• Blåstjärna

BF maj 2019

Hej!!

Har tyckt att de varit så bra med alla dessa BIM trådar att man kan följas åt och diskutera och stötta varandra. Så nu när jag äntligen plussat så tänkte jag att jag skapar en tråd då det inte fanns någon för maj 2019 ännu.

Kort om mig:

29 år

Gift

Första barnet (andra graviditeten, första slutade dessvärre i MA v 12 i okt 2017)

BF någonstans mellan den 29 apr till den 1 maj. (Har ej varit his BM ännu)

Självklart är jag orolig för missfall igen, men de hör väl till att vara lite orolig har jag förstått.

Kul om det är fler som vill följas åt!

• Svar på tråden BF maj 2019
  • mira85

Hej!

Jag läggs gärna till i gruppen också. Beräknad födsel 12 maj, bor på Södermalm!

• marrann

Marielle Nilsson heter jag och är gravid med 3 barnet, Bf runt 17 maj men osäkert då jag ej varit på ultraljud.

Är gärna med i fbgrupp. :)

• Moni86

Hej,

Väntar mitt andra barn och hade varit superkul om vi va flera som kunde följas åt? Osäker på hur långt gången jag är då första ul inte stämde med sista mensen men ska på ultraljud den 8/10 igen så vet mer säkert då.

Jag är 31år gammal, sambo (vi har varit tillsammans i 14,5år) och har en prins på 13månader ????

Hoppas så det finns plats för mig i en facebookgrupp ????????

• lindgrenmaria91
    Esra pasha skrev 2018-09-30 02:54:31 följande:

Ni har inte lagt in mig till fb grupp ????

Skriv ditt namn till mig och hur din profilbild ser ut så fixar jag det :)
  • FruEA
    lindgrenmaria91 skrev 2018-09-30 07:23:20 följande:

Skriv ditt namn till mig och hur din profilbild ser ut så fixar jag det :)

Kan du lägga till mig också om jag skickar ett pm med min mail i? Vill inte skriva ut den här..
  • lindgrenmaria91
    FruEA skrev 2018-09-30 17:57:52 följande:

Kan du lägga till mig också om jag skickar ett pm med min mail i? Vill inte skriva ut den här..

Yes, bara skicka ett PM till mig så löser jag det :D
  • Lakrits123

Hej,

Jag är 26 och väntar mitt första barn efter 2,5 års försök. På onsdag går jag in i v.9(BF 14/5) och imorgon har jag inskrivning hos barnmorskan, mycket spännande!

Nu till en liten fundering. Till helgen åker jag utomlands på konferensresa med jobbet. Hur ska jag göra.. Ska jag berätta för chefen och kollegorna? Tänker att det är bra att iaf någon vet om det ifall något skulle hända när vi är där. Men det är ju å andra sidan ganska tidigt fortfarande.. men å ena sidan tänker jag att de ju ändå skulle få veta om det inte skulle gå vägen, vi är en så pass tight, liten grupp där alla känner alla.

Jag dricker ibland alkohol på våra AWs men oftast kör jag, och dricker jag är det typ max 2 glas vin. (Men såklart inte nu!!) Men utomlands kan jag inte ha körning som ursäkt.. och vi har som alternativ på aktivitet att gå på spa men där kan jag ju inte bada bubbelpool.

Mår i övrigt bra utöver trötthet och ömma bröst så det har hittills inte varit några problem att dölja.

BM har kanske några tips imorgon men tänkte höra mig för här först.

Hur skulle ni gjort?

Svar på tråden BF maj 2019