• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Cnia
    mammsen79 skrev 2018-09-27 07:10:28 följande:

Det är sjukt, goggla på ofostrig graviditet så därför om jag får plus på stickan kan jag inte bli glad förrens ultraljudet. Själv har jag med blött i 6 dagar o kommer fortfarande lite blod, är lite illamående tror det är av progestereonet vill bara sluta med dessa tabletter. Fick du blödning i samband med när du brukar ha mens?

Usch jobbigt med illamående. Man kan ju tolerera en del om man vet/tror att man ska få en bebis, men när man känner sig övertygad på att det misslyckats då är det tungt. Jag vet inte om blödningen kom för normal mens då jag inte haft flera menstruationer på rad sedan 2015 pga hormonbehandling. Jag fick blödningen samma dag som jag slutade med lutinus :/
  • Ellencassandra
    Percafluviatilis skrev 2018-09-27 09:00:44 följande:

Nä :| men ikväll måste jag.

Men du har iaf inte fått nån blödning än? :)

Hoppas du får ett fint plus ikväll!!!
  • Goingen
    Ellencassandra skrev 2018-09-27 09:29:33 följande:

Men du har iaf inte fått nån blödning än? :)

Hoppas du får ett fint plus ikväll!!!

Lycka till idag!!!!!!!
  • authentic
    Percafluviatilis skrev 2018-09-27 09:00:44 följande:

Nä :| men ikväll måste jag.

Lycka till ikväll, hoppas på positivt utslag <3
  • Akira Öken
    authentic skrev 2018-09-27 07:50:21 följande:

Glömde bilden. Den nedersta är den från imorse. Nu gäller det bara att den blir starkare och starkare då. Testdag på lördag.

Ser fint ut! Grattis!
  • Wonderfluff
    Hoppomliv skrev 2018-09-26 22:18:48 följande:

Bra tecken att ni kommit till återföring båda gångerna, vi kom till återföring på vårt tredje försök. Ja det har jag fått, först Gonal-f och senare Menopur. Menopur verkar helt klart bäst för mig! Har du fått olika på dina behandlingar?

Hej! Vore jätteintressant att höra på vad sätt Menopur är bättre för dig :). Jag fick ju Gonal-F 300 ml/dag och äggstockarna svarade inte så bra som man hoppades. Endast 5 blåsor varav tre inte riktigt hängde med i växten, blev bara 1 ägg. Nu vill läkarn testa ge mig mer Gonal-F, men kanske att Menopur skulle ge bättre effekt? Vore intressant att höra vad du tycker för din egen del :).
  • Percafluviatilis

Testet visar negativt och en halvtimme senare kom rosa lutinus. Ironin. Tredje återföringen, tredje och fjärde embryot. Bara att ladda om för ivf nr 5... Inte ens någon lust längre.

• LLW
    Percafluviatilis skrev 2018-09-27 19:57:45 följande:

Testet visar negativt och en halvtimme senare kom rosa lutinus. Ironin. Tredje återföringen, tredje och fjärde embryot. Bara att ladda om för ivf nr 5... Inte ens någon lust längre.

Beklagar verkligen :( fan vad tungt det måste kännas <3
  • Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-09-27 19:57:45 följande:

Vad tråkigt att läsa. :( Stor kram
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018