IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Skönt med testdag så nära! Men du har blasto väl? Vi har testdag på lördag. Är på rd 10 med två stycken tvådagars idag. Mensen ska komma idag eller imorgon. Har alla tecken på att den ska komma tyvärr :/
Hoppas din mens håller sig borta idag. Usch för detta.
Nä en 2dagars! Då är vi ju rätt nära varann. Rd 13 idag!
Samma här har också känt som att mensen ska komma när som. Fast det började i lördags.. igår kväll hade jag sån molvärk :/ värst på kvällen.
Tack detsamma! Hoppas vi båda får ett fint plus <3
Oj ok, vilken klinik är du på? Är det kanske vanligt att det är så? Tar de äggplock på helgen?
Hej på er, jag skulle behöva lite råd.
Jag kunde inte hålla mig ifrån att testa med ÄL-stickor som jag hade hemma. Testade RD 6 och det visade inget men idag, RD 11, så var det tydligt "ägglossning". Är det någon som har egna erfarenheter eller som vet vad de där testen ger utslag på. Kan jag vara gravid?
Tack på förhand.
tack =) känns fortfarande overkligt - har fått tidigt VUL 1 okt så om en vecka - får se om jag tror på det efter det
min klinik frågade mig vad jag ville då det finns de som förmodligen inte vill stoppa i sig hormoner etc om man inte behöver. kanske är det inte lika noga med en dag hit eller dit när man kör stimulerat - och sen växer ju livmoderslemhinnan till sig lite mer garanterat tror jag. hoppas de lyssnar på dig! kram
Men fy vad trist! Hur mycket otur kan man ha?
Det låter ju ändå lovande för dig!
Jag har ruvat på en färsk tidigare och då sköt lutinus upp mensen en dag så den kom 13 dagar efter äggplock (en vanlig cykel kommer mensen 12 dagar efter). Så om det är samma denna gång bör den komma imorgon men man vet ju aldrig. När jag gjorde fet i februari var mensen tre dagar sen men utan lutinus, tror jag fick kemiskt då. Önskar att jag åtminstone kunde få ett se ett plus, veta att det kan fästa liksom :( Men som det känns nu är det kanske dags att ställa in sig på ivf nr 5.
Kommer du vänta till imorgon?
Det låter ju ändå lovande för dig!
Jag har ruvat på en färsk tidigare och då sköt lutinus upp mensen en dag så den kom 13 dagar efter äggplock (en vanlig cykel kommer mensen 12 dagar efter). Så om det är samma denna gång bör den komma imorgon men man vet ju aldrig. När jag gjorde fet i februari var mensen tre dagar sen men utan lutinus, tror jag fick kemiskt då. Önskar att jag åtminstone kunde få ett se ett plus, veta att det kan fästa liksom :( Men som det känns nu är det kanske dags att ställa in sig på ivf nr 5.
Kommer du vänta till imorgon?
Verkligen :( Kemisk är när man får svagt plus/plus antingen innan mensen är beräknad eller innan testdag och sedan kommer mensen några dagar senare ändå. Tidigt missfall alltså.
Jag känner samma. Du kommer ju lyckas till slut. Det är jag övertygad om!
Vi har "bara" gjort tre återföringar med denna och har tre frysta hos privat klinik men det känns ändå inte så hoppfullt. Vet att två av de på kliniken inte är toppembryon. De senaste två försöken har dessutom varit ganska misslyckade (förra gången 0 embryon av två ägg och denna gången 2 embryon av 5 ägg).
Har inga andra symptom som inte kan vara lutinus. Allt känns precis som innan mens. Brösten slutar ömma och sjunker ihop, magen är bubblig och jag blir finnig. Blä.
Ska hålla tummarna för dig imorgon! <3
Hej på er, jag skulle behöva lite råd.
Jag kunde inte hålla mig ifrån att testa med ÄL-stickor som jag hade hemma. Testade RD 6 och det visade inget men idag, RD 11, så var det tydligt "ägglossning". Är det någon som har egna erfarenheter eller som vet vad de där testen ger utslag på. Kan jag vara gravid?
Tack på förhand.
jag vet att de kan visa positivt vid graviditet resp. mens.