• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • 170909
    Wonderfluff skrev 2018-09-24 14:32:59 följande:
    Tack, dock har jag mens sedan några dagar så får inte ihop det riktigt.
    Nu känner jag mig som en glädjedödare här. Men förra gången för mig fick jag svagt plus på TD, ingen mens eller liknande blödning. Det var svagt men jag såg det fotade det tyvärr aldrig. Tog ett nytt test ett par dagar senare för jag inte får någon mens och tyckte strecket var så svagt att jag ville se det starkare för det borde ha varit starkare två dagar senare. Men det var det inte utan det var samma ett svagt synligt streck och fyra dagar efter TD fick jag min mens. 

En sak jag lärt mig är att jag kan inte lita på min kropp längre eller under behandling iaf. Inget är som det ska längre känns det som. 
  • Inalina
    170909 skrev 2018-09-24 18:36:35 följande:
    Plussade också för en dryg vecka sen men TD var för en vecka sen. Fortfarande inga symptom och 8okt är en hel evighet bort. Tänker inte tro på det förens jag ser det. Men det beror ju platt jag inte har några tydliga symptom utan allt känns som vanligt. 
    Men du hade väl inte heller några symptom eller?
    precis, jag tror du o jag ligger i fas!
    jag har valt att tro på detta nu då jag tycker det känns roligare och jag mår bättre av det. blir det inget kommer jag bli lika ledsen ändå tror jag. har idag börjat få mer ont i brösten och har haft lite ont i magen och ryggen till och från sedan bim - men annars inga vidare symptom.Glad tror det är rätt tidigt ännu att känna illamående eller andra jobbigare symptom..
  • gammelpysen
    LLW skrev 2018-09-24 14:54:27 följande:

Hur har ni gjort med träning under er behandling? Vi ska sätta igång med första försöket nu i veckan och jag är lite osäker på om man kan fortsätta träna ungefär som vanligt under tiden man gör ivf?

Jag styrketränar 2-3 gånger i veckan och springer en mil en gång i veckan. Förstår att jag kanske inte ska springa riktigt så långt men hur pass mycket måste man begränsa sin träning? Någon som fått några råd från sin läkare?

Jag har skrivit om träning tidigare och blivit emotsagd men kör ändå

Gravid 9+0 efter 7 försök. 3 färsk och 4 frys.

Förra gången fick jag tidigt missfall efter frysåterföring. Då tränade jag som vanligt. Nämnas bör att jag tränar mycket, både tuffa pass och löpning.

Nu inför sista gången var det, som tidigare vid färskbehandlingar, tränigsstopp från sprutdag 1. Däremot simmade jag en hel del, fram till dagen innan äggplock. Därefter promenader i den mån jag orkat, jag tillhör de som mått riktigt dåligt av äggplocket.

Det tog sig, jag blev gravid, men fortsatt träningsförbud fram till förra veckan då vi hade återbesök och vul. Trots att det gått 6 veckor sedan plocket fanns det fortfarande stora äggblåsor kvar. Instruktioner nu är att träning är ok men avvakta ytterligare en månad med hårdare pass och hopp så att jag inte riskerar att äggstockarna tar skada.

Nu blir jag säkert emotsagd igen, men jag framhåller att ta det lugnt och inte riskera försöken. Två år ivf har inte varit roligt. Varje försök har varit ett helvete. Du får starka mediciner som förstorar äggstockarna och sätter dig ur balans. Du kan träna hela livet efter detta. Fokusera på ditt försök och lycka till.
  • authentic
    Ellencassandra skrev 2018-09-24 13:58:54 följande:

Nja har haft molvärk sen i lördags å ömma bröst har kommit tillbaka efter att ha varit borta två dagar.. mensen har alltid kommit på dag 28 varje ivf å det är idag. Velar om jag ska köpa hem ett grav test å ta ikväll eller inte :/

Du är ju bara 2 dagar ifrån din testdag kom jag på att jag läst förut. Blev det att du tjuvtestade ikväll?
  • Akira Öken
    Ellencassandra skrev 2018-09-23 19:28:10 följande:

Ja nu e han hemma :) har haft molvärk hela Dan å fortsatt ?bubblat? alltså låter som att jag e hungrig hela tiden. Brösten sluta ju ömma för några dagar sen men har börjat ömma igen lite smått. Hoppas det är ett gott tecken.

Hoppas det går bra och att du får starta nytt försök snart. Det är jobbigt med väntan!

Skönt med sällskap och stöd! Har inte hunnit läsa alla inlägg, men hoppas att det har varit en bra dag!
  • Akira Öken
    Wishful skrev 2018-09-24 14:40:12 följande:

Nu har jag inte varit in här på länge. Inte sedan vi missade vårt återföring pga helgkrock närmare bestämt. Idag var det dags igen. Ännu en helgkrock! Blir så frustrerad. Misslyckat ET i april och sedan helgkrock varje gång vi varit inplanerade för FET. Vill bara komma vidare med behandlingen.

Var på UL i torsdags för att se om det skulle vara möjligt att sätta igång ägglossning men då var det för tidigt. Sen blev det sjävklart glad gubbe idag och ingen återföring den här gången heller.

Förlåt men var bara tvungen att gnälla av mig lite.

Men fy vad trist! Hur mycket otur kan man ha?
  • Ellencassandra
    authentic skrev 2018-09-24 22:43:10 följande:

Du är ju bara 2 dagar ifrån din testdag kom jag på att jag läst förut. Blev det att du tjuvtestade ikväll?

Stämmer! Nää jag fega ur.. sa igår kväll att imorgon bitti ska jag ta ett test. Gjorde jag det nu? Nä. Alltså jag vet inte vad jag är mest rädd för. Att se minus eller få mens. Fattar inte varför jag inte bara kan ta det, då slipper jag ju gå å fundera å må dåligt :/
  • Percafluviatilis
    Ellencassandra skrev 2018-09-25 05:13:54 följande:

Stämmer! Nää jag fega ur.. sa igår kväll att imorgon bitti ska jag ta ett test. Gjorde jag det nu? Nä. Alltså jag vet inte vad jag är mest rädd för. Att se minus eller få mens. Fattar inte varför jag inte bara kan ta det, då slipper jag ju gå å fundera å må dåligt :/

Är i precis samma läge! Tänker hela tiden "imorgon tar jag ett sätt jag hinner före mensen!". Nu är jag på bim och tog jag ett test innan jag kissade? Nä. Vill. Inte. Vill gå i dvala. Orkar inte med mer mens eller negativa test. Håller tummarna för dig!
  • Ellencassandra
    Percafluviatilis skrev 2018-09-25 06:08:48 följande:

Är i precis samma läge! Tänker hela tiden "imorgon tar jag ett sätt jag hinner före mensen!". Nu är jag på bim och tog jag ett test innan jag kissade? Nä. Vill. Inte. Vill gå i dvala. Orkar inte med mer mens eller negativa test. Håller tummarna för dig!

Åh då är vi två! Jättejobbigt att man inte bara kan ta det å så är det klart. Vilken rd är du på? Imorgon måste jag ju ta det för det är klinikens testdag!

Håller tummarna för dig med!!!
  • Percafluviatilis
    Ellencassandra skrev 2018-09-25 06:51:21 följande:

Åh då är vi två! Jättejobbigt att man inte bara kan ta det å så är det klart. Vilken rd är du på? Imorgon måste jag ju ta det för det är klinikens testdag!

Håller tummarna för dig med!!!

Skönt med testdag så nära! Men du har blasto väl? Vi har testdag på lördag. Är på rd 10 med två stycken tvådagars idag. Mensen ska komma idag eller imorgon. Har alla tecken på att den ska komma tyvärr :/

Hoppas din mens håller sig borta idag. Usch för detta.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018