• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • mammsen79
    Cnia skrev 2018-09-26 08:16:57 följande:

Så har jag idag tagit nytt test för td nr2. Visar fortfarande gravid, men också fortfarande 1-2veckor. Så nu är det så gott som garanterat att jag haft tidigt missfall. Undrar vad kliniken kommer säga idag. Säkert att jag ska ta ett nytt om en vecka igen :/

Vilken ruvdag är du på?
  • Inalina
    authentic skrev 2018-09-26 09:12:35 följande:
    Nja, man kan lyckas prata sig till 2 embryon. Vi har aldrig fått det tidigare då våra får toppresultat enligt deras tabeller men eftersom vi gjort 5 insättningar redan så gick de med på 2 stycken. Det kan bli 2 men jag är glad bara det blir en som fäster någon gång under denna livstid.

Tog sig båda dina embryon? Eller det kanske du inte vet ännu nej, kanske är för tidigt för att kika.
    Ok då förstår jag - de brukar ju bli lite mer generösa när man gjort några insättningar.
    detta var min 3:e och jag hade bara 2 blastisar i frysen varav en var lite sämre kvalitet så de kanske inte tyckte det var 'lönt' att spara på den...och har bara fått ett embryo tillbaka de andra 2 gångerna. 

Jag håller med att man blir överlycklig om ett fäster och utvecklas som det ska! Jag ska på tidigt vul på måndag så tidigast då vet jag hur många hjärtan som tickar. Jag testade svaaagt plus på RD 6.
  • Cnia
    mammsen79 skrev 2018-09-26 10:18:47 följande:

Vilken ruvdag är du på?

Rd21. Jag fick tid till VUL om två veckor för att då bekräfta om det är spontan abort, missed abortion eller mindre troligt då normal graviditet :) då räknas väl det som vecka 7 (5v sen insättning)? Förstår inte riktigt hur man räknar graviditets veckor... så väntan fortsätter... denna eviga väntan...
  • Cnia
    mammsen79 skrev 2018-09-26 10:25:21 följande:

När ska det stå 3-4 i gravtestet är det 3 v från insättning man räknar?

Gravtestet räknar från dagen då embryot fäster, tror jag, alltså några dagar senare än insättning. Först visar den ju 1-2v sen 2-3v och därefter 3+
  • Percafluviatilis
    authentic skrev 2018-09-26 09:08:55 följande:

Nu jäklar hoppas vi på positivt resultat ikväll för dig :)

Hur många insättningar hade ni gjort tidigare?

Vi har "bara" gjort två tidigare. Ivf 3 gav dock inga embryon att återföra. Har tre i frysen hos privat klinik men inga på landstinget och väljer att köra klart landstingets försök först.
  • Percafluviatilis
    Vildismamma skrev 2018-09-26 10:14:30 följande:

Varför väntar ni inte tills testdag med att testa er?? Bara en lite undran

Jag ska testa ikväll då det är en dag efter beräknad mens då. I en normal cykel borde det alltså visa graviditet med ganska stor säkerhet ifall jag är gravid. Anledningen att jag inte testar på imorgon, fredag eller lördag är att jag imorgon har en viktig dag på jobbet och vill då inte få dåliga besked på morgonen och i helgen åker min man iväg och vi vill testa tillsammans.
  • Percafluviatilis
    authentic skrev 2018-09-26 09:08:55 följande:

Nu jäklar hoppas vi på positivt resultat ikväll för dig :)

Hur många insättningar hade ni gjort tidigare?

Och tack! :)
  • mammsen79
    Cnia skrev 2018-09-26 10:36:02 följande:

Rd21. Jag fick tid till VUL om två veckor för att då bekräfta om det är spontan abort, missed abortion eller mindre troligt då normal graviditet :) då räknas väl det som vecka 7 (5v sen insättning)? Förstår inte riktigt hur man räknar graviditets veckor... så väntan fortsätter... denna eviga väntan...

Ok vf tror du på missfall? Har du blött? Haft ont? Hatar denna väntan. Därför jag med är orolig få plus på stickan då jag haft mens nu 6 dagen o den börjar avta nu. Har sedan tidigare varit med om ofostrig graviditet. Kram
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018