• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • Anonym (Lilladu)
    Thorax skrev 2018-06-28 19:21:15 följande:
    Spökstreck är väl mer grå än rosa och det där ser rätt rosa ut tycker jag :)

Då jag tagit early när de inte vart nåt så har de inte visat nåt streck alls öht.
    Jag tror strecket ska vara blått men det är så svagt att det ser mer grått ut....Som sagt hoppet lever lite till!Drömmer tack för era svar!!
  • Sosarora
    Anonym (Lilladu) skrev 2018-06-28 19:06:14 följande:

Hej! Jag tog ett clear blue predict early-test imorse på bim -3. Det är med allra största sannolikhet negativt men jag tyckte mig ana ett jättesvagt streck som satte griller i huvudet...Förmodligen är det min hjärna som framkallar synvillor bara för att jag så himla gärna vill detta! Är det nån annan som ser något eller varit med om liknande resultat?

Testen är kända för spökstreck!! Men, jag tycker det ser positivt ut! Jag fick spökstreck på det där en gång och det syndes inte så tydligt.

Håller mina tummar!!
  • mor till 2 väntan på nr3
    Thorax skrev 2018-06-28 17:15:47 följande:

Nej vad trist :(

April är ju bästa månaden :D inte för varmt och inte för kallt.

Jag är väl den som inte riktigt tror på de där med slappna av. Det blir ju svårare och svårare också att få barn för varje år. Så att de andra gick lätt är sällan garanti att nästa gör tyvärr.

April är bästa månaden på så vis att jag själv fyller år 9/4 och min lillebror 3/4 o sen har vi 2 till nära släkt som oxå fyller år i april, min dotter som är 4 fyller år i början av maj. Jag tyckte det var jobbigt med en så pass nyfödd bebis när det var enormt varmt i maj o juni.

Jag är 30 år så jag tänker att åldern för min del inte ska sätta några väldiga käppar i hjulet än.

Men det är bara på det igen o så ska jag snart ha semester o försöka slappna av lite mer

Hur går det för dig?
  • Thorax
    mor till 2 väntan på nr3 skrev 2018-06-28 23:22:10 följande:

April är bästa månaden på så vis att jag själv fyller år 9/4 och min lillebror 3/4 o sen har vi 2 till nära släkt som oxå fyller år i april, min dotter som är 4 fyller år i början av maj. Jag tyckte det var jobbigt med en så pass nyfödd bebis när det var enormt varmt i maj o juni.

Jag är 30 år så jag tänker att åldern för min del inte ska sätta några väldiga käppar i hjulet än.

Men det är bara på det igen o så ska jag snart ha semester o försöka slappna av lite mer

Hur går det för dig?

Vad kul, samma här, jag och tre syskon fyller år i april, sen 3 syskonbarn. Fattigmånaden brukar jag kalla den :D

Ja men det är sant, och numera verkar ju maj vara den varmaste månaden om man kollad bakåt 2-3 år.

Man börjar ju trappa ner sin fertilitet redan runt 20 år. Men nej 30 borde ju inte vara problem så sätt. Men alla graviditeter är olika, vissa får man kämpa för lite mer :(

Räknar ner til ÄL här än. Men tar de som de kommer också. Vi har bara helger på oss och de finns risk denna ÄL kommer mitt i veckan så kanske blir majbebis istället.
  • babytjejen

Ingen tempökning idag heller så är bara att inse....ingen ägglossning denna månad :( kanske därför det kändes annorlunda. Att den molvärken jag kände i tisdags bara var att ägget försökte släppa el något annat...

Har aldrig varit med om att tempen inte höjts efter äl sedan jag börjat temp..

Åldersnojig som jag är så kan jag inte sluta tänka...är detta första tecknet på jag börjar bli för gammal.

Vill bara att tiden ska gå fort till nästa äl så man kan få ett riktigt försök igen o hoppas att detta bara var för en månad...

• Anonym (Syskon)

Ni som varit gravida flera gånger. Här era symtom varit olika eller samma?

Jag själv har ju varit gravid några gånger men jag kommer bara ihåg symtomen på förra graviditeten och dom är helt annorlunda än det jag känner just nu. Känns dessutom som att mensen ska komma när som helst. Hade väl i och för sig varit bra om den kom nu (om den ändå ska komma) så att vi hinner med "ett rill" försök i juli.

• Anonym (Syskon)
    babytjejen skrev 2018-06-29 04:45:01 följande:

Ingen tempökning idag heller så är bara att inse....ingen ägglossning denna månad :( kanske därför det kändes annorlunda. Att den molvärken jag kände i tisdags bara var att ägget försökte släppa el något annat...

Har aldrig varit med om att tempen inte höjts efter äl sedan jag börjat temp..

Åldersnojig som jag är så kan jag inte sluta tänka...är detta första tecknet på jag börjar bli för gammal.

Vill bara att tiden ska gå fort till nästa äl så man kan få ett riktigt försök igen o hoppas att detta bara var för en månad...

Vad tråkigt att ägglossningen verkar utebli den här månaden! Säker på att den inte bara är sen? Jag har inte jättebra kunskaper om ägglossning men jag har hört att det är fullt normalt att ägglossning uteblir ibland. Även om det är sjukt tråkigt såklart.
  • JenniB
    Missmli skrev 2018-06-27 17:19:48 följande:
    Haha precis ! Nä hoppas de tar sig för oss båda snart :) är det första barnet ?
    Ja det är första! Så allting är ju väldigt nytt och spännande :)
  • Esofe

Hmm nu har jag fått sådana äggviteflytningar (såna som sträcker sig mellan fingrarna)men dock är de inte genomskinliga utan lite vita . Enligt flo appen har jag ÄL på måndag...

• Thorax
    Esofe skrev 2018-06-29 09:20:15 följande:

Hmm nu har jag fått sådana äggviteflytningar (såna som sträcker sig mellan fingrarna)men dock är de inte genomskinliga utan lite vita . Enligt flo appen har jag ÄL på måndag...

Kroppen har ju i 100% av fallen mer rätt när äl sker än tekniken i en telefon så lyssna på den :)

Då borde äl ske rätt snart om de Inte är idag redan.
Svar på tråden BIM juli 2018