• Anonym (Påslakantjuven)

Nätdejting. Är man ointressant?

TVÅ frågor.
    En till killar: upplever du också att du får lite besök på din profil, och ännu mindre att nån tjej skriver (först)?
    En till tjejer: klickar du runt på profiler, eller är det mest så att du själv får mycket besök, och att killar skriver (först)?

• Svar på tråden Nätdejting. Är man ointressant?
  • KungOtto
    Anonym (Blä) skrev 2018-10-10 08:04:10 följande:
    Wow hur läste du in det i mitt svar?

Jag tycker att det är slöseri med tid att sitta och chatta med män som jag inte är intresserad av, dessutom är de flesta män på dejtingsajter inte heller särskilt artiga och vänliga.

Jag är 44 år btw.
    Du låter som en egoistisk 90-talist och inte som en väluppfostrad mogen kvinna 40+.
  • Anonym (Blä)
    KungOtto skrev 2018-10-10 08:15:37 följande:

Du låter som en egoistisk 90-talist och inte som en väluppfostrad mogen kvinna 40+.

Väluppfostrad?

Du menar en kvinna som ska bli smickrad över all sorts uppmärksamhet, även den som kommer från män som kräver svar och blir kränkta om det uteblir?

Nädu, sånt skit har jag växt ifrån.

Med din inställning till kvinnor kommer det bli svårt för dig att lyckas på dejtingmarknaden.

Själv är jag lyckligt gift med en man som jag träffade via nätdejting.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Generationer) skrev 2018-10-10 07:23:45 följande:

Det låter som att du är yngre än mig. Vi som är 40+ uppfostrades att vara snälla och artiga. Du har ju en poäng i att har man inte ens vett att svara så är man förmodligen en lat ouppfostrad person som kan sitta och ruttna.

Förstår varför ni inte får några svar.
  • Anonym (Spelregler)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-10-10 08:27:50 följande:

Förstår varför ni inte får några svar.

Regga ett konto som man och försök. Jag utmanande en annan kaxig feminist. Hon blev mycket ödmjuk efter att ha misslyckats totalt :)

Kvinnor har en svarsfrekvens på ca 20% oavsett hur illa de skriver.

Män har en svarsfrekvens på ca 1% oavsett hur bra de skriver.

Du är medveten om att det är en stor majoritet män på dejtningsajterna?

• Anonym (Blä)
    Anonym (Spelregler) skrev 2018-10-10 08:47:07 följande:
    "Väluppfostrad?"
    Dina inlägg ger ett bitchigt och ouppfostrat intryck. Jag är snäll och artig mot de som är snälla och trevliga mot mig. men är de otrevliga så kastar jag inte pärlor för svin.
    "Du menar en kvinna som ska bli smickrad över all sorts uppmärksamhet, även den som kommer från män som kräver svar och blir kränkta om det uteblir?"
    Självklart är det smickrande för både kvinnor och män att någon tar sig tid att skriva några trevliga rader.
    "Nädu, sånt skit har jag växt ifrån."
    Jag tror inte att du växt ifrån någonting.
    "Med din inställning till kvinnor kommer det bli svårt för dig att lyckas på dejtingmarknaden. Själv är jag lyckligt gift med en man som jag träffade via nätdejting."
    Är också gift via nätdejting med en kvinna som inte är individualistegoist utan också anser att dörren skall gå åt båda håll i ett förhållande. 
    Vad får dig att tro att jag är bitchig mot alla män?

Jag älskar och respekterar min man, skulle göra allt för honom <3

Kvinnohatare på ett familjeforum har jag dock inget till övers för.
    Welcome to the 21st century, where it?s okay to make the first move. Traditionally, men were the ones to go after the women, while we waited around for them to kick-start the relationship. We waited for them to approach us, waited for them to ask us out, and waited for them to lean in for the kiss. Nobody likes waiting around, and who says women can?t be the ones to initiate conversation, buy a guy a drink, or ask someone for their number? Many guys would actually appreciate it. There?s absolutely no shame in being the one to make the first move ? just look at it as taking control of your own fate.
    1. IT MEANS YOU KNOW WHAT YOU WANT.It shows you?re not the type of girl to sit around and wait for things to come to you. It says a lot about you when you can recognize a good thing when you see it. At this point, you?ve probably dated enough people to know exactly what you?re looking for. And why would you sit there and let him get away? After all, who doesn?t like a girl who knows what she wants, and more importantly, goes after it?

2. IT?S SEXY.There?s something about a girl making the first move that guys just can?t resist. Try it and you?ll see for yourself.

3. YOU COULD BE DOING YOURSELF (AND THE GUY) A FAVOR. Not all guys are going to make the first move. Just because he hasn?t come over to say hello doesn?t mean he?s not interested. You could be missing out on a perfectly good guy if you don?t make the first move ? and he could be missing out on a great girl, too. Do both of you a favor and make the first move.

• Kjell2
    Anonym (Spelregler) skrev 2018-10-10 08:50:04 följande:

Regga ett konto som man och försök. Jag utmanande en annan kaxig feminist. Hon blev mycket ödmjuk efter att ha misslyckats totalt :)

Kvinnor har en svarsfrekvens på ca 20% oavsett hur illa de skriver.

Män har en svarsfrekvens på ca 1% oavsett hur bra de skriver.

Du är medveten om att det är en stor majoritet män på dejtningsajterna?

Vad gör alla män där då om de inte får några svar och ingen skriver till dem? Någon form av självförakt och stafftjänstgöring? Har för mig att nätdating är något man gör frivilligt.

Om nu inte nätdating funkar för killar så får killarna hitta någon annan metod. Någonting verkar funka för de flesta killar har någon gång under livet haft en seriös relation.

Om jag sökte en partner och ställde mig mitt på Gotska Sandön och skrek "Jag vill ha en partner" i ett halvår och inget hände skulle jag pröva en ny metod.

4. IT SHOWS CONFIDENCE.Men aren?t looking to repair anyone?s ego or take away anyone?s insecurities. When you approach a guy first, you?re likely a confident girl who doesn?t need someone else to make her whole. You?re likely a girl who is fulfilled on her own and because of that you have a lot to offer in a relationship. And isn?t that what every guy is looking for?
Svar på tråden Nätdejting. Är man ointressant?