• Blåstjärna

BF maj 2019

Hej!!

Har tyckt att de varit så bra med alla dessa BIM trådar att man kan följas åt och diskutera och stötta varandra. Så nu när jag äntligen plussat så tänkte jag att jag skapar en tråd då det inte fanns någon för maj 2019 ännu.

Kort om mig:

29 år

Gift

Första barnet (andra graviditeten, första slutade dessvärre i MA v 12 i okt 2017)

BF någonstans mellan den 29 apr till den 1 maj. (Har ej varit his BM ännu)

Självklart är jag orolig för missfall igen, men de hör väl till att vara lite orolig har jag förstått.

Kul om det är fler som vill följas åt!

• Svar på tråden BF maj 2019
  • Lariz
    walkingdead skrev 2018-10-17 13:32:55 följande:

Åh vad jobbigt... förstod inte hur vanligt det faktiskt är innan man själv började med barnverkstaden... och att det inte är så lätt för alla, vi själva försökte i ca 1 år innan det tog sig.

Nej precis, man tänker att man kör oskyddat en gång så är det klart haha! Man har hunnit lära sig mycket på dom här åren :)
  • Kramardig

Jag går in i v.13 (12+0) imorgon så jag känner mig lite lugnare men är ändå såklart orolig.

Hur mår alla? Själv har jag mått illa ochså kräkts från v.4, äter lergigan comp och primperan men mår ändå skit. Varit sjukskriven i snart 6 veckor och oroar mig över att jag inte kommer få fortsatt sjukskrivning..

• carolol
    Kramardig skrev 2018-10-17 19:14:56 följande:

Jag går in i v.13 (12+0) imorgon så jag känner mig lite lugnare men är ändå såklart orolig.

Hur mår alla? Själv har jag mått illa ochså kräkts från v.4, äter lergigan comp och primperan men mår ändå skit. Varit sjukskriven i snart 6 veckor och oroar mig över att jag inte kommer få fortsatt sjukskrivning..

Åh vad jobbigt att illamåendet inte ger sig! Vet hur det är att må så illa. Mitt illamående eskalerade drastiskt första dagen i vecka 9 som medförde att jag spydde upp allt jag fick i mig under dagen, likaså dagen efter. Sen gav det sig och nu har jag mått ganska bra senaste två dagarna. Är dock väldigt trött. Är i v. 8+3 idag. När jag var så illamående var jag orolig över hur det skulle gå att jobba med det illamåendet..hoppas inte det kommer tillbaka i den omfattningen igen..
  • jojulolia

Jag är i vecka 10 och ska på inskrivningssamtal imorgon :) jag har mått illa konstant i typ 3 veckor, har inte spytt något (ännu iaf..) men har typ gått ner i vikt pga kan inte äta ordentligt. Är även ständigt orolig, även fast jag försöker tänka att det inte går att förhindra om det skulle hända något..

Hur tänker alla inför KUB? Tänker spontant att jag vill göra det bara för att ta chansen att få se så mycket som möjligt.. men vet inte hur jag skulle reagera på ev svar.

• LisetteL

Hej! Här är en till som har bf i maj 2019! 
    Detta är vårt första försök till att bli familj och vi blev förvånade när det var plus på stickan redan efter två månader. Försöker vara realistiska och inte ha för höga förväntningar. Hör och läser mycket om missfall och dylikt :(

Har haft mycket "mensvärk" och ömma bröst, men nu i vecka 9 har det börjat avta. Har konstigt nog stor aptit, trodde jag skulle må illa som de flesta gör när de är gravida? Suget efter kaffe är helt borta också, älskade kaffe förut. :P  

Jobbar på förskola och har åkt på en sjuk förkylning för tre veckor sen. Idag har jag svår hosta och börjar faktiskt bli orolig för om jag har ett virus. Vet någon om virus / sjukdomar skadar fostret? Stannar hemma från jobb idag för att försöka få en akuttid på vc ikväll. 

Det ska bli kul att följas åt och hjälpa varandra med tips och idéer.

Må väl. 

• walkingdead
    Lariz skrev 2018-10-17 16:42:39 följande:

Nej precis, man tänker att man kör oskyddat en gång så är det klart haha! Man har hunnit lära sig mycket på dom här åren :)

Haha ja typ så! Ja oj vad man lärt sig!
  • walkingdead
    jojulolia skrev 2018-10-17 20:26:43 följande:

Jag är i vecka 10 och ska på inskrivningssamtal imorgon :) jag har mått illa konstant i typ 3 veckor, har inte spytt något (ännu iaf..) men har typ gått ner i vikt pga kan inte äta ordentligt. Är även ständigt orolig, även fast jag försöker tänka att det inte går att förhindra om det skulle hända något..

Hur tänker alla inför KUB? Tänker spontant att jag vill göra det bara för att ta chansen att få se så mycket som möjligt.. men vet inte hur jag skulle reagera på ev svar.

Jag mådde också illa konstant i 3 veckor. För mig hjälpte ingefära. Skar upp en bit stor som en Läkerol och sög på, hjälpte förvånansvärt bra! Jag har inte heller kunnat äta så bra, ändå har jag gått upp i vikt. Men jag är glad, alltid varit smal så det var på tiden hehe!

Vi valde att göra KUB mest för att få se. Samtidigt vill jag också veta ifall något skulle vara fel.
  • Hannaha1990

Hej! Försökt kontakta personen som lägger till folk i fbgruppen för några dagar sedan men ännu inte fått svar. Någon annan här som har befogenhet att lägga till?

Jag är gravid i v9+2. Så kul med många andra här i tråden. Ska vli kul att följas åt :)

• Lariz
    walkingdead skrev 2018-10-18 11:02:44 följande:

Haha ja typ så! Ja oj vad man lärt sig!

Fick åka på ett till vul igår pågrund av kraftiga smärtor i magen, allt såg bra ut både med mig och bebis, va en spratlig liten filur där inne! Nu är det mindre än två veckor kvar till KUB, när har ni erat kub? :)
  • Poison88
    Hannaha1990 skrev 2018-10-18 14:22:02 följande:

Hej! Försökt kontakta personen som lägger till folk i fbgruppen för några dagar sedan men ännu inte fått svar. Någon annan här som har befogenhet att lägga till?

Jag är gravid i v9+2. Så kul med många andra här i tråden. Ska vli kul att följas åt :)

Hej!

Mig har du inte kontaktat och jag kan lägga in dig i en hemlig grupp på FB. Jag behöver bli vän med dig på FB för att kunna lägga in dig. Skicka PM till mig med namn och beskrivning av profilbild så lägger jag till dig.
Svar på tråden BF maj 2019