• Blåstjärna

BF maj 2019

Hej!!

Har tyckt att de varit så bra med alla dessa BIM trådar att man kan följas åt och diskutera och stötta varandra. Så nu när jag äntligen plussat så tänkte jag att jag skapar en tråd då det inte fanns någon för maj 2019 ännu.

Kort om mig:

29 år

Gift

Första barnet (andra graviditeten, första slutade dessvärre i MA v 12 i okt 2017)

BF någonstans mellan den 29 apr till den 1 maj. (Har ej varit his BM ännu)

Självklart är jag orolig för missfall igen, men de hör väl till att vara lite orolig har jag förstått.

Kul om det är fler som vill följas åt!

• Svar på tråden BF maj 2019
  • Madelene85

Hej alla!

Är 32 år och gravid i v 8 med andra barnet ???? Bf 26 maj. Är jättegärna med i facebookgruppen! Hur gör man då?

• carolol
    Gulletussan82 skrev 2018-10-11 20:25:59 följande:

Hej! Känner igen dig från bim september tråden! :) hur mår du nu? Vi är ju i samma vecka :)

Gick in i vecka 9 idag och har inte fått behålla nån mat alls hela dagen :(
  • walkingdead

Hej, en till här!

Är i v12. Fler i v12? Hur mår ni? Vilka symptom har ni? För mig är det trötthet och värkande, svullna bröst. Illamående har jag inte känt av idag! Jätteskönt! Hoppas det stämmer att det börjar avta nu :) illamående sen slutet av v8, nästan konstant...

• Lariz
    walkingdead skrev 2018-10-15 20:11:20 följande:

Hej, en till här!

Är i v12. Fler i v12? Hur mår ni? Vilka symptom har ni? För mig är det trötthet och värkande, svullna bröst. Illamående har jag inte känt av idag! Jätteskönt! Hoppas det stämmer att det börjar avta nu :) illamående sen slutet av v8, nästan konstant...

Vecka 12 idag, börjar må bättre. Blivit piggare och inte lika illamående längre (mått konstant illa i 3 veckor..) KUB om två veckor, längtar ihjäl mig att få se den lilla :)
  • walkingdead
    Lariz skrev 2018-10-16 15:02:39 följande:

Vecka 12 idag, börjar må bättre. Blivit piggare och inte lika illamående längre (mått konstant illa i 3 veckor..) KUB om två veckor, längtar ihjäl mig att få se den lilla :)

Vad skönt! Jag har också KUB snart, känns nervöst. Vill se så att det faktiskt är nånting där inne.. men med tanke på att magen blivit större o byxorna inte passar längre så måste det ju vara det! Och jag har redan gått upp 6kg! Hur ser det ut för er?
  • Lariz
    walkingdead skrev 2018-10-16 15:33:34 följande:

Vad skönt! Jag har också KUB snart, känns nervöst. Vill se så att det faktiskt är nånting där inne.. men med tanke på att magen blivit större o byxorna inte passar längre så måste det ju vara det! Och jag har redan gått upp 6kg! Hur ser det ut för er?

Jag va på vul både i vecka 5 och i vecka 7, för att jag har så oregelbunden mens och inte visste när sebastr mens varit så var tvungen att kolla vilken vecka jag va i så vet allt att det finns något där! :)
  • walkingdead
    Lariz skrev 2018-10-16 17:54:43 följande:

Jag va på vul både i vecka 5 och i vecka 7, för att jag har så oregelbunden mens och inte visste när sebastr mens varit så var tvungen att kolla vilken vecka jag va i så vet allt att det finns något där! :)

Åh vad skönt o veta! Jag kan inte riktigt släppa tanken pga att jag hade ett missfall innan denna graviditet. Så hoppas det går vägen den här gången
  • Lariz
    walkingdead skrev 2018-10-16 20:53:08 följande:

Åh vad skönt o veta! Jag kan inte riktigt släppa tanken pga att jag hade ett missfall innan denna graviditet. Så hoppas det går vägen den här gången

Har också ett missfall i bagaget.. försökt aktivt i 2 år att bli gravida, missfall förra året i augusti, så hoppas ocksp verkligen det går vägen denna gången.
  • walkingdead
    Lariz skrev 2018-10-17 11:35:07 följande:

Har också ett missfall i bagaget.. försökt aktivt i 2 år att bli gravida, missfall förra året i augusti, så hoppas ocksp verkligen det går vägen denna gången.

Åh vad jobbigt... förstod inte hur vanligt det faktiskt är innan man själv började med barnverkstaden... och att det inte är så lätt för alla, vi själva försökte i ca 1 år innan det tog sig.
Svar på tråden BF maj 2019