• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • EmmalinneaS

Grattis till er som har plussat! Superkul.

Själv har jag äl idag eller imorgon troligtvis. Så vi har en mysig helg framför oss samt den långa väntan. Har BIM 22/7. Hela den veckan kommer vi vara i München med min mans familj (åker hem på bim), så jag kommer inte kunna testa något innan bim. Brukar ändå försöka hålla mig ifrån det. Men det jag tycker är lite jobbigt är att jag inte vill dricka något innan bim för att vara på den säkra sidan. Men det kommer märkas så mycket om jag är helt nykter i en vecka då det alltid är vin/öl till middagarna. Är kanske lite onödigt nojig, men är både rädd och nervös i början. Missfall är min största skräck och har läst någonstans att alkohol kan eventuellt vara en orsak till mf. Vad tror ni, överdriver jag bara?

Vill så gärna att juli ska vara vår månad.

• nist

BIM om 9 dagar , sjukt ömma bröstvårtor och svullna bröst och galnaste humörsvängningarna

Brukar aldrig ha PMS men antingen har jag fått galet mycket hormoner denna månaden.

Vågar inte hoppas på annat för att inte bli besviken en än gång.

• soffipropp1987

Ljust bruna flytningar vid toalettbesök idag. Har bim på måndag, vet inte riktigt vad jag känner och vill inte heller känna efter för mycket.

• Ereya

Bim idag.

Sur, grinig, illamående och finnig. Inga ömma bröst eller någon molvärk öht. Alls. Någonstans. Vanligtvis är det ökentorrt i muttis innan mens men nu kan man simma i det typ. Förlåt, men här är vi ju ärliga. Fick negativt igår så jag är definitivt inte gravid. Plussade ju skittydligt på BIM-1 för fem år sen. Och inget nu. Skit, är så bitter nu inte använt skydd sen 5/2017 och inte en dokumenterad graviditet.

• silk_spectre
    IBS skrev 2018-07-06 14:52:37 följande:

Någon som använder äl-test? Fick positivt idag också. 3de dagen i rad. Starkast idag och kom snabbast men både igår och i förrgår var testen positiva? Någon som varit med om liknande? Släpper inte ägget kanske, eller när släpper det isf?! Får fortsätta mysa någon dag till.

Jag har inte kommenterat förut, men är lite i samma situation som du. Jag är inne på 6.e dagen med positiva test. Aldrig haft så här förut utan brukar ha 2 dagar med blinkande gubbe och sen 2 dagar med fast gubbe och sen negativt. Har tänkt som du att det kanske skulle vara så att det är att ägget inte släpper, men jag kör Natural cycles och temperaturen indikerar att ägglossningen var i onsdags. Kände också av vad jag tror var själva lossningen. Nu är jag mest nyfiken på vad det är och ska testa imorgon också. Funderade på om kroppen försöker släppa ett ägg till och att det kanske är det som är grejen. Fick ett tidigt missfall i maj och tänker att det fortfarande är med och krånglar till det.

Vet inte vad jag ska tro faktiskt!
  • LLW
    Thorax skrev 2018-07-06 12:18:22 följande:

+8 plussar ju bara extremt väldigt få så än finns ju chansen. Hoppas verkligen ni slipper ivf och får naturligt. Följde en kompis som gjorde det och man led verkligen med henne.

Tack <3 ja det är så delade känslor inför ivf. Glad att vi får möjligheten att göra det men så sjukt ledsen för att vi behöver göra det..
  • AllaGodaTingÄrTre
    Ereya skrev 2018-07-06 18:22:34 följande:

Bim idag.

Sur, grinig, illamående och finnig. Inga ömma bröst eller någon molvärk öht. Alls. Någonstans. Vanligtvis är det ökentorrt i muttis innan mens men nu kan man simma i det typ. Förlåt, men här är vi ju ärliga. Fick negativt igår så jag är definitivt inte gravid. Plussade ju skittydligt på BIM-1 för fem år sen. Och inget nu. Skit, är så bitter nu inte använt skydd sen 5/2017 och inte en dokumenterad graviditet.

Jag har tidigare plussat på BIM-5 (både med mina två barn plus de två missfallen)

Men denna gång fick jag tvärnegativt både innan BIM, på BIM och på BIM+1. Men idag ett tydligt plus på BIM+2!!! :)

Ge inte upp hoppet!!
  • AllaGodaTingÄrTre
    MissBaglady skrev 2018-07-06 13:46:57 följande:

Själv har jag BIM imorgon. Tog ett test imorse som var rike haricot. Har två barn sedan innan och vill du skaffa en tredje. Blev ledsen över att testet var negativt men har ju inte haft några känningar tycker jag. Men detta var ju första försöket (har haft löttt att bli gravid med de andra barnen) så håller tummarna för nästa månad! Lycka till alla ni andra!

Som jag skrev till Ereya:

Jag brukar alltid plussa på BIM-5 så jag gav upp efter ett negativt test på BIM och BIM+1. Men plussade ju idag på BIM+2!!! :)
  • Ereya
    AllaGodaTingÄrTre skrev 2018-07-06 19:52:49 följande:

Jag har tidigare plussat på BIM-5 (både med mina två barn plus de två missfallen)

Men denna gång fick jag tvärnegativt både innan BIM, på BIM och på BIM+1. Men idag ett tydligt plus på BIM+2!!! :)

Ge inte upp hoppet!!

Wooow hurra, grattis och vad kul! Tack för din kommentar, då ger jag inte upp än <3
  • IBS
    silk_spectre skrev 2018-07-06 18:33:00 följande:

Jag har inte kommenterat förut, men är lite i samma situation som du. Jag är inne på 6.e dagen med positiva test. Aldrig haft så här förut utan brukar ha 2 dagar med blinkande gubbe och sen 2 dagar med fast gubbe och sen negativt. Har tänkt som du att det kanske skulle vara så att det är att ägget inte släpper, men jag kör Natural cycles och temperaturen indikerar att ägglossningen var i onsdags. Kände också av vad jag tror var själva lossningen. Nu är jag mest nyfiken på vad det är och ska testa imorgon också. Funderade på om kroppen försöker släppa ett ägg till och att det kanske är det som är grejen. Fick ett tidigt missfall i maj och tänker att det fortfarande är med och krånglar till det.

Vet inte vad jag ska tro faktiskt!

Ja det är så konstigt faktiskt. Jag testade första gången förra månaden men då blev det bara positivt på en dag och inget sen. Blev ej gravid då heller förstås. Fundera också på om det kan vara mer än 1 ägg. Jag tempar ej men känner i magen vid ÄL och det har jag gjort idag. Dock uteblir ÄL-sekret som jag brukar ha innan. Hade ej förra månaden heller men alla andra typ. Jaja vi får mysa på och hålla tummen för oss båda ;) beklagar ditt MF och hopps det tar sig nu igen.
Svar på tråden BIM juli 2018