• Anonym (Påslakantjuven)

Nätdejting. Är man ointressant?

TVÅ frågor.
    En till killar: upplever du också att du får lite besök på din profil, och ännu mindre att nån tjej skriver (först)?
    En till tjejer: klickar du runt på profiler, eller är det mest så att du själv får mycket besök, och att killar skriver (först)?

• Svar på tråden Nätdejting. Är man ointressant?
  • Anonym (Tjej)
    Stampidus skrev 2018-10-08 06:10:42 följande:

Varför ska du säga vad man ska göra som kille? Är det inte bättre du uppmuntrar dina "medsystrar" att skriva mer till killarna om det nu råder extrem ojämställdhet kring interaktionen på dejtingsidorna?

Låter ju ganska befängt det du skriver, som ett barn typ.

Vad är det som är befängt? Jag vet ju själv hur det är för kvinnor på dejtingsidor och försöker förklara varför vi inte skriver mer.

Sluta skriv då bara, så kanske det blir lite lättare för oss att svara och skriva själva, när vi slipper bli överrösta av menlösa mejl.

Eller gör som ni vill, så får ni ta konsekvenserna av det.
  • Anonym (Jämställt)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-10-08 08:44:57 följande:
    Vad är det som är befängt? Jag vet ju själv hur det är för kvinnor på dejtingsidor och försöker förklara varför vi inte skriver mer.

Sluta skriv då bara, så kanske det blir lite lättare för oss att svara och skriva själva, när vi slipper bli överrösta av menlösa mejl.

Hade det kanske varit mer intressant om det hade varit ojämställt till kvinnors nackdel på dejtingsidorna?
  • Anonym (Initiativ)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-10-08 08:44:57 följande:

Hur tycker du att det känns när du skickar ett mejl som du lagt tid och omtanke på och inte får något svar? Det sitter en människa i andra änden som har känslor fast han råkar vara man.

Radera och anmäl idioterna som spammar skit. Jag raderade och anmälda alla erbjudanden från prostituerade. Vad mer kan man göra?

• Anonym (Initiativ)
    Kjell2 skrev 2018-10-07 14:02:06 följande:
    Ingenting alltså.....

Eventuellt lär det dyka upp någon ny tråd hur orättvist nätdating är och tjejer borde skriva mera.
    Bäst vore om män bara kunde svara på mejl.
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Initiativ) skrev 2018-10-09 23:00:45 följande:

Hur tycker du att det känns när du skickar ett mejl som du lagt tid och omtanke på och inte får något svar? Det sitter en människa i andra änden som har känslor fast han råkar vara man.

Radera och anmäl idioterna som spammar skit. Jag raderade och anmälda alla erbjudanden från prostituerade. Vad mer kan man göra?

Men snälla du. När jag nätdejtade valde jag ut de killar som verkade intressanta och skrev till dem. Personliga, genomtänkta meddelanden, inga gruppspam!

Jag fick svar av kanske två av tio män. De som inte svarade ryckte jag på axlarna åt och tänkte att vi säkert inte passat ihop ändå.

Jag skulle aldrig drömma om att skuldbelägga de män som inte svarar, det är bara att acceptera att man inte passar alla.
  • Anonym (Blä)

Dessutom anser jag att det inte är mitt eller någon mans ansvar att svara på ett mail från en människa man inte är intresserad av, bara för att den personen lagt ner tid och omtanke på ett meddelande?

Jag hängde inte på dessa sidor för att vara artig och snäll och det tror jag inte någon man gör heller.

• Anonym (Tjej)
    Anonym (Initiativ) skrev 2018-10-09 23:00:45 följande:

Det händer emellanåt, blir ghostad ibland , men jag bryr mig faktiskt inte så mycket, man passar ju inte alla liksom. Jag vill inte att någon ska svara mig bara av artighet.
  • Anonym (Generationer)
    Anonym (Blä) skrev 2018-10-10 06:00:11 följande:

Dessutom anser jag att det inte är mitt eller någon mans ansvar att svara på ett mail från en människa man inte är intresserad av, bara för att den personen lagt ner tid och omtanke på ett meddelande?

Jag hängde inte på dessa sidor för att vara artig och snäll och det tror jag inte någon man gör heller.

Det låter som att du är yngre än mig. Vi som är 40+ uppfostrades att vara snälla och artiga. Du har ju en poäng i att har man inte ens vett att svara så är man förmodligen en lat ouppfostrad person som kan sitta och ruttna.
  • Anonym (Generationer)
    Anonym (Blä) skrev 2018-10-10 05:55:45 följande:
    Men snälla du. När jag nätdejtade valde jag ut de killar som verkade intressanta och skrev till dem. Personliga, genomtänkta meddelanden, inga gruppspam!

Jag fick svar av kanske två av tio män. De som inte svarade ryckte jag på axlarna åt och tänkte att vi säkert inte passat ihop ändå.

Jag skulle aldrig drömma om att skuldbelägga de män som inte svarar, det är bara att acceptera att man inte passar alla.
    Som man 40+ får du svar av ca 1% av kvinnorna om du skriver riktigt bra mejl annars är nog svarsfrekvensen ännu lägre. Kvinnor 40+ är uppfostrade att det är mannen som uppvaktar så de skriver ytterst sällan först.
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Generationer) skrev 2018-10-10 07:23:45 följande:

Det låter som att du är yngre än mig. Vi som är 40+ uppfostrades att vara snälla och artiga. Du har ju en poäng i att har man inte ens vett att svara så är man förmodligen en lat ouppfostrad person som kan sitta och ruttna.

Wow hur läste du in det i mitt svar?

Jag tycker att det är slöseri med tid att sitta och chatta med män som jag inte är intresserad av, dessutom är de flesta män på dejtingsajter inte heller särskilt artiga och vänliga.

Jag är 44 år btw.
Svar på tråden Nätdejting. Är man ointressant?