• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • Jevi87
    soffipropp1987 skrev 2018-07-04 07:13:54 följande:

Hej och välkommen!

Nu vet jag inte åldern på övriga i gruppen, men kul med någon jämnårig :) Har du barn sen innan eller är den första ni försöker tillverka? :)

Jag är 31 och har ett barn som precis fyllt 4, så vi är på andra försöker nu för att få syskon.

Jag är också 31 inga barn sedan tidigare så detta (när det nu blir) blir mitt första. Har dock en bonusson på 15 år :)
  • Jevi87
    hoppas1 skrev 2018-07-04 10:08:19 följande:

Hej

Har BIM om 2-3 dagar. Fick en MA i december och sen väntade vi med att försöka förrän i april. Kan ngn kolla om detta är ett svagt streck eller är det opålitligt?

Ser verkligen ut som ett svagt streck! Så spännande! :)
  • Jevi87
    Thorax skrev 2018-07-04 08:49:16 följande:

Hade sån verklig dröm så läskigt.

Var hos en kompis och vart tvungen att gå på toan. Väl där började magen krampa och jag liksom tog i lite. Ut kommer mens samt en stor typ golvbollsklump som jag genast visste var en bebis.

När jag vaknade sprang jag såklart direkt på toan haha :D inget där såklart. 3 veckor till mens ju.

Men usch vilken läskig dröm! Skönt att vakna sen och förstå att det verkligen bara var en dröm!

Jag har också drömt massa konstigt med barn, graviditet o allt! Det är ju de ända man tänker på hela dagarna så det är väl inte så konstigt iof haha :)
  • soffipropp1987
    lindabinda skrev 2018-07-04 07:40:10 följande:

Jag är också typ i samma ålder, jag är 32 och mitt barn fyller 4 i augusti. :) Kul med någon i lite samma situation.

Men vilket sammanträffande! Då hoppas jag vi kan följas åt :) Förra gången tog det ett år att bli gravid, hoppas på lite snabbare denna gången.
  • soffipropp1987

Såg nu efter att ha läst allt som skrivits här idag att vi ju är många i åldern 30-33 :) Superkul! Är kanske en ganska vanlig ålder att skaffa barn å andra sidan :)

• Anonym (Försök 3)
    Thorax skrev 2018-07-04 08:49:16 följande:

Hade sån verklig dröm så läskigt.

Var hos en kompis och vart tvungen att gå på toan. Väl där började magen krampa och jag liksom tog i lite. Ut kommer mens samt en stor typ golvbollsklump som jag genast visste var en bebis.

När jag vaknade sprang jag såklart direkt på toan haha :D inget där såklart. 3 veckor till mens ju.

Men fy vilken obehaglig dröm!

Idag har jag en blandning av tryck mot blåsan, fortfarande känslan av att jag kommer få en urinvägsinfektion. Men det gör inte ont utan bara ett lätt tryck så att jag känner mig lite kissnödig. Men jag har inte urinvägsinfektion för det vet jag hur det känns när man kissar.

När trycket släpper blir det en molande känsla längre ner än vid mensvärk, alltså inte över äggstockarna utan längre ner.

Mycket skumt detta.

Men långt kvar till BIM så mycket hinner hända :)
  • AllaGodaTingÄrTre

Jag är 35 med två barn sedan tidigare (3 och 4 år). Är inne på 6:e försöket och har BIM idag. Lite rosa imorse när jag torkade mig plus ett negativt test (brukar plussa ÄL+12 och är på ÄL+15 idag) så jag ställer sorgligt nog in mig på augustitråden och ett sjunde försök.

Tyvärr börjar ju åldern kännas som ett problem. :(

• sanfo1
    JenniB skrev 2018-07-04 11:32:16 följande:

Vad roligt med någon i samma situation!! :D Det kändes väldigt konstigt för mig med men ändå bra som du säger haha.
    Vad spännande, du måste hålla mig uppdaterad hur det går för dig då!

Jag och sambon har planerat att testa ihop på lördag. Vet inte hur jag ska kunna vänta men det känns mer säkert på något sätt. ;) Du då?

Jaa, jättekul! :D ja absolut, du med!
    Jag tänker också testa på lördag, jag kunde dock INTE hålla mig och testade igår haha, visade ett svaagt streck men är innan BIM så vi får väl se hur det utvecklar sig.
    Kunde du pricka in ÄL eller "körde" ni bara på? haha
    Känns som om man inte känner sin egen kropp efter alla år på piller :P
  • JenniB
    sanfo1 skrev 2018-07-04 12:52:16 följande:
    Jaa, jättekul! :D ja absolut, du med!
    Jag tänker också testa på lördag, jag kunde dock INTE hålla mig och testade igår haha, visade ett svaagt streck men är innan BIM så vi får väl se hur det utvecklar sig.
    Kunde du pricka in ÄL eller "körde" ni bara på? haha
    Känns som om man inte känner sin egen kropp efter alla år på piller :P
    Men åååg vad roligt! Då kommer det säkert bara bli tydligare och tydligare :D
    Är det också ert första försök då? Vi körde bara på haha, ville inte stressa upp mig så mycket som jag tror ÄLtester hade gjort isåfall. Men ifall det det blir fler försök kommer jag nog köpa ÄLtester i all fall. ;) Känns bra att kunna veta om man verkligen haft ägglossning.

Nejdu.. det gjorde verkligen inte jag haha. Allt jag kände nu har jag nog aldrig märkt av nånting innan. :D
  • Periksson90
    Glädje5 skrev 2018-07-04 10:31:50 följande:

Hur har det gått?

Har någon känningar av graviditet?

Tog ett test idag BIM+2 blev ett väldigt väldigt svag streck på babyplans vanliga teststicka. Kan man lita på det??? Testade med tidigt test i lördags utan något alls.

Vad tror ni? Bild längst ner.

Försvinner spökstreck när testet torkat eller blir det starkare?

1 juli - Jagvetdåinte , Syskon, Evaanne, Theresu

2 juli -Glädje5, Fotbollsbebbe, Natalie87W, Jevi87

3 juli - längtan efter ett syskon, sosarora

3 juli- mjj, hoppas på ett andra barn

4 juli - Periksson90, AllaGodaTingÄrTre

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna, emmaaaaaaa

6 juli - JenniB

7 juli - missmli, Anna82

8 juli - LLW

9 juli - soffipropp1987

10 Juli - Elsaida

12 juli- Månflicka, niiskuneiti

14 juli - Nicciz, Ejjami

15 Juli - Mist

16 Juli - Esofe

18 Juli - lyckligast80

19 juli - IBS (har ett annat konto där heter jag VIFEM)

20 juli - Thorax, Försök 3

21 juli - S0mmarb3bisen

22 juli - EmmalinneaS, Smultronbär, mor till 2 väntan på nr3,

22 Juli - Incognita, Försök 1

28 juli - Syskon, zion

29 juli - johannastroberg

31 juli - MammaKA, Issari, lindabinda

Ser ett streck på ditt test! :) har själv BIM idag eller imorgon, ingen mens eller mensvärk ännu. Tog test igår och idag som visar svaga men tydliga streck! Symtom hittills: illamående som kommer och går, lite känslig för dofter, lätt molvärk och ömhet i brösten mot armhålan. Väntar till helgen med att testa med ett digitalt, hoppas det kommer upp gravid då! :)

Svar på tråden BIM juli 2018