familjefar12 skrev 2018-07-11 16:29:37 följande:
Det blir ingen extra arbetsbelastning då försvinnande få aborter görs efter vecka 12.
Hur är det integritetskränkande att ha vecka 12 som gräns? risken för komplikationer ökar efter vecka 12, så om något är det ett beslut taget för mödrarnas egen hälsa.
Du drar debatten till sin spets genom att använda irrelevanta uttryck som exempelvis "integritets kränkande". Menar du på riktigt att abortlagstiftningen i en stor del av EU är integritetskränkande?
Jag nämner Israel därför att du konstant försöker antyda att SD är nazister, rasister osv. jag tycker att det är viktigt att poängtera i detta fall.
På vilket sätt är det en sopig klimatpolitik? har du något överhuvudtaget som kan styrka det?
Du kan ju titta tillbaka själv och reflektera över huruvida du källhänvisat i de fall du kritiserat politiken
Ca 7% av alla aborter görs mellan vecka 12-18, klart att det blir en extra belastning. Men framförallt, vad är poängen? Hur skulle ett sådant beslut främja mödrahälsan?
Det är integritetskränkande att behöva redogöra för varför man tar ett beslut rörande sin egen kropp när det bara rör personen i fråga och ingen annan.
Ja en abortlagstiftning som tvingar kvinnor att redogöra för anledningen till sin abort kränker deras integritet. Du tar ifrån dem deras autonomi och rätten att bestämma över sin egen kropp. Vi har redan en abortlagstiftning som tar hänsyn till fostret. Vad vinner vi på att sänka gränsen?
Jag förstår ändå inte vad deras syn på Israel har med saken att göra. Låter som argumentet: "jag har en svart kompis, därför kan jag inte vara rasist".
Misstanken om att SD skulle vara fullt av rasister har florerat sedan de klev ur bombarjackorna och in i kostymerna på 2000-talet. SD har hela tiden hävdat att så inte alls var fallet men gång på gång uppdagas ändå det ena anskrämliga uttalandet efter det andra; oftast när de var fulla, trodde att de var anonyma el liknande. SDs respons på uppdagandet av sådana uttalanden är inte heller tacksam.
Något som styrker att klimatpolitiken är kass? Länken! Jag hade ju med den från första början.
Ingen på ett forum källhänvisar varenda grej de säger (inte heller du). Jag källhänvisar i allmänhet rena siffror och när källor efterfrågas.