• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • AnonymAB
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-07-01 13:11:35 följande:

Hur lång cykel har du?

Åh jag vet inte.. Men min senaste mens var mellan 18-22 juni.
  • Esmes

Hej!

Hoppar in i tråden. Gjorde insemination i går. Har BIM den 14e juli. Oj så länge det känns till dess! Tur att det är sommar och mycket kul att göra, hoppas på att kunna distrahera mig från att leta tecken bättre den här månaden. :)

Lycka till allihop! Hoppas att julitråden blir full med plus :) Såg att de redan börjat ramla in, stort grattis!

• Lindsey77

Det här ser ju mörkt ut. Negativt på test, inga gravsymptom och ÄL +13 idag (ev ÄL +12). Senaste 4 gångerna (missfall) jag blivit gravid har jag fått plus ca ÄL +10 så det känns ju kört nu.

Om jag inte är gravid vill jag ha mens nu, så jag kan börja räkna om...

• Thorax
    Nicciz skrev 2018-07-01 09:41:36 följande:

Enligt FLO och P tracker skulle jag haft ÄL fredag eller lördag. Har testat med ÄL-stickor sedan i tisdags och en sticka, i torsdags, var lite starkare än de andra men fortfarande inte positivt. Inga ömma bröst som jag brukar få kring ägglossning och har fått ökade flytningar (som enligt en massa googlande inte ska vara fertila flytningar). Haft migrän hela veckan och knaprar Naproxen och Imigran. Läkaren säger att det inte ska påverka kroppen nämnvärt och att varningarna mest handlar om att -hålla ryggen fri-. Haft sex varannan dag ifall jag missat ÄL med stickorna. Vad tror ni? Blir det ingen ägglossning denna månad? Snacka om besvikelse i sådana fall, då finns ju inte ens en chans att bli gravid..

Det är ju inte ovanligt att hoppa över en ÄL då och ibland. Så risken finns :(

Kan ni inte i så fall försöka igen nästa månad? Eller missförstod jag nu kanske.
  • Lindsey77
    nist skrev 2018-07-01 14:38:44 följande:

Vilken lycka o vakna på morgonen med en glad gubbe.

Ägglossningen kom tydligen en dag senare än vad Flo appen sa att den skulle göra. Men vi har legat i :'D

Första gången jag använder äl stickor. Hoppas de vill sig nu

Vill bara försäkra mig att du vet att ÄL kommer 1-2 dagar EFTER positivt test? Lycka till. :)
  • johannastroberg

Jahapp... Blödningen som började i onsdags var ingen nidis. Igårnatt kom mensen så det blir ett nytt försök runt den 14e/15e när beräknad äl är. Stannar dock kvar i tråden då nästa bim är 29e juli :) håller tummarna på att den inte kommer...

• johannastroberg

Flyttar mig från 2/7 till 29/7 :)

1 juli - Jagvetdåinte , Syskon, Evaanne

2 juli - Fotbollsbebbe, MammaKA, Natalie87W, Jevi87

3 juli - längtan efter ett syskon, sosarora

4 juli - Issari, Periksson90, AllaGodaTingÄrTre

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna, emmaaaaaaa

6 juli - JenniB

7 juli - missmli

8 juli - LLW

9 juli - soffipropp1987

10 Juli - Elsaida

12 juli- Månflicka

14 juli - Nicciz, niiskuneiti

15 Juli - Mist

16 Juli - Esofe

18 Juli - lyckligast80

20 juli - Thorax

21 juli - Ejjami, S0mmarb3bisen

22 juli EmmalinneaS, Smultronbär

24 juli - mor till 2 väntan på nr3,

28 juli - lindabinda[

29 juli - johannastroberg

• Thorax
    johannastroberg skrev 2018-07-02 01:23:43 följande:

Jahapp... Blödningen som började i onsdags var ingen nidis. Igårnatt kom mensen så det blir ett nytt försök runt den 14e/15e när beräknad äl är. Stannar dock kvar i tråden då nästa bim är 29e juli :) håller tummarna på att den inte kommer...

Nej vad tråkigt :(

Men glad att du kan stanna i julitråden åtminstone.
  • Lycklig37

Idag är det dags för menstruation eller inte.Självklart hoppas vi här hemma på ett pluss det vore ju fantastiskt roligt. Igår hade jag menssmärtor men läst att man kan ha likadan smärta fastän man är gravid. Och illamåendet som jag har och huvudvärken. Den kommer och går så brukar jag inte ha. Men jag har inga ovanliga flytningar. Jag vill inte hoppas för mycket ställt in på att jag kommer få mens och att jag inte är gravid. Vet att det är svårt att få ett plus. Detta är 5e månaden vi arbetar på att bli gravida. Idag har jag ingen mensvärk alls lite spänningshuvudvärk och illamående.

Mensen kan ju också bli försenad.Men min menstruation är alltid i tid enligt min app.

Denna gången har jag velat vänta då det är onödigt att köpa alla dessa test för tidigt när man lika väl kan vänta en dag efter utebliven mens. Håll tummarna för oss nu att det blir ett pluss.

• Thorax
    Lycklig37 skrev 2018-07-02 07:11:04 följande:

Idag är det dags för menstruation eller inte.Självklart hoppas vi här hemma på ett pluss det vore ju fantastiskt roligt. Igår hade jag menssmärtor men läst att man kan ha likadan smärta fastän man är gravid. Och illamåendet som jag har och huvudvärken. Den kommer och går så brukar jag inte ha. Men jag har inga ovanliga flytningar. Jag vill inte hoppas för mycket ställt in på att jag kommer få mens och att jag inte är gravid. Vet att det är svårt att få ett plus. Detta är 5e månaden vi arbetar på att bli gravida. Idag har jag ingen mensvärk alls lite spänningshuvudvärk och illamående.

Mensen kan ju också bli försenad.Men min menstruation är alltid i tid enligt min app.

Denna gången har jag velat vänta då det är onödigt att köpa alla dessa test för tidigt när man lika väl kan vänta en dag efter utebliven mens. Håll tummarna för oss nu att det blir ett pluss.

Håller tummarna för er.

Men symtomen är ju positivt även flytningarna. Det är Ng de värsta med att vara gravid, alla dessa flytningar. Men bra tecken när man längtar.

Jag önskar jag också kunde vänta, det är ju bäst så sätt för att vara säker. Men förmodligen kommer jag testa allt för tidigt igen.
Svar på tråden BIM juli 2018