• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • emmaaaaaaa
    Sosarora skrev 2018-06-29 23:52:53 följande:

Detta fick jag i morse!!!! Testdag den 3 juli. Haft massa molvärk i svank, höfter o ljumskar. Precis som tidigare graviditeter. Eftersom två tidigare missfall hoppas vi på tredje gången gillt!!! Men känner mig inte helt ?i hamn?, vet att mkt kan fortfarande hända... <3

Grattis!! Va kul :) jag har också molvärk i svanken men har ändå en känsla att mensen kommer som den ska den 5 juli..

ja det klart att mycket kan hända, och vad jobbigt när man tidigare fått missfall. Men vi får hoppas att det går bra!! Grattis återigen! :)
  • pba93

Hej på er! Jag har en fundering jag hoppas ni kan hjälpa mig med, blir galen av alla funderingar här hemma. Jag hade ett MA i mitten på mars och har försökt på nytt sedan dess. Jag uppfattar min menscykel längre än tidigare (ca 30-31 dagar), har använt appen FLO och Clue + äl-tester för att ha koll. Idag har jag beräknad BIM, men har inte haft nå spottings eller vanlig mensvärk som jag brukar dagarna innan. Däremot har jag haft otroligt ömma bröst, mest bröstvårtorna, och har känt att det stramar lite i äggstockarna om ni förstår hur jag menar? 

Jag har testat med testlagrets gravtest sen tre dagar tillbaka men alla är negativa... vad tror ni? Det är första gången jag kör med testlagrets så undrar väl mest hur pålitliga dom är. 

Jag kan tillägga att jag fick positivt äl-test den 19/6. 

• babytjejen

Idag kom det en temphöjning...innebär det att äl var först igår 5 dagar efter positivt ältest? Har inte myst sen onsdags, trodde ju äl uteblivit, aldrig haft höjningen sååå sent. Vet ju att simmare kan överleva länge men men chansen är ju ganska liten...är det helt för sent att mysa till det ikväll??

• Lindsey77
    pba93 skrev 2018-06-30 07:25:42 följande:

Hej på er! Jag har en fundering jag hoppas ni kan hjälpa mig med, blir galen av alla funderingar här hemma. Jag hade ett MA i mitten på mars och har försökt på nytt sedan dess. Jag uppfattar min menscykel längre än tidigare (ca 30-31 dagar), har använt appen FLO och Clue + äl-tester för att ha koll. Idag har jag beräknad BIM, men har inte haft nå spottings eller vanlig mensvärk som jag brukar dagarna innan. Däremot har jag haft otroligt ömma bröst, mest bröstvårtorna, och har känt att det stramar lite i äggstockarna om ni förstår hur jag menar? 

Jag har testat med testlagrets gravtest sen tre dagar tillbaka men alla är negativa... vad tror ni? Det är första gången jag kör med testlagrets så undrar väl mest hur pålitliga dom är. 

Jag kan tillägga att jag fick positivt äl-test den 19/6. 

Jag tycker Testlagrets test är sega. Visade supersvagt när digitalt visade Gravid på mig. Jag använder Graviditetskollen för de visar tidigare, tycker jag. :) Använde samma kiss med Testlagret och Gravkollens en gång, och gravkollens blev tydligare...
  • Anonym (Syskon)
    Sosarora skrev 2018-06-29 23:52:53 följande:

Detta fick jag i morse!!!! Testdag den 3 juli. Haft massa molvärk i svank, höfter o ljumskar. Precis som tidigare graviditeter. Eftersom två tidigare missfall hoppas vi på tredje gången gillt!!! Men känner mig inte helt ?i hamn?, vet att mkt kan fortfarande hända... <3

Stort grattis!! Håller tummarna att allt går vägen :)
  • Anonym (Syskon)

Mensen kom ju som sagt igår. Inte helt oväntat då jag misstänkte att vi missat ägglossningen. När i cykeln bör man börja testa med ägglossningstest? Är det morgon, middag och kväll man ska testa (dvs 3 per dag)?

Har aldrig gjort ett seriöst försök med ägglossningstest så allt är nytt för mig.

• Sosarora
    emmaaaaaaa skrev 2018-06-30 00:03:52 följande:

Grattis!! Va kul :) jag har också molvärk i svanken men har ändå en känsla att mensen kommer som den ska den 5 juli..

ja det klart att mycket kan hända, och vad jobbigt när man tidigare fått missfall. Men vi får hoppas att det går bra!! Grattis återigen! :)

Tack <3

Brukar du ha molvärk i svanken vid mens? Jag brukar inte det, därför jag blev misstänksam.

Håller mina tummar för dig!!
  • Esofe
    Thorax skrev 2018-06-29 12:11:26 följande:

Så segt borde inte spermier vara. Annars kolla igen efter några timmar om det är samma än.

Maten borde inte påverka sekretet så pass men man vet ju aldrig. Vore väl rätt romantiskt om ni vart med bebis på semestern :)

Jevi87 skrev 2018-06-29 12:24:16 följande:

Jag brukar få sådana flytningar ca 2-3 dagar innan mina två dagar med stegring samt att därefter släpper ägget 24-48 h efteråt vilket jag alltid känner av starkt med smärta i vänster sida oftast. Så ÄL kanske är på g för dig! :) lycka till och hoppas du får ett plus snart!

Åhhh nu har det vita försvunnit och typ bara äggvitliknande! ska ta ÄL test om en stund... Och från och med nu blir det ingen alkohol längre!
  • Thorax
    mor till 2 väntan på nr3 skrev 2018-06-29 19:24:44 följande:

Hur gammal är du? Är det ditt första barn?

När är din äl o bim?

Nej det är andra :)

Jag har sån oregelbunden cykel så mellan 2-6 borde ÄL komma. Men ibland har den vart upp till en vecka sen. Så Bim borde komma 20e som tidigast.

När har du ÄL?

Din bim är ju inte långt ifrån min :)
  • MaalinJ

Fick äl igår!

Dock 19 dagar efter mens. Antingen blir cyklen längre än vad vi hoppades på efter behandlingen eller såligge äl för tätt på bim Igen :(

Jag har dock rejäl värk. Ont i magen och ryggen. Har fått ta smärtstillande för att det varit för jävligt. Det har jag inte haft innan allt började krångla så. Tar det som posetivt :D

Svar på tråden BIM juli 2018