• familjefar12

Vad tycker ni om SD? är själv ganska kluven

Vad tycker ni om SD? jag har själv börjat få upp ögonen för detta parti som i min mening inte längre präglas av rasism utan av en mer konservativ syn på samhället och politiken? 

Jag funderar på¨att rösta på dom men är fortfarande osäker då kritiken mot dom är stark, vad tycker ni?

• Svar på tråden Vad tycker ni om SD? är själv ganska kluven
  • Tonårsmamman1
    familjefar12 skrev 2018-07-11 15:07:01 följande:
    Läste du ens själv artikeln? Oscar Sjöstedt sa att det kan vara intressant att fasa in en friare hyressättning, men han nämnde aldrig marknadshyror - just därför att det är uteslutet. En artikel är mer än sin rubrik
    Sverigedemokraterna har i dag inget förslag om marknadshyror, men Oscar Sjöstedt säger till Di att han är beredd att diskutera åtgärder som går i den riktningen.

Alltså, marknadshyror är inte uteslutet för SD. Han tar inte avstånd ifrån marknadshyror.
  • tobbe01
    baralillatant skrev 2018-07-11 12:31:41 följande:
    Det här tror jag är kärnan i varför SD har blivit stora.

Dom som röstar på SD har en alla hatar oss därför håller vi ihop mentalitet. Man vill inte höra andra åsikter eller fakta. Man känner sig lite tuff när man står på sig.

Okunskap är farligt, du bör öppna upp lite mer och checka av om du verkligen har torrt på fötterna i ditt val.

Mvh
    Jag har noga tänkt igenom mitt val.
  • familjefar12
    Tonårsmamman1 skrev 2018-07-11 15:10:47 följande:
    Sverigedemokraterna har i dag inget förslag om marknadshyror, men Oscar Sjöstedt säger till Di att han är beredd att diskutera åtgärder som går i den riktningen.

Alltså, marknadshyror är inte uteslutet för SD. Han tar inte avstånd ifrån marknadshyror.
    www.dagensarena.se/innehall/sd-nej-till-marknadshyror/

Behöver jag säga något mer?
  • Tonårsmamman1
    familjefar12 skrev 2018-07-11 10:22:32 följande:

Vad tycker ni om SD? jag har själv börjat få upp ögonen för detta parti som i min mening inte längre präglas av rasism utan av en mer konservativ syn på samhället och politiken? 

Jag funderar på¨att rösta på dom men är fortfarande osäker då kritiken mot dom är stark, vad tycker ni?

Vilken kritik är stark, menar du?
  • familjefar12
    Dr Love skrev 2018-07-11 15:09:28 följande:

De som gör sen abort gör det i hög utsträckning p.g.a. komplikationer som inte fanns ursprungligen. De kommer fortfarande att få göra abort men måste alltså gå genom soc. Varför det extra besväret då? Och varför den extra arbetsbelastningen på soc? Låter helt poänglöst och som slöseri med resurser plus att man riskerar att kränka kvinnors kroppsliga integritet.

Om någon vill använda abort som preventivmedel hindras inte det av SDs lagstiftning så det är ett dött argument. Vad har jag dragit till sin spets?

Vad pratar du om Israel? Jag har inte ens nämnt Israel. Vadå grunden för min kritik?

Klart att det är ett problem för hela världen (inklusive Sverige). Vad har det att göra med SDs sopiga klimatpolitik?

Det är det de hävdar. Du sade dock att de ville öka biståndet. Det är bara fel rent faktamässigt.

Att han inte är utesluten trots att han deltog i järnrörsskandalen och hjälpte Almqvist att mörka för det som försiggått.

Vad är det som inte är intellektuellt med denna debatt? Jag har ju förklarat lugnt och sakligt några av de problem som följer med SDs politik. Jag har källhänvisat till en objektiv bedömning av partiernas miljöpolitik.
    Jag utgår ifrån att de flesta saker jag tar upp är vedertagna. Önskar du källhänvisning för ett faktapåstående är det bara att säga till.

Det blir ingen extra arbetsbelastning då försvinnande få aborter görs efter vecka 12. 

Hur är det integritetskränkande att ha vecka 12 som gräns? risken för komplikationer ökar efter vecka 12, så om något är det ett beslut taget för mödrarnas egen hälsa. 

Du drar debatten till sin spets genom att använda irrelevanta uttryck som exempelvis "integritets kränkande". Menar du på riktigt att abortlagstiftningen i en stor del av EU är integritetskränkande?

Jag nämner Israel därför att du konstant försöker antyda att SD är nazister, rasister osv. jag tycker att det är viktigt att poängtera i detta fall.

På vilket sätt är det en sopig klimatpolitik? har du något överhuvudtaget som kan styrka det?

Du kan ju titta tillbaka själv och reflektera över huruvida du källhänvisat i de fall du kritiserat politiken
  • NiMi12

Illa

Varför:

För att jag är kvinna

För att jag besitter känslan empati

För att jag avskyr deras ideologi. Ideologin är grunden till allt.

För att jag vill inte att en bunke (inte alla men många) människor med kriminellt förflutet, känns otryggt.

För att de vill ha vinster i välfärden

För att de röstade emot sänkt skatt för pensionärer

För att de är för sambeskattning

Jag kan fortsätta men väljer att stoppa här så det inte blir ett för långt inlägg :)

• xMKx
    familjefar12 skrev 2018-07-11 16:29:37 följande:
    Det blir ingen extra arbetsbelastning då försvinnande få aborter görs efter vecka 12. 

Hur är det integritetskränkande att ha vecka 12 som gräns? risken för komplikationer ökar efter vecka 12, så om något är det ett beslut taget för mödrarnas egen hälsa. 

Du drar debatten till sin spets genom att använda irrelevanta uttryck som exempelvis "integritets kränkande". Menar du på riktigt att abortlagstiftningen i en stor del av EU är integritetskränkande?

Jag nämner Israel därför att du konstant försöker antyda att SD är nazister, rasister osv. jag tycker att det är viktigt att poängtera i detta fall.

På vilket sätt är det en sopig klimatpolitik? har du något överhuvudtaget som kan styrka det?

Du kan ju titta tillbaka själv och reflektera över huruvida du källhänvisat i de fall du kritiserat politiken
    Vad Naturskyddsföreningen skriver om SDs klimatpolitik: www.naturskyddsforeningen.se/nyheter/slutreplik-sd-utmarker-sig-med-sina-laga-miljoambitioner

För övrigt verkar ju du inte det mesta kluven, snarare väldigt övertygad anhängare som skapat en tråd om SD bara för att propagera för partiet. 
  • nihka
    Pizza77 skrev 2018-07-11 16:10:08 följande:

Min röst faller på SD i höstens val. Anledningen är enkel, SD strävar efter ett samhälle byggt på gemenskap, trygghet och tillit, och en långsiktigt hållbar utveckling i Sverige.

Fast det går ju inte. Det som kännetecknar högerextremister är ju ett polariserat samhälle byggt på skräck och misstro och kortsiktiga quickfixlösningar som inte är några lösningar som att tömma landet på invandrare. Lite paradoxalt när att tömma landet på högerextremister skulle göra en verklig skillnad till det bättre.

Sedan är ju inte alla som röstar på ett högerextremistiskt parti själva högerextremister, men de godtar att de samlas under samma tak.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • NiMi12
    Pizza77 skrev 2018-07-11 16:10:08 följande:

Min röst faller på SD i höstens val. Anledningen är enkel, SD strävar efter ett samhälle byggt på gemenskap, trygghet och tillit, och en långsiktigt hållbar utveckling i Sverige.

Gemenskap? Där de gör skillnad på män och kvinnor? Sambeskattningen tex. I dagsläget tjänar kvinnor fortfarande mindre än männen. Gissa vem som då går vinnande ur en sambeskattning...just det, männen.

Jag ser ingen gemenskap i det.

Trygghet? trygghet på jobbet är de ju inte heller för eftersom de röstar mot nollvision inom dödsolycker på arbetet. Arbetsmiljöarbetet drabbas. Det är väl ingen trygghet?

Tillit? Har du missat alla de riksdagsledamöter som under den här mandatperioden har blivit dömda för brott. Ger det tillit?

Nä, läs på och se den stora bilden först.
Svar på tråden Vad tycker ni om SD? är själv ganska kluven