• siadia

Bonusbarn efter förlossning?

Snart kommer jag och min man få vårt första gemensamma barn (mitt första). Mannen har en 11 årig dotter sen innan som är hos oss varje helg och på veckodagarna bor hon hos sin mamma. Jag har försökt att prata med min man att jag gärna vill att vi är ensamma med den nya bebisen de första dagarna/nätterna efter vi kommit hem från BB och att bonusbarn ET får komma efter några dagar.

Min man har svårt att förstå varför trots att jag har förklarat att jag som nybliven mamma behöver det för att ha lugn och ro, Komma igång med amning och dela detta endast med min man de första nätterna.

Är detta för mycket begärt? HAN förstår inte alls samt blir sur på mig när jag har tagit upp detta. Detta gör mig ledsen och stressad och tänker mycket på detta hur det kommer att bli.

• Svar på tråden Bonusbarn efter förlossning?
  • Anonym (snart)
    Anonym (Bimbi) skrev 2018-10-13 18:54:27 följande:

Du tycker det ja.

Alla vettiga människor med normala emotioner tycker så. Det är bara beklagligt att barn ska behöva växa upp med en peston som du.
  • Anonym (snart)
    Anonym (Bimbi) skrev 2018-10-13 18:56:01 följande:

Jaha, du vill inte diskutera utan bara raljera.

Ja men då får du söka någon annan att göra det med.

Jag är seriös i det jag skriver.

Ka,jag raljerar. Men varför inte? Malusbarn som malusbarn. Kvinnans barn är väl lika mycket malusbarn för nya mannen som hans är för nya kvinnan? Och kan man stöta ut några barn kan man väl stöta ut de andra?

Låt oss bara hoppas att dina barn aldrig behöver leva med en kvinna som ser dem som malusbarn.
  • Anonym (Bimbi)
    Anonym (snart) skrev 2018-10-13 19:07:27 följande:
    Alla vettiga människor med normala emotioner tycker så. Det är bara beklagligt att barn ska behöva växa upp med en peston som du.
    Fast det gjorde de inte, de var hos oss varannan helg bara.  Så du behöver inte oroa dig.

När de skulle vara ett par veckor på sommaren såg jag till att jobba så kunde exet lägga sin semester på dem. Jag vill njuta av min ledighet.
  • EnAnonumius
    Anonym (Bimbi) skrev 2018-10-13 14:16:43 följande:
    Fast nu var det ju så att hennes två barn sedan innan bodde hos dem på heltid.
    Vart menar du att de skulle tagit vägen?
    Ja och?

Enligt dig så är ju mannens barn bara "malusbarn".
    Det hör inte hit om de bor där på heltid eller inte.

Det är rimligt att utgå från att hennes tidigare barn blir mulusbarn till mannen. Svårt att begripa den lilla enkla ekvationen? Drömmer

Då anser ju jag att mannen skall kräva, samma rättigheter, som den gravida kvinnan, att hon alienerar hennes två tidigare barn, som hon har med sitt ex, när bebisen kommer och skickar ut dem också, så HAN får landa med med deras nya bebis tillsammans med henne. Om inte TS kan skicka dem till deras pappa så får hon väl skicka dem till en annan släkting.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Bimbi) skrev 2018-10-13 15:32:11 följande:
    Vadå kallas? Många säger fortfarande styvbarn. Iaf där jag bor och det gör jag också. Det där med malus var en markering om du inte förstod det så förklarar jag det för dig nu. Glad

Du skiter det det ja, men jag gör det inte. Detta är ett diskussionsforum och där uttrycker man sina åsikter. Inte andras. Eller hur? 

Du tycker så mycket, tror du att dina åsikter är någon form av lag eller? Drömmer
    Vadå kallas? Många säger fortfarande styvbarn. Iaf där jag bor och det gör jag också. Det där med malus var en markering om du inte förstod det så förklarar jag det för dig nu. Glad
    Men så gulligt av dig att fortsätta att ägna dig åt hårklyverier. Argumenten kring sak tagit slut för dig så du väljer att ägna dig att spekulera om personen bakom datorn i stället?

Du skiter det det ja, men jag gör det inte. Detta är ett diskussionsforum och där uttrycker man sina åsikter. Inte andras. Eller hur? 
    Har aldrig hävdat detta att andra inte får lov att uttrycka sina åsikter. Nästa direkta lögn du skall komma med när du håller på?
    Du tycker så mycket, tror du att dina åsikter är någon form av lag eller? Drömmer
    Japp jag gör det sedu.
    Du tycker ju så mycket med. Jag har samma rätt att tycka som du har du, Det är bara för dig att gilla läget. Men din spekulation om att jag tycker att mina åsikter är en lag har du direkt fel i. Jag har aldrig trott/hävdat det.
    Skall du komma med fler direkta lögner om mig? Du har ju bevisat att du inte klarar av att bemöta sak.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Bimbi)
    EnAnonumius skrev 2018-10-13 19:13:25 följande:
    Ja och?

Enligt dig så är ju mannens barn bara "malusbarn".
    Det hör inte hit om de bor där på heltid eller inte.

Det är rimligt att utgå från att hennes tidigare barn blir mulusbarn till mannen. Svårt att begripa den lilla enkla ekvationen? Drömmer

Då anser ju jag att mannen skall kräva, samma rättigheter, som den gravida kvinnan, att hon alienerar hennes två tidigare barn, som hon har med sitt ex, när bebisen kommer och skickar ut dem också, så HAN får landa med med deras nya bebis tillsammans med henne. Om inte TS kan skicka dem till deras pappa så får hon väl skicka dem till en annan släkting.
    Detta är så dumt att det knappt  förtjänar ett svar.

Det är klart att det hör hit att dessa barn bara har detta hem.

Och vad du anser... tja, tror du att jag bryr mig så mycket om det?

Det är dessutom en jäkla skillnad på att vara kvinna och man när det kommer till att ett barn ska födas och den första tiden efteråt.
  • Anonym (Bimbi)
    EnAnonumius skrev 2018-10-13 19:14:16 följande:
    Men så gulligt av dig att fortsätta att ägna dig åt hårklyverier. Argumenten kring sak tagit slut för dig så du väljer att ägna dig att spekulera om personen bakom datorn i stället?Har aldrig hävdat detta att andra inte får lov att uttrycka sina åsikter. Nästa direkta lögn du skall komma med när du håller på?
    Japp jag gör det sedu.
    Du tycker ju så mycket med. Jag har samma rätt att tycka som du har du, Det är bara för dig att gilla läget. Men din spekulation om att jag tycker att mina åsikter är en lag har du direkt fel i. Jag har aldrig trott/hävdat det.
    Skall du komma med fler direkta lögner om mig? Du har ju bevisat att du inte klarar av att bemöta sak.
    Det understrukna håller jag med dig om. Där har du helt rätt.
  • Anonym (Bimbi)
    Anonym (snart) skrev 2018-10-13 19:10:45 följande:
    Ka,jag raljerar. Men varför inte? Malusbarn som malusbarn. Kvinnans barn är väl lika mycket malusbarn för nya mannen som hans är för nya kvinnan? Och kan man stöta ut några barn kan man väl stöta ut de andra?

Låt oss bara hoppas att dina barn aldrig behöver leva med en kvinna som ser dem som malusbarn.
    Nej då, det är lugnt.
  • Anonym (Bimbi)
    Limajo skrev 2018-10-13 19:59:52 följande:
    Du bara fortsätter att göra skillnad mellan barnen. Det gör inte jag. Jag ser inte två hem och två föräldrarelationer som utbytbara. Inbillar du dig att barn är osårbara bara för att de har en mamma och ett hem hos henne, att de därför inte bryr sig om att pappa plötsligt inte har tid för en och helst vill att man håller sig borta? Tror du att närvaron av en mamma innebär att man är vaccinerad mot att känna sig bortglömd eller nedprioriterad jämfört med pappans nya kvinna och nya barn?

Att mammans barn bara har ett hem och en förälder är ledsamt men rättfärdigar på inget sätt att man håller pappans barn borta.

Jag blir på riktigt upprörd över hur lättvindigt många går in i bonusfamiljer och kör över barnens rättigheter bara för att den vuxna relationen måste få ta plats till varje pris. Det är inte konstigt att så många ungdomar mår dåligt idag när vuxna gång på gång visar hur lite deras liv betyder något.
    För att det är skillnad. Det är det för alla i styvfamiljer. Självklart sätter man sina egna barn först.

Dessutom handlar detta om EN gång när ett nytt barn fötts. Inte återkommande ändringar.
  • Anonym (snart)
    Anonym (Bimbi) skrev 2018-10-13 20:04:27 följande:

Nej då, det är lugnt.

Du kan ju aldrig vara helt säker. Men det är inget jag skulle önska någon.

Men det är okej för fig alltså att se andras barn som malusbarn och samtidigt inte vilja att dina barn ska hamna inen situation där de ses som malusbarn.

Är du nöjd med epitetet känslomässigt underutvecklad? Narcissist? Maluskärring?
Svar på tråden Bonusbarn efter förlossning?