• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • AllaGodaTingÄrTre

BIM-3 och nu kom den brutala mensvärken, så är 99% säker att mensh*lvetet kommer idag eller imorgon. Och hjärnspökena finns där: Är något fel? Är jag för gammal? Är det inte meningen?

Får väl satsa på 7:e försöket och se glad ut. Så sjukt trist. :(

• JenniB
    AllaGodaTingÄrTre skrev 2018-07-01 09:13:09 följande:

BIM-3 och nu kom den brutala mensvärken, så är 99% säker att mensh*lvetet kommer idag eller imorgon. Och hjärnspökena finns där: Är något fel? Är jag för gammal? Är det inte meningen?

Får väl satsa på 7:e försöket och se glad ut. Så sjukt trist. :(

Samma här! Vaknade inatt av så otroligt jobbig mensvärk och trodde att mensen skulle komma på en gång, tog en värktablett men nu på morgonen känner jag ingenting. Ingen mens och inga kramper eller liknande. Sjukt konstigt!
  • hundenhubbe

Hejsan! Tänkte hoppa in här!

Är på bim -2/3. Ömmade bröst något jävulskt, fyller ut en bh jag inte brukar fylla ut, kissar ofta (vilket varit det första tecknet de andra graviditeterna, har 2 barn) och det känns bara som att man är gravid? Tog ett test nyss och jag ser ett streck i verkligheten. Tagit många negativa och aldrig sett något men nu ser jag. Dock osäker på om det är ett spökstreck? Svårt att få med på bild...

Ser ju ingenting nu när man laddar upp men definitivt i verkligheten.

• sanfo1
    MammaKA skrev 2018-06-30 19:32:36 följande:

Bra!

Jag testade mig idag på eftermiddagen, kunde inte hålla mig. Haha. Är på BIM-2. Men det visade ingenting. Lite sorgligt men hoppas på att även jag testade för tidigt. Tänker som du, att jag väntar och ser om mensen kommer annars testar jag igen på onsdag.

Åh va tråkigt, jaa det hoppas jag med! Man kan ju vara låghormonare och kan ju dröja innan man får ett plus men man blir ju lätt besatt av att försöka skaffa barn hehe.
  • Nicciz

Enligt FLO och P tracker skulle jag haft ÄL fredag eller lördag. Har testat med ÄL-stickor sedan i tisdags och en sticka, i torsdags, var lite starkare än de andra men fortfarande inte positivt. Inga ömma bröst som jag brukar få kring ägglossning och har fått ökade flytningar (som enligt en massa googlande inte ska vara fertila flytningar). Haft migrän hela veckan och knaprar Naproxen och Imigran. Läkaren säger att det inte ska påverka kroppen nämnvärt och att varningarna mest handlar om att -hålla ryggen fri-. Haft sex varannan dag ifall jag missat ÄL med stickorna. Vad tror ni? Blir det ingen ägglossning denna månad? Snacka om besvikelse i sådana fall, då finns ju inte ens en chans att bli gravid..

• Anonym (Syskon)
    Ereya skrev 2018-06-30 16:09:22 följande:

Jag kan inte svara säkert då jag inte kör med sånt, dock komma med en input. Jag har mens i 2,5 dagar och sen kommer ägglossningen på dag 8-11, vilket gör att det borde visa positivt på ägglossningstester dag 6-9. Extremt tidigt alltså! Så om du känner dig osäker, testa varje dag sedan mensen slutar, alternativt någon dag efter. Jag har HÖRT att man ska testa runt lunch för säkrast resultat men är inte säker. Lycka till och lita på kroppen och dess signaler!

Anonym (Syskon) skrev 2018-06-30 15:19:15 följande:

Lyfter min fråga igen och hoppas någon kan hjälpa mig :)

Tack för ditt svar! Då börjar jag direkt efter att mensen slutar denna månad i alla fall. Bara för att se. Tack igen!
  • Anonym (Syskon)
    MaalinJ skrev 2018-06-30 22:32:27 följande:

Är nog väldigt individuellt. Jag har börjat köra med digitala tester. Dyrare men helt klart säkrare. Börjar testa ca 10 dagar efter men med morgon urin, eller om jag skulle få några symtom. Men jag har pcos och inte varit fertil på några månader och har väldigt oregelbunden cykel så vi för dagbok just nu så vi har något att jobba med med fertilkliniken.

Jag köpte jätte många såna billigare tester ifrån nätet (dom billigaste) fick aldrig posetivt när jag tog dom. Inte ens när jag fick utslag på dom digitala. Kvittrade under vilken tid jag tog dom.

Hmm, det är sån skillnad på märken alltså? Kanske lika bra att köpa digitala för säkerhetsskull.

Tack för ditt svar i alla fall :)
  • MammaKA
    sanfo1 skrev 2018-07-01 09:34:50 följande:

Åh va tråkigt, jaa det hoppas jag med! Man kan ju vara låghormonare och kan ju dröja innan man får ett plus men man blir ju lätt besatt av att försöka skaffa barn hehe.

Ja precis, man får hoppas på det. Verkligen! Idag känns det som att mensen kommer när som. Har samma slags mensvärk i rygge som jag brukar ha. Vi får se...
  • Anonym (Försök 3)
    AnonymAB skrev 2018-07-01 00:16:13 följande:

Halloj allihop,

Nu är jag tillbaka efter att jag blev besviken efter förra månadens negativa tester.

Nu börjar det närmar sig och jag har BIM 20 JULI enl min app.

Nu är frågan hur jag ska tänka och göra för att vi inte missa den. har endast 4 el 5 ägglossningsstickor kvar.

När ska man försöka passa in lite extra mys för att ha större chans att lyckas denna månaden?

Kram på er<3

Hur lång cykel har du?
  • nist

Vilken lycka o vakna på morgonen med en glad gubbe.

Ägglossningen kom tydligen en dag senare än vad Flo appen sa att den skulle göra. Men vi har legat i :'D

Första gången jag använder äl stickor. Hoppas de vill sig nu

Svar på tråden BIM juli 2018