• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • lyckligast80
    AllaGodaTingÄrTre skrev 2018-07-04 12:47:04 följande:

Jag är 35 med två barn sedan tidigare (3 och 4 år). Är inne på 6:e försöket och har BIM idag. Lite rosa imorse när jag torkade mig plus ett negativt test (brukar plussa ÄL+12 och är på ÄL+15 idag) så jag ställer sorgligt nog in mig på augustitråden och ett sjunde försök.

Tyvärr börjar ju åldern kännas som ett problem. :(

Japp, känner med dig! 38 år, försök nr 13.
  • sanfo1
    JenniB skrev 2018-07-04 13:21:37 följande:
    Men åååg vad roligt! Då kommer det säkert bara bli tydligare och tydligare :D
    Är det också ert första försök då? Vi körde bara på haha, ville inte stressa upp mig så mycket som jag tror ÄLtester hade gjort isåfall. Men ifall det det blir fler försök kommer jag nog köpa ÄLtester i all fall. ;) Känns bra att kunna veta om man verkligen haft ägglossning.

Nejdu.. det gjorde verkligen inte jag haha. Allt jag kände nu har jag nog aldrig märkt av nånting innan. :D
    Jaa! :D  Har hört att det är ganska vanligt med dem där jäkla spökstrecken så kan ju vara det med, men det finns hopp!
    Ja det är vårat första försök, känner samma angående ÄL stickor. man vill ju ta det lite lugnt i början. Vi har väl lite dem tankarna att tar det sig så tar det sig, annars får vi börja kolla lite närmare med temp, äl stickor osv.
    Nä samma här :P Man analyserar ju ALLT nu också som man inte ens tänkt på innan! hahah
  • hoppas1

Jag tror jag kan känna att det finns något där nu. Jag ska dela med mig av de tipsen som vi körde med den här månaden.

- laddade ner appen FLo och hade flitigt samlag även i slutet av mens och särskilt mkt minst 1 ggr/dag dagarna innan ÄL. Vi missade att ha på självaste ÄL dagen

- har undvikit kaffe, stress och har försökt sova ut ordentligt. Även innan ÄL.

- undvikit tunga lyft, hård träning. Ätit folsyra och mkt grönsaker.

Jag hoppas att jag inte får missfall igen, och att alla härinne som försöker bli gravida blir det. Jag själv höll på o tappa hoppet.
  • Ereya

Bim-2 idag, fler än jag som är på samma?

Trodde verkligen stenhårt på att jag var gravid eller höll på att bli gravid förra veckan, men hittills inget plus. Testade igår mitt på dagen med känsligt test och nope, inget.

Det enda som är nu är att jag har molvärk och PMS, men inte alls som förra gången jag var gravid så loppet är nog kört när man knappt har symptom :(

• IBS

Skulle ni tolka detta ÄL test som positivt. Är nästa lika starkt som kontrollstrecket men inte riiiktigt. Ska ta ett nytt om några timmar :)

• Nicciz
    IBS skrev 2018-07-04 15:29:36 följande:

Skulle ni tolka detta ÄL test som positivt. Är nästa lika starkt som kontrollstrecket men inte riiiktigt. Ska ta ett nytt om några timmar :)

Skulle säga att du antingen haft positivt nyligen eller får det mkt snart!
  • JenniB
    sanfo1 skrev 2018-07-04 14:11:25 följande:
    Jaa! :D  Har hört att det är ganska vanligt med dem där jäkla spökstrecken så kan ju vara det med, men det finns hopp!
    Ja det är vårat första försök, känner samma angående ÄL stickor. man vill ju ta det lite lugnt i början. Vi har väl lite dem tankarna att tar det sig så tar det sig, annars får vi börja kolla lite närmare med temp, äl stickor osv.
    Nä samma här :P Man analyserar ju ALLT nu också som man inte ens tänkt på innan! hahah
    Ja det är det ju på flera olika sorter.. :/ Ja precis, samtidigt längtar jag så otroligt mycket!! :D Åhja det har du rätt i haha. Jag menar det är ju sjukt mycket man lärt sig på väldigt kort tid. ;)
  • JenniB
    hoppas1 skrev 2018-07-04 14:34:33 följande:
    Jag tror jag kan känna att det finns något där nu. Jag ska dela med mig av de tipsen som vi körde med den här månaden.

- laddade ner appen FLo och hade flitigt samlag även i slutet av mens och särskilt mkt minst 1 ggr/dag dagarna innan ÄL. Vi missade att ha på självaste ÄL dagen

- har undvikit kaffe, stress och har försökt sova ut ordentligt. Även innan ÄL.

- undvikit tunga lyft, hård träning. Ätit folsyra och mkt grönsaker.

Jag hoppas att jag inte får missfall igen, och att alla härinne som försöker bli gravida blir det. Jag själv höll på o tappa hoppet.
    Grattis! Så fint positivt test :D
  • Thorax
    Jevi87 skrev 2018-07-04 11:55:47 följande:

Men usch vilken läskig dröm! Skönt att vakna sen och förstå att det verkligen bara var en dröm!

Jag har också drömt massa konstigt med barn, graviditet o allt! Det är ju de ända man tänker på hela dagarna så det är väl inte så konstigt iof haha :)

Det var den verkligen, ändå kände jag sånt lugn liksom. Brukar inte drömma graviddrömmar så lite förvånad men som du säger inte så konstigt egentligen haha.
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-07-04 12:45:45 följande:

Men fy vilken obehaglig dröm!

Idag har jag en blandning av tryck mot blåsan, fortfarande känslan av att jag kommer få en urinvägsinfektion. Men det gör inte ont utan bara ett lätt tryck så att jag känner mig lite kissnödig. Men jag har inte urinvägsinfektion för det vet jag hur det känns när man kissar.

När trycket släpper blir det en molande känsla längre ner än vid mensvärk, alltså inte över äggstockarna utan längre ner.

Mycket skumt detta.

Men långt kvar till BIM så mycket hinner hända :)

Ja usch sån slipper jag gärna igen. Var lugn i drömmen men när man vakna så liksom värre.

Det kanske är en bebis som trycker på och liksom gör plats för sig där inne :)

Dagarna går så drygt långsamt nu. Vill gärna testa redan men det hade knappast gett nåt haha
  • IBS
    Nicciz skrev 2018-07-04 16:01:32 följande:
    Skulle säga att du antingen haft positivt nyligen eller får det mkt snart!
    Aha ja som jag tänkte. Har ej haft så då kommer det snart :)
Svar på tråden BIM juli 2018