• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • Jevi87
    Thorax skrev 2018-07-11 21:17:40 följande:

Hahaha, vilken tur du hade det hemma :D minns när killen fick klivs upp och åka mitt i natten och köpa choklad en gång åt mig :DTräffa vänner vore nåt kanske, närmaste bor 10 mil bort så det skulle bli en heldag :)

Haha ja trädgården här är helt klar också tyvärr. Planterade nya plantor men de tog ju typ 10 min bara :(Ja men exakt så är det, när den ska gå fort så bara stampar man på samma ställe. Var ute och gick i en evighet idag kändes det som, kom hem och kollade klockan för att se att de bara var en timme hahaha

Ja fy!! Det är hemskt alltså!! Haha! :)
  • Jevi87

Precis nyss fick jag utslag på CB med en glad gubbe! Den första.. brukar vara två glada 2 dagar efter varandra. Trodde min ägglossning skulle börja tidigare men de verkar den inte göra. Vi hade lite mysigt i söndags, men det tror jag är minimal chans att det skulle ta sig. Däremot, tror ni det finns ngn chans att vi skulle lyckas pricka in denna ÄL på fredag och lördag. Sambon är ju borta tills dess!! :( eller tror ni ägget hinner släppa. Fy är sååå dålig på detta!

• LisaMaria 2
    MaalinJ skrev 2018-07-11 18:55:46 följande:

Haha känner igen mig. Vi försöker få nr 3. Blev dock oplanerat gravid med nr 1 och nr 2 blev till på första försöket. Blev också oplanerat gravid mellan 1:an å 2:an som slutade i mf. Nu är vi inne på 7:e seriösa försöket (kört oskyddat sen oktober förra året). Så det är samma sak varje månad för mig med att analysera varje symtom. Det är ganska otroligt hur hjärnan fungerar.

Ja verkligen! Allt som känns i kroppen analyseras.. just nu har jag ont i magen, mer som magknip, men då känns det som jag är lite illamående. Behöver ligga ner pga magen. Inte sugen på något...
  • LisaMaria 2
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-07-11 18:48:39 följande:

Träffar vänner, går promenader med hunden, åker på utflykter med sambon, sköter hem och trädgård. Sen är jag helt slut och måste vila haha!

Ja det är både jobbigt och svårt nu på semestern! Man hittar på mycket men jag tror jag känner efter mer än om jag skulle jobba! Tiden går så långsamt!
  • Anonym (Försök 3)
    LisaMaria 2 skrev 2018-07-11 21:39:55 följande:
    Ja det är både jobbigt och svårt nu på semestern! Man hittar på mycket men jag tror jag känner efter mer än om jag skulle jobba! Tiden går så långsamt!
    Jag har tyvärr inte lyxen att ha semester än. Går på semester först på måndag och då drar jag igång med ett studiearbete och så behöver jag måla huset. Så jag håller mig sysselsatt :D

Thorax: Färdig med trädgården!! Jag är sååå avundsjuk :D :D Jag kommer aldrig bli klar med min känns det som.
  • Thorax
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-07-12 07:28:48 följande:

Jag har tyvärr inte lyxen att ha semester än. Går på semester först på måndag och då drar jag igång med ett studiearbete och så behöver jag måla huset. Så jag håller mig sysselsatt :D

Thorax: Färdig med trädgården!! Jag är sååå avundsjuk :D :D Jag kommer aldrig bli klar med min känns det som.

Eller ja färdig blir man väl aldrig men färdig för i år :D

Behöver en grävmaskin för resten och de orkar jag inte denna sommar haha
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Anonym (Försök 3)
    Thorax skrev 2018-07-12 07:30:44 följande:
    Eller ja färdig blir man väl aldrig men färdig för i år :D

Behöver en grävmaskin för resten och de orkar jag inte denna sommar haha
    Haha sant :D

Jag behöver 3 ton grus för att lägga på några rabatter som jag har tröttnat på att rensa. Men det blir nog till hösten när det är lite svalare ute. Tänkte försöka att inte lägga alla måsten på semestern. Jag har en förmåga att jobba ihjäl mig och sen är jag helt slut när jag ska börja jobba igen. Så i år har jag bestämt mig för att planera in ledig tid varje dag där jag ska sola och bada eller bara titta på film.
    Får se om det fungerar bättre :)

Grävmaskin låter inte som något litet jobb, det gör du rätt i att ta nästa sommar ;)
  • LisaMaria 2

[quote=78876026][quote-nick]Anonym (Försök 3) skrev 2018-07-12 07:28:48 följande:[/quote-nick]Jag har tyvärr inte lyxen att ha semester än. Går på semester först på måndag och då drar jag igång med ett studiearbete och så behöver jag måla huset. Så jag håller mig sysselsatt :D

Oj ja då har du att göra låter det som. Vi har inte mycket planerat alls denna veckan. Jag blir lite rastlös men min man älskar att bara glida runt. Nästa vecka är det ut i Sverige på lite resa.

Gör du någpt speciellt inför ert försök? Jag äter folsyra. Försöker ligga kvar en stund efter sex.. Jag dricker fortfarande någpt glas alkohol då och då, det är så svårt nu när vi träffar så mycket folk och vi inte vill berätta just nu..

• SoSS15
    soffipropp1987 skrev 2018-07-11 17:12:45 följande:
    Håller med! Blir tredje försöket nu i juli har bim 1/8 och denna månadens mens tog precis slut, googlar allt! Har svårt att släppa julitråden eftersom jag ändå har äl nästa vecka när vi är bortresta...
    Jag har bim mellan 18 - 25/7, om den inte har kommit tills den 25:e så ska jag ta test... x'D inbillar mig mängder av grejer vilket är på tok för tidigt för att känna även om det skulle ha gått...

Det är så spännande! :D Vår dotter blev till oplanerat, så det här är egentligen första gången vi försöker med vilje - trodde inte det skulle vara så jobbigt med all väntan... vänta på mens... vänta på ägglossning dvs vänta på att kunna ligga järnet... vänta på symtom... vänta på... vänta på... xD
  • MammaKA

Nu närmar sig ägglossning för mig, enligt appar är det på tisdag. Igår hade jag flytningar som nästan var som äggvita men mer åt det vita hållet. Konstigt. Jag brukar ha tydliga äggviteflytningar men det kanske kommer.

Någon mer som har vita sega flytningar? Och i så fall när i perioden?

Vi försökte oss på sex igår men det funkade inte riktigt, kanske vill vi för mycket. Men hoppas på bättre lycka ikväll och kommande kvällar.

Svar på tråden BIM juli 2018