• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Cnia
    mammsen79 skrev 2018-09-26 10:53:59 följande:

Ok vf tror du på missfall? Har du blött? Haft ont? Hatar denna väntan. Därför jag med är orolig få plus på stickan då jag haft mens nu 6 dagen o den börjar avta nu. Har sedan tidigare varit med om ofostrig graviditet. Kram

För jag har haft rikliga blödningar och kändes precis som mens. Dessutom borde veckoindikatorn på gravtestet visa 2-3v nu. Vad räknas som ofosterlig graviditet? Är det samma som missed abortion? Eller är det fosterdöd, alltså efter v.22(tror jag gränsen är)? Kram
  • Akira Öken
    Hontmail skrev 2018-09-26 01:37:47 följande:

Är det bara jag som inte ska ha bebis i hela tråden?

Känns så otroligt hopplöst! Jag har aldrig haft svårt att bli gravid tidigare förän jag träffade min man. Han har kraftigt nedsatt antal. Nu velar jag och han mellan en sista ivf eller ej med hans spermier eller gå över till spermiedonation direkt.

Nädå, vi är nog tyvärr ganska många som inte ska ha det. Just nu iallafall. Du är i gott sällskap.

Känner igen din känsla, då vi precis misslyckats med vårt 5:e försök. Idag lunchade jag med en gravid kollega. Inte helt lätt. Men när vi satt och pratade visade det sig att inte heller de hade haft en spikrak väg.

Vad rekommenderar er läkare gällande donation eller fortsätta med egna spermier? Finns det möjlighet för er att få hjälp med donerade? Har förstått att det är väldigt långa köer.
  • Hontmail
    Akira Öken skrev 2018-09-26 12:55:34 följande:

Nädå, vi är nog tyvärr ganska många som inte ska ha det. Just nu iallafall. Du är i gott sällskap.

Känner igen din känsla, då vi precis misslyckats med vårt 5:e försök. Idag lunchade jag med en gravid kollega. Inte helt lätt. Men när vi satt och pratade visade det sig att inte heller de hade haft en spikrak väg.

Vad rekommenderar er läkare gällande donation eller fortsätta med egna spermier? Finns det möjlighet för er att få hjälp med donerade? Har förstått att det är väldigt långa köer.

Va skönt jag inte är ensam! <3

Har ni funderat på när ni vill göra fler försök och hur nästa behandling kommer se ut?

De rekommenderade att fortsätta med egna en gång till. Det var min mans förslag och jag känner att jag också vill testa donerade eftersom hans inte är bra och jag blivit gravid lätt med andra partners men ibland börjar jag tvivla på att ivf är en metod för mig. Vi ska testa byta medicin en gång eftersom hemortsläkare vägrar skriva ut något annat än Menopur utan att någonsin testat mitt lh.

Det är ingen kö i Falun till donerade spermier men man måste vänta till januari för att få använda dem till ivf. Det är olagligt året ut för privata kliniker att använda donerade vid ivf och de får bara inseminera. Väldigt bakvänt så det är bra att lagen ändras.
  • Wonderfluff
    Mangoodream skrev 2018-09-26 07:32:57 följande:

Hej , jag hade äggplock igår och imorgon blir det insättning. Eftersom jag är 43 ska vi få tillbaka två stycken. Finns det flera som väntar på insättning? Jag har två barn sedan tidigare födda för 20 och 22 år sedan.

Hej! Jag är oxå 43 och gjort min första IVF precis. Den resulterade tyvärr bara i ett ägg, som visserligen var ett bra ägg, men der tog sig inte. Fick korta protokollet med Gonal-F 300 ml/dag. Vore intressant att höra hur din stimulering gick till och hur många ägg de fick ut.
  • Mect

Hej!

Jag ska snart åka och hämta ut mina läkemedel (Gonal-f, fyremadel och ovitrelle). Är det någon som vet vad allt kostar? 

• LLW
    Mect skrev 2018-09-26 15:04:17 följande:

Hej!

Jag ska snart åka och hämta ut mina läkemedel (Gonal-f, fyremadel och ovitrelle). Är det någon som vet vad allt kostar? 

Hej! Hämtade ut mitt igår och det gick på drygt 2000 kronor.
  • Akira Öken

Hej!

Högkostnadsskyddet ligger på 2250 kr och du lär komma upp i det direkt.
  • Mect
    LLW skrev 2018-09-26 15:31:15 följande:

Hej! Hämtade ut mitt igår och det gick på drygt 2000 kronor.

Tack så mycket för svar! :)
  • Goingen
    Vildismamma skrev 2018-09-26 10:14:30 följande:

Varför väntar ni inte tills testdag med att testa er?? Bara en lite undran

För att man är så otålig???? Samt att jag vill veta om det inte är något för då kan de ge mig mer smärtstillande nu när jag är inlagd för ÖS.

Men förstår dig- det är dumt att göra det????
  • Vildismamma

Hej!

Runt 2000:- får man betala
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018