PiperHalliwell skrev 2018-07-12 23:16:04 följande:
Är tjej, 30 år, har universitetsexamen, är feminist och bisexuell. Varför jag nämner detta är för att det finns en felaktig bild av Sverigedemokraternas väljare som lågutbildade och i huvudsak män... typ folk som fyller i "livets hårda skola" under rubriken utbildning...
Jag är vänster ekonomiskt (bland annat) i grunden men jävligt invandringskritisk. Märk väl att jag icke skriver eller menar *invandrarkritisk*... för det är nåt helt annat. Mina åsikter har i princip noll med "ras" eller något "vi/dom" att göra. Det handlar däremot om saker som ekonomi. Kriminalitet. Trygghet. Integration. Allt utom just rasse-/nasse-grejen, egentligen...
Så jag är också kluven. SD har inte allt. Det har inget parti för mig. Men de törs ta i frågor om invandring och integration (som andra partier sen sakta, sakta börjar närma sig...) och det uppskattar jag. Så min röst går till SD även detta val. Det är en markering från min sida.
Det är inte alls en felaktig bild. Majoriteten av SD-sympatisörer är lågutbildade män.
Vad menar du med att det handlar om ekonomi, kriminalitet och trygghet? Går det dåligt för Sverige inom någon av de områdena?
Hur ställer du dig till lika människovärde och den humanistiska nedprioritering som SD gör?