Hon hade äggledarcancer spridd till lymfkörtlarna första omgången men tack ändå.
Anonym (:() skrev 2018-07-21 06:14:36 följande:
Om det är samma cancer som sist så behöver du räkna 5-årsdagen från den sjukdomsperioden, dvs hon tillhör redan de 10% som lever efter 5 år om förra cancern var 2013.
Jag fattar inte riktigt det här. Hon hade äggledarcancer först men livmoder och allt togs ju bort då och nu sitter det liknande celler i lever, lungor och ändtarm men är det fortfarande äggledarcancer hon har eller vad klassas det som nu?
Anonym (hoppas) skrev 2018-07-21 09:56:59 följande:
Nej nej nej, stirra dig inte blind på statistiken! Den är flera år gammal, och vi i cancersvängen vet att mycket hinner hända inom cancervården på kort tid. Sen behöver man ju också ha i åtanke att många som drabbas av cancer är äldre, de har en ökad risk att dö pga komplikationer i hjärta, hjärna eller vid operationstillfället. De drar alltså ner snittet.
Jag har en elak cancer där statistiken säger ganska precis samma som din väninnas. Men min läkare hävdar att jag, som ung stark och i övrigt frisk, har minst 10 år kvar att leva!
Jag beklagar att du har en elak cancer. Jag hoppas att du får leva mycket längre än statistiken säger och utan att det påverkar din livskvalitet alltför mycket om det är möjligt.