• Krilledill

Pojke uppfostrad till transvestit?

Hej

Min sambo har en systerson i 9års ålder (vi kallar honom Erik) som sedan tidig ålder Blev förtjust i filmen ?frost? han var då runt 4-5 år och var som vilken liten pojke somhelst men känslig & intelligent. Han fick ögonen för prinsessan Elsa i filmen. Vem har inte som liten pojke haft kvinnliga karaktärer som man gillar? Jag gillade Mulan.. Däremot börjades det spexas och klä ut sig vilket heller inte är så konstigt. Den stora förändringen kom när Erik började önska sig klänningar och peruker till födelsedagar. Sagt som gjort uppmuntrades detta av mamman / morföräldrar. Allt Erik fick på sin 6årsdag var Allt som hade med Elsa att göra.. klänningar,peruker,klackskor, glitter. Jag tyckte det var konstigt men min sambo trodde bara Erik hade en fas av spex. Nåväl det hela utvecklades till mer och mer av den varan.

7:e födelsedagen (träffas inte så ofta) då öppnar Erik dörren i tajts/kjol och smink. Rummet han har är nu rosa med smink/nagellack och allt vad töser har i den åldern. Tydligen går pojken så till skolan och offentligt utomhus.. jag frågar än en gång min sambo lite försiktigt om inte lille Erik identifierar sig som en tjej? Min sambo tror bara att Erik gillar spex återigen & ibland kommer disskutionen upp att varför inte föräldrarna reagerar?

Jag såg nyligen semesterbilder på Erik där han offentligt badade i bikini samt gick klädd i röd kjol med kort röd magtröja..pojken är uppfostrad till fullfjädrad transvestit helt omdömeslöst

Jag tycker man får vara den man vill OM man är mogen nog. En förälders vägledning där föräldrarna vet bäst är ovärderlig. Det är enligt mitt tycke en fruktansvärt handling att Uppmuntra en liten 6årig pojk till att bli en liten transvestit genom att köpa klänningar smink och allt vad det innebär till vardagen.

Mina frågeställningar nedan..

*När är det egentligen dags att säga nej till uppmuntrandet av att låta söner växa upp helt utan tyglar med att vara precis hur de vill?

* Hur kan man på ett pedagogiskt sett Vägleda?

(Jag är inget emot transvestiter)

• Svar på tråden Pojke uppfostrad till transvestit?
  • Ignoramus
    Krilledill skrev 2018-10-03 15:56:44 följande:

Det spelar visst roll! Ett särskilt  signifikant utseende gör honom till den perfekta måltavlan - en mobbares stimulans.

vad mår man bäst av - att inte bli mobbad,utfryst & ensam eller blir frustrerad av sina föräldrars gränser?

And you're totally fogged in your head

If you were serious right now when you said

That it's because they will be bullied in school

'cause that means you let the bullies set the rules
  • KlunsSmurfen
    Entriss skrev 2018-10-03 10:01:29 följande:

Med tanke på strukturen i vårt samhälle med män som misshandlar, slår, mördar, våldtar kvinnor, män som tar sig gränslösa rättigheter utan att ta ansvar för konsekvenserna för sitt beteende- med den strukturen tycker du alltså att vi ska fortsätta uppfostra våra söner som vi alltid har gjort? Och våra döttrar till att acceptera detta beteende? 

Att uppfostra sina barn "normativt" innebär fortfarande idag en "Boy´s will be boy´s"-mentalitet där pojkars gränsöverskridande beteende fortfarande accepteras och ibland uppmuntras.Tro mig, jag ser detta ofta på nära håll då jag själv har två söner, och jag gör allt i min makt för att stävja gränslösa och våldsamma beteenden och skapa sympatiska människor med möjligheten att välja sin egen väg utan att behöva acceptera "manskulturen" som sin egen. 

Min yngsta son, 4.5 år, har en klänning han ibland vill ha på sig till förskolan, han har valt den själv i en klädbutik. Han har också tröja med byggare bob och glittriga stövlar som är hans "snabbaste magiska skor". Han älskar smink och smycken, han har en handväska och önskar sig nu en ny som han såg på KappAhl, han leker med sin radiostyrda blixten mcqueen ibland men älskar att pyssla och pärla. 

Min äldsta son är 8 år och  mer påverkad av vad omgivningen tycker och jag märker tydligt sen han börjat skolan att han gör sitt bästa att "passa in". 
    Han tycker dock det är skitsnyggt med nagellack och vågade äntligen bära det till skolan för några månader sen- ingen sa nånting! Han har också hål i båda öronen med örhängen, vilket alla kompisar tycker är coolt. 

"Med tanke på strukturen i vårt samhälle med män som misshandlar, slår, mördar, våldtar kvinnor,"
    Vänsterfeminister påstår det, några av "strukturerna" har jag förklarat

Våldtäkter:
    www.familjeliv.se/forum/thread/79075979-anser-alla-kvinnor-att-alla-man-ar-potentiella-valdtaktsman/68

Fysiskt & psykiskt våld:
    www.familjeliv.se/forum/thread/78602903-varfor-valjer-kvinnor-anda-daliga-man/6
    www.familjeliv.se/forum/thread/79049244-feministiskt-initiativ/3
    www.familjeliv.se/forum/thread/78461432-harmas-narcissisten/1/nick/78467997

Genus"forskare" ljuger när de påstår att våld beror på strukturer och mansnormen.

"Att uppfostra sina barn "normativt" innebär fortfarande idag en "Boy´s will be boy´s"-mentalitet där pojkars gränsöverskridande beteende fortfarande accepteras och ibland uppmuntras"

BS men det finns andra riktigt gränsöverskridande strukturer i samhället, påhittad vetenskap som är politiskt styrd.
  • KlunsSmurfen
    tobbe01 skrev 2018-10-03 15:32:02 följande:

Ett barn kan INTE fostras till att bli en HBTQ-person om inte hen är född sådan. Spelar ingen roll om lill-grabben får damkläder i utklädningslådan och får lyssna på disco 24/7. Han blir straight om DNA säger så. Hejdå. Avstängd ett par dygn. Vi ses

varför?
  • Erla
    KlunsSmurfen skrev 2018-10-03 21:56:25 följande:

"Med tanke på strukturen i vårt samhälle med män som misshandlar, slår, mördar, våldtar kvinnor,"

Vänsterfeminister påstår det, några av "strukturerna" har jag förklarat

Våldtäkter:

www.familjeliv.se/forum/thread/79075979-anser-alla-kvinnor-att-alla-man-ar-potentiella-valdtaktsman/68

Fysiskt & psykiskt våld:

www.familjeliv.se/forum/thread/78602903-varfor-valjer-kvinnor-anda-daliga-man/6

www.familjeliv.se/forum/thread/79049244-feministiskt-initiativ/3

www.familjeliv.se/forum/thread/78461432-harmas-narcissisten/1/nick/78467997

Genus"forskare" ljuger när de påstår att våld beror på strukturer och mansnormen.

"Att uppfostra sina barn "normativt" innebär fortfarande idag en "Boy´s will be boy´s"-mentalitet där pojkars gränsöverskridande beteende fortfarande accepteras och ibland uppmuntras"

BS men det finns andra riktigt gränsöverskridande strukturer i samhället, påhittad vetenskap som är politiskt styrd.

Sedan finns det ju också de som startar trådar om ämnen och som verkar vilja veta hur de efterfrågade människorna tänker kring ämnet. Sedan framkommer det väldigt fort att personen som startat trådarna egentligen bara vill berätta hur orimligt och falskt allt är. Dessa trådstartare verkar vara immuna mot fakta, bevis och forskning. Helt okej i denna tråd dock, där Krilledill verkar genuint intresserad och vill förstå, även om han håller fast vid sina föreställningar stenhårt.
  • Krilledill
    Ignoramus skrev 2018-10-03 21:46:03 följande:

And you're totally fogged in your head

If you were serious right now when you said

That it's because they will be bullied in school

'cause that means you let the bullies set the rules

Varför in i outgrundligheten blandar du in engelska?

Jag förklarar konsekvenser - inte rättfärdigar

Två helt olika ting.
  • LFF
    KlunsSmurfen skrev 2018-10-03 21:29:35 följande:
    På ett eller annat sätt måste alla ge upp en del av sej själv för att kunna passa in i samhället, annars riskerar man att hamna utanför. Normer och sociala regler fyller ofta en funktion, när man vet på ett ungefär vad man har att förvänta sig i olika miljöer är det lättare att orientera sej.

Genus"vetare", transaktivister och många andra inom vänstern försöker framstå som progressiva men det är dom inte. Dom försöker bara tvinga på folk en massa BS och påhittad vetenskap. Det finns inget som utesluter att det finns killar med "tjejhjärnor" eftersom det finns transsexuella som är nöjda med sin "nya" könsidentitet men att det skulle finnas kartlagt med mri är en lögn som transaktivister sprider. Mycket om skadliga stereotypa könsroller är lögner genus"forskare" sprider.

och så finns det de med en massa BS från andra sidan som förnekar allt som sticker ut.

De vanliga normerna kanske inte är bäst för Erik men det är inte säkert att han mår bäst av att uppfostras som tjej heller.
    Maskulina män kan ha skaffat både fru och ungar innan dom fattar att dom är bög, feminina killar kan få könsdysfori innan de i vuxen ålder inser att de bara är bög.

Det kan vara Krille­dill som inte vill att Erik ska få vara sej själv men han kan också ha genus"medvetna" föräldrar som inte låter Erik vara pojke eller en mamma som helst velat ha en tjej.

Det är ingen i tråden som vet vad som är bäst för Erik.
    Vem säger att Erik uppfostras till tjej bara för att han gillar smink, Frost och klänningar?

Varför är det ok att som tjej vägra klänning som barn men inte för killar att önska att få ha på sig klänning ofta som barn utan att det genast antas att pojken "uppfostras till tjej"? Ingen säger ju att flickan som vägrar typiska tjejkläder uppfostras till pojke!
  • Krilledill
    LFF skrev 2018-10-04 08:27:34 följande:

Vem säger att Erik uppfostras till tjej bara för att han gillar smink, Frost och klänningar?

Varför är det ok att som tjej vägra klänning som barn men inte för killar att önska att få ha på sig klänning ofta som barn utan att det genast antas att pojken "uppfostras till tjej"? Ingen säger ju att flickan som vägrar typiska tjejkläder uppfostras till pojke!

Stavas normer

Typiskt kvinnligt

Typiskt manligt

Samt längre avstånd till att killar klär sig i flickdresser än att flickor klär sig som pojkar.

Gillar man inte detta får man klassa sig som utbrytare av normer som majoriteten av planeten förhåller sig till.
  • Entriss
    Krilledill skrev 2018-10-03 14:48:59 följande:

Nu lyfter du en fråga som inte hör till tråden. För att ändå svara
    våld - misshandel - mord skall aldrig accepteras & jag tror varje ansvarsfull förälder är tydliga nog där oavsett flicka/pojke. Män är inte mer överrepresenterade pga en icke feminin uppfostran - problemet är överlag hormonellt --> Testosteron + en rad andra faktorer.

Att uppfostra sina barn "normativt" innebär fortfarande idag en "Boy´s will be boy´s"-mentalitet där pojkars gränsöverskridande beteende fortfarande accepteras och ibland uppmuntras.Tro mig, jag ser detta ofta på nära håll då jag själv har två söner, och jag gör allt i min makt för att stävja gränslösa och våldsamma beteenden och skapa sympatiska människor med möjligheten att välja sin egen väg utan att behöva acceptera "manskulturen" som sin egen. 

Varför är ''manskulturen''  så farlig för dig? 

Herregud...

Erla skrev 2018-10-03 09:49:55 följande:
    Som jag kan läsa mig till är de flesta i denna tråden (förutom du) överens om att Erik uppfostras på rätt sätt. 

Ja - och det är egentligen inte så konstigt. Det beror på att det är övergripande kvinnliga användare som svarat mig i tråden.

Kvinnor verkar av någon outgrundlig anledning tycka det är ok att feminisera små pojkar. Det beror troligtvis att kvinnor överlag är mer liberala än män som oftast är konservativa.

Därför att du förespråkar genom hela den här tråden att man ska uppfostra pojkar och flickor enligt normerna, det vill säga uppehålla samhällets strukturer med ALLT vad det innebär. 
    Det är väl "ingen" som tycker det är rätt med våld, ändå förekommer det ÖVERALLT bland män och pojkar. Varför? Och vad är då så farligt med att uppfostra pojkar att bejaka sina feminina egenskaper? Då blir dom ju iaf garanterat inte våldsamma. 

Varför manskulturen är farlig? Se dig omkring, prova själv att vara kvinna en vecka så kommer du att förstå! 

Du har låtit väldigt vältalig och intelligent i dina inlägg här (förutom stenåldersåsikter) så jag tänker att du förstår precis vad jag menar om du bara tänker efter. 

Vad är för övrigt herregud med mina barn? Nåt fel på dom tycker du? Dom är båda väldigt väluppfostrade, artiga och socialt kompetenta. 

• Entriss
    Krilledill skrev 2018-10-03 14:48:59 följande:

Nu lyfter du en fråga som inte hör till tråden. För att ändå svara
    våld - misshandel - mord skall aldrig accepteras & jag tror varje ansvarsfull förälder är tydliga nog där oavsett flicka/pojke. Män är inte mer överrepresenterade pga en icke feminin uppfostran - problemet är överlag hormonellt --> Testosteron + en rad andra faktorer.

Varför är ''manskulturen''  så farlig för dig? 

Herregud...

Erla skrev 2018-10-03 09:49:55 följande:
    Som jag kan läsa mig till är de flesta i denna tråden (förutom du) överens om att Erik uppfostras på rätt sätt. 

Ja - och det är egentligen inte så konstigt. Det beror på att det är övergripande kvinnliga användare som svarat mig i tråden.

Kvinnor verkar av någon outgrundlig anledning tycka det är ok att feminisera små pojkar. Det beror troligtvis att kvinnor överlag är mer liberala än män som oftast är konservativa.

Därför att du förespråkar genom hela den här tråden att man ska uppfostra pojkar och flickor enligt normerna, det vill säga uppehålla samhällets strukturer med ALLT vad det innebär. 
    Det är väl "ingen" som tycker det är rätt med våld, ändå förekommer det ÖVERALLT bland män och pojkar. Varför? Och vad är då så farligt med att uppfostra pojkar att bejaka sina feminina egenskaper? Då blir dom ju iaf garanterat inte våldsamma. 

Varför manskulturen är farlig? Se dig omkring, prova själv att vara kvinna en vecka så kommer du att förstå! 

Du har låtit väldigt vältalig och intelligent i dina inlägg här (förutom stenåldersåsikter) så jag tänker att du förstår precis vad jag menar om du bara tänker efter. 

Vad är för övrigt herregud med mina barn? Nåt fel på dom tycker du? Dom är båda väldigt väluppfostrade, artiga och socialt kompetenta. 

• Ignoramus

För att det är ett citat. Och jo, du använder ju mobbning som en anledning till att Erik inte ska klä sig som han vill.

Krilledill skrev 2018-10-04 07:46:39 följande:

Varför in i outgrundligheten blandar du in engelska?

Jag förklarar konsekvenser - inte rättfärdigar

Två helt olika ting.

Svar på tråden Pojke uppfostrad till transvestit?