• Sheltielife

Prata symtom INNAN bim

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

Har bim den 11/1

• Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • Lunaymar

Har ingen riktigt bra koll på min ÄL och har försökt använda äl-stickor men blir inte klok på det för det verkar som att jag har missat ägglossningen.. anyway, vi har myst på och jag har igår och idag (mest idag) haft lite ont i ländryggen och nedre delen av magen (känns typ som mensvärk vilket är lite konstigt) samt huggande/stickande känsla i brösten och inga flytningar alls vilket är så konstigt då jag alltid brukar ha det vid den här tiden o månaden. Är på bim-12. Vet inte om det är äl-symptom eller menssymptom eller vad det nu kan vara.. ???????????

• Anonym (4 barnet)
    Lunaymar skrev 2019-10-16 21:56:46 följande:

Hej!

Är ny här i tråden :) min man och jag ska försöka ha barn för första gången. Jag är 30, snart 31, och känner mig lite stressad över åldern. Hur gamla är ni andra? ????

Jag är 36 år och försöker få mitt fjärde barn. Jag var 32 när jag fick mitt tredje. 30 är ingen ålder så kör hårt! Jag var 21 när jag fick mitt första och hade jag kunnat göra om hade jag väntat tills jag var 30 till att skaffa mött första barn. Jag är ju evigt tacksam att mitt första barn finns men jag var så ung fast jag kände mig stor vid tillfället. Vid 30 har men en helt annan rutin på livet och ser saker annorlunda. Jag tycker inte alls du är för gammal utan jag tycker det är fint att du väntat. Lycka till så hoppas jag att du snart får ett plus :)
  • Lunaymar
    Anonym (4 barnet) skrev 2019-10-20 13:34:10 följande:

Jag är 36 år och försöker få mitt fjärde barn. Jag var 32 när jag fick mitt tredje. 30 är ingen ålder så kör hårt! Jag var 21 när jag fick mitt första och hade jag kunnat göra om hade jag väntat tills jag var 30 till att skaffa mött första barn. Jag är ju evigt tacksam att mitt första barn finns men jag var så ung fast jag kände mig stor vid tillfället. Vid 30 har men en helt annan rutin på livet och ser saker annorlunda. Jag tycker inte alls du är för gammal utan jag tycker det är fint att du väntat. Lycka till så hoppas jag att du snart får ett plus :)

Vad skönt det känns att läsa din varma ord, det gjorde min dag. Tack! Det har tagit så lång tid att landa i ett liv där jag känner att jag kan erbjuda det bästa till mitt framtida barn. :)

Lycka till och jag hoppas att du får ett plus snart med :)
  • Lunaymar
    Anonym (4 barnet) skrev 2019-10-20 13:34:10 följande:

Vad skönt det känns att läsa din varma ord, det gjorde min dag. Tack! Det har tagit så lång tid att landa i ett liv där jag känner att jag kan erbjuda det bästa till mitt framtida barn. :)

Lycka till och jag hoppas att du får ett plus snart med :)
  • Önskeblomma

Hej alla. Väntar också med spänning om det har blivit något. Har känt molvärk sen ÄL och idag kom tröttheten. Har legat ner hela dagen i stort sätt. Bim-8 så har några dagar kvar..

• Lunaymar
    Önskeblomma skrev 2019-10-21 17:52:09 följande:

Hej alla. Väntar också med spänning om det har blivit något. Har känt molvärk sen ÄL och idag kom tröttheten. Har legat ner hela dagen i stort sätt. Bim-8 så har några dagar kvar..

Hoppas att det går bra för dig! :)

Jag har massa symptom men tror att jag går runt och känner efter för mycket. Är på bim-6 just nu.
  • Önskeblomma

Önskar dig lycka till ????. Vi får väl vänta lite till. Berätta gärna hur det gick för dig. Alltid kul att följa och stötta varandra

• Anonym (Ett år av hopp och förtvivlan)

Jag vet att det är en gammal tråd men jag har läst den och kanske finns det någon annan som kan få hopp av att läsa den även om den är gammal.

Under ett års tid har jag varje månad försökt pricka in ägglossning. Jag har känt varje symptom på att det den här gången tog sig- någon månad har jag haft fruktansvärt ömma bröstvårtor, någon väldigt ömma bröst, tydliga blodådror, metallsmak i munnen, illamående, mensvärk från två dagar efter äl med mera - men det har fram tills nu alltid slutat med negativa testresultat och mens.

Denna månaden har jag haft ömma bröst men inte mer än vanligt. Lite svullen om magen men inte mer än vid en vanlig menscykel. Kort sagt- jag har i princip inte känt något alls och det enda tecknet var att mensen inte dök upp som den brukar och idag testade jag positivt. Man vet aldrig vad som händer imorgon men just idag är jag gravid och jag är världens lyckligaste efter att i ett års tid hoppats och förtvivlat och tänkt att det nog aldrig kommer gå.

• Myran1234
    Anonym (Ett år av hopp och förtvivlan) skrev 2020-08-11 09:11:37 följande:

Jag vet att det är en gammal tråd men jag har läst den och kanske finns det någon annan som kan få hopp av att läsa den även om den är gammal.

Under ett års tid har jag varje månad försökt pricka in ägglossning. Jag har känt varje symptom på att det den här gången tog sig- någon månad har jag haft fruktansvärt ömma bröstvårtor, någon väldigt ömma bröst, tydliga blodådror, metallsmak i munnen, illamående, mensvärk från två dagar efter äl med mera - men det har fram tills nu alltid slutat med negativa testresultat och mens.

Denna månaden har jag haft ömma bröst men inte mer än vanligt. Lite svullen om magen men inte mer än vid en vanlig menscykel. Kort sagt- jag har i princip inte känt något alls och det enda tecknet var att mensen inte dök upp som den brukar och idag testade jag positivt. Man vet aldrig vad som händer imorgon men just idag är jag gravid och jag är världens lyckligaste efter att i ett års tid hoppats och förtvivlat och tänkt att det nog aldrig kommer gå.

Stort grattis! Vad roligt att höra att du äntligen fick ett plus! :) Jag är på BIM -4 (BIM på lördag). Vågar inte hoppas på något men känner lite smått ömma bröstvårtor och molande värk. Kanske är det inbillning (förmodligen) och mensen är väl på väg. Jag och min sambo har försökt i fyra månader (detta blir femte försöket) och jag känner redan hopplöshet. Beundrar alla som hållit på mycket längre än så.
  • Anonym (Zombie)

Får man väcka den här tråden? Skrattande Jag har googlat fram den många gånger när jag velat läsa om tidiga symptom så det känns kul att bidra själv! 

Säg gärna vad ni tror om mina symptom! 
    Först kort bakgrund: jag blev gravid tidigare i somras. Första symptomen var molvärk, yrsel och frusenhet som sedan gick över till galen värme. Jag ångade! Sedan lade sig det lite, och efter det plussade jag, men tyvärr blev det MA. 

Nu: BIM-4. En dag förra veckan blev jag väldigt frusen. Dagen efter absurt varm. Det satt i några dagar och försvann sen. Hade molvärk tidigare som sen gick över till nåt ilande och nu typ stramar det lite vid ansträngning. Jag som annars får galet ont i brösten innan mens känner inte av nånting alls. Vid det här laget brukar jag ha haft ont ett tag och det kan till och med ha hunnit gå över. 

Testade negativt igår BIM-5. 
    Nu mår jag typ som vanligt, förutom att min kondis känns dålig och magen lite hård. Vad tror ni? 

Svar på tråden Prata symtom INNAN bim