• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • FruW85
    Mezzy skrev 2019-01-29 09:37:33 följande:

Hej! Är det någon annan här som varit med om en likadan temptipp flera dagar innan bim? Förra månaden dippade den inte förrän dagen innan bim. Dagens temp är tagen ca 30 min innan jag brukar men det bör väl inte göra så stor skillnad? Har bim på fre el lör.

Sen undrar jag oxå om någon vet varför jag inte har DPO räkningen med denna månad?

Jag hade små dippar ett par gånger innan bim, kanske inte så stor som din dock.
    30 minuter kan påverka. Jag får en "vit plutt" om jag tempat 45 min annorlunda än vanligt och jag antar att den säger till av en anledning?

Det är antagligen för att du inte längre har vip. Var det första månaden du använde FF förra månaden?
  • Mezzy
    FruW85 skrev 2019-01-29 09:53:54 följande:
    Jag hade små dippar ett par gånger innan bim, kanske inte så stor som din dock.
    30 minuter kan påverka. Jag får en "vit plutt" om jag tempat 45 min annorlunda än vanligt och jag antar att den säger till av en anledning?

Det är antagligen för att du inte längre har vip. Var det första månaden du använde FF förra månaden?

Ok. Har du tagit något nytt test ännu? :) 

Tror det är att bara vänta på mensen nu. Har läst vissa där tempen dippar på olika dagar innan bim. Så tråkigt då jag hade en sån bra känsla denna månad :( 

Ja det är nog anledningen då, förra månaden var första månaden jag hade FF. 
    Tack snälla för svar!

• oshark
    Mezzy skrev 2019-01-29 10:47:07 följande:

Tror det är att bara vänta på mensen nu. Har läst vissa där tempen dippar på olika dagar innan bim. Så tråkigt då jag hade en sån bra känsla denna månad :( 

Tack snälla för svar!

När brukar du tempa och när tempade du imorse?

Om tempen är hög imorn kan du ju avaktivera dagens.
  • FruW85
    Mezzy skrev 2019-01-29 10:47:07 följande:

Tack snälla för svar!

Ja, och det var faktiskt positivt :)

Men det behöver inte vara kört än, speciellt inte med tanke på att du inte tempade samma tid :) Håller tummarna för att den är högre igen imorgon och att mensen inte dykt upp :) 

Ja, det är ju himla smart av dom att låta alla testa vip-funktionerna först, för det är ju en hel del saker som är väldigt smidiga att ha, som man inte vet att man skulle sakna annars.. Frustrerande när allt försvinner hehe, för jag tycker iaf inte det är värt att betala för det trots allt...
  • Mezzy
    oshark skrev 2019-01-29 10:52:13 följande:
    När brukar du tempa och när tempade du imorse?

Om tempen är hög imorn kan du ju avaktivera dagens.
    Jag brukar tempa runt 5.30 och i morse blev det 4.55 så bara ca 35 min skillnad. Då får jag vänta och se hur det ser ut imorgon. :) 
  • Mezzy
    FruW85 skrev 2019-01-29 10:57:37 följande:
    Ja, och det var faktiskt positivt :)

Men det behöver inte vara kört än, speciellt inte med tanke på att du inte tempade samma tid :) Håller tummarna för att den är högre igen imorgon och att mensen inte dykt upp :) 

Ja, det är ju himla smart av dom att låta alla testa vip-funktionerna först, för det är ju en hel del saker som är väldigt smidiga att ha, som man inte vet att man skulle sakna annars.. Frustrerande när allt försvinner hehe, för jag tycker iaf inte det är värt att betala för det trots allt...

Åh vad kul! GRATTIS! 

Jag håller också tummarna men tror tyvärr det är kört då jag tog ett test i morse som var blankt :( 

Ja det är väldigt smart av dem! :) Skulle gärna ha alla delar men känner inte heller för att betala då det som "egentligen" bara behövs är ju diagrammet  och att den sätter ut äl. :) 

• oshark
    Mezzy skrev 2019-01-29 11:07:14 följande:

Jag brukar tempa runt 5.30 och i morse blev det 4.55 så bara ca 35 min skillnad. Då får jag vänta och se hur det ser ut imorgon. :) 

Ok - för man är som allra kallast runt 4-5 tiden, så då kan en 30 min diff göra större skillnad än en 30 min diff runt 7-8 tiden tex.
  • FruW85
    Mezzy skrev 2019-01-29 11:10:55 följande:

Åh vad kul! GRATTIS! 

Jag håller också tummarna men tror tyvärr det är kört då jag tog ett test i morse som var blankt :( 

Ja det är väldigt smart av dem! :) Skulle gärna ha alla delar men känner inte heller för att betala då det som "egentligen" bara behövs är ju diagrammet  och att den sätter ut äl. :) 

Tack! :D

På mitt såg man i princip ingenting på äl+12, så jag hoppas det är lika för dig :)

Ja men precis! Tex antal dagar det gått, när man bör testa eller hur bra man tajmat in äl är ju lätt att veta själv :) Det enda som jag iofs verkligen saknar är funktionen att man kan lägga flera cykler på varandra och jämföra..
  • Mezzy
    oshark skrev 2019-01-29 12:09:54 följande:
    Ok - för man är som allra kallast runt 4-5 tiden, så då kan en 30 min diff göra större skillnad än en 30 min diff runt 7-8 tiden tex.
    Ok vad intressant! Hoppas jag kan tempa som vanligt imorgon och då se om mensen är på g eller om det kan ha med tiden att göra! :) 
  • Mezzy
    FruW85 skrev 2019-01-29 12:14:48 följande:
    Tack! :D

På mitt såg man i princip ingenting på äl+12, så jag hoppas det är lika för dig :)

Ja men precis! Tex antal dagar det gått, när man bör testa eller hur bra man tajmat in äl är ju lätt att veta själv :) Det enda som jag iofs verkligen saknar är funktionen att man kan lägga flera cykler på varandra och jämföra..

Du ger mig lite hopp iaf! :) 

Men jag kan lägga mina cykler på varandra och jämföra!?

Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid