Dr Love skrev 2018-07-11 15:09:28 följande:
De som gör sen abort gör det i hög utsträckning p.g.a. komplikationer som inte fanns ursprungligen. De kommer fortfarande att få göra abort men måste alltså gå genom soc. Varför det extra besväret då? Och varför den extra arbetsbelastningen på soc? Låter helt poänglöst och som slöseri med resurser plus att man riskerar att kränka kvinnors kroppsliga integritet.
Om någon vill använda abort som preventivmedel hindras inte det av SDs lagstiftning så det är ett dött argument. Vad har jag dragit till sin spets?
Vad pratar du om Israel? Jag har inte ens nämnt Israel. Vadå grunden för min kritik?
Klart att det är ett problem för hela världen (inklusive Sverige). Vad har det att göra med SDs sopiga klimatpolitik?
Det är det de hävdar. Du sade dock att de ville öka biståndet. Det är bara fel rent faktamässigt.
Att han inte är utesluten trots att han deltog i järnrörsskandalen och hjälpte Almqvist att mörka för det som försiggått.
Vad är det som inte är intellektuellt med denna debatt? Jag har ju förklarat lugnt och sakligt några av de problem som följer med SDs politik. Jag har källhänvisat till en objektiv bedömning av partiernas miljöpolitik.
Jag utgår ifrån att de flesta saker jag tar upp är vedertagna. Önskar du källhänvisning för ett faktapåstående är det bara att säga till.
Det blir ingen extra arbetsbelastning då försvinnande få aborter görs efter vecka 12.
Hur är det integritetskränkande att ha vecka 12 som gräns? risken för komplikationer ökar efter vecka 12, så om något är det ett beslut taget för mödrarnas egen hälsa.
Du drar debatten till sin spets genom att använda irrelevanta uttryck som exempelvis "integritets kränkande". Menar du på riktigt att abortlagstiftningen i en stor del av EU är integritetskränkande?
Jag nämner Israel därför att du konstant försöker antyda att SD är nazister, rasister osv. jag tycker att det är viktigt att poängtera i detta fall.
På vilket sätt är det en sopig klimatpolitik? har du något överhuvudtaget som kan styrka det?
Du kan ju titta tillbaka själv och reflektera över huruvida du källhänvisat i de fall du kritiserat politiken