• Sheltielife

Prata symtom INNAN bim

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

Har bim den 11/1

• Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • Anonym (3djebarnet)

Första försöket här sen utag av pstav! Prickade ägglossningen och igår hade jag lite ljusljus brunt i trosan och idag ljusljus ljus rosa på pappret. Molnvärk i magen, inte haft så mycket symptom mina andra graviditeter heller. Vill testa nu!! 9 dagar sen ägglossningen:)

• Anonym (3djebarnet)

De här bruna o rosa jag fick på pappret har alltså inte fortsatt.

• beckah24

Hoppar in och berättar om mina symptom, har visserligen bim+3 idag. Gjorde ett eget inlägg men blev påhoppad diiirrr. skrev såhär: 
    Har använt olika preventivmedel (p-plåster,p-ring-p-stav, spiral,minipiller, p-piller) sedan jag var 14 (tidigt, jag vet). Jag är nu 24 och slutade med p-piller för 1 månad sedan. Hade ?pillermens? och sedan sa vi att det som händer det händer. Trodde inte jag skulle få igång cykeln direkt men fick ägglossnings flytningar två dagar och vi har myst från mensens sista dag till och med häromdagen. Idag är det BIM+3. Mina symptom som jag har reagerat på som jag inte är van med att uppleva är:

Extrem trötthet
    Hugg/känner av livmodern (ej som mensvärk)
    Hungrig
    Kissar hur ofta som helst, gärna nattetid också..
    Svullen mage
    Upplever bröstvårtorna styvare och rödare
    Lätt till tårar över småsaker. Blev tårögd idag tex när jag såg att det fanns en glutenfri tårtbit kvar i affärenSkrattande

Dessa symptom har jag haft ca 1,5 vecka (idag bim+3). Det har kommit lite ljusrosa blod tre dagar på pappret vid toalettbesök av den "stora varianten" men inget mer?

Testade negativt för ca 4 dagar sedan.

VAD TROR NI? Blir tokig av att inte veta! Kan likarna vara mens på gång! Vet ju inte hur min kropp reagerar innan mens då jag inte haft "egen mens" sedan tidiga tonåren... då hade jag extremt mycket, ont och oregelbundet.

Tacksam för alla svar och diskussioner kring detta! Vill få tiden att gå haha! Håller tummar och tår för alla andra med tidiga symtom! 

• Kattunge15
    beckah24 skrev 2019-09-07 15:34:18 följande:

Hoppar in och berättar om mina symptom, har visserligen bim+3 idag. Gjorde ett eget inlägg men blev påhoppad diiirrr. skrev såhär: 

Har använt olika preventivmedel (p-plåster,p-ring-p-stav, spiral,minipiller, p-piller) sedan jag var 14 (tidigt, jag vet). Jag är nu 24 och slutade med p-piller för 1 månad sedan. Hade ?pillermens? och sedan sa vi att det som händer det händer. Trodde inte jag skulle få igång cykeln direkt men fick ägglossnings flytningar två dagar och vi har myst från mensens sista dag till och med häromdagen. Idag är det BIM+3. Mina symptom som jag har reagerat på som jag inte är van med att uppleva är: Extrem trötthetHugg/känner av livmodern (ej som mensvärk)HungrigKissar hur ofta som helst, gärna nattetid också..

Svullen mageUpplever bröstvårtorna styvare och rödareLätt till tårar över småsaker. Blev tårögd idag tex när jag såg att det fanns en glutenfri tårtbit kvar i affären Dessa symptom har jag haft ca 1,5 vecka (idag bim+3). Det har kommit lite ljusrosa blod tre dagar på pappret vid toalettbesök av den "stora varianten" men inget mer? Testade negativt för ca 4 dagar sedan. VAD TROR NI? Blir tokig av att inte veta! Kan likarna vara mens på gång! Vet ju inte hur min kropp reagerar innan mens då jag inte haft "egen mens" sedan tidiga tonåren... då hade jag extremt mycket, ont och oregelbundet. Tacksam för alla svar och diskussioner kring detta! Vill få tiden att gå haha! Håller tummar och tår för alla andra med tidiga symtom! 

Slutade men p-piller i juli o haft en mens sen dess. Hade sååå många symtom mellan ÄL-bim, gissar att det var första gången på många år kroppen gick igenom det, var helt säker på att jag var gravid men det var jag inte. Pms ger väldigt lika symtom som graviditet. Nu väntar jag på min andra mens och inte alls såna symtom son inför första mensen. Med det sagt så kan du ju vara gravid ändå, varför testar du inte igen?
  • Kattunge15
    Kattunge15 skrev 2019-09-07 16:26:33 följande:

Slutade men p-piller i juli o haft en mens sen dess. Hade sååå många symtom mellan ÄL-bim, gissar att det var första gången på många år kroppen gick igenom det, var helt säker på att jag var gravid men det var jag inte. Pms ger väldigt lika symtom som graviditet. Nu väntar jag på min andra mens och inte alls såna symtom son inför första mensen. Med det sagt så kan du ju vara gravid ändå, varför testar du inte igen?

Skulle stå: gissar att det var pga att det var första gången på många år kroppen gick igenom det.
  • beckah24

Har lovat mig själv och sambon att inte testa igen förrn om en vecka så man inte blir besviken, men mins ta kar har gått i samma banor som berättar! Ringde 1177 och frågade om samma sak och hon trodde inte att det berodde på att jag slutat med p-piller och sa att jag skulle ta test om en vecka men man kanske ska ta ett imorgon på morgonen så behöver man inte fundera nå mer! Vore ändå skönt att få mens haha

Kattunge15 skrev 2019-09-07 16:27:31 följande:

Skulle stå: gissar att det var pga att det var första gången på många år kroppen gick igenom det.

[/Jsjehääö

[quote=79885422][quote-nick]Kattunge15 skrev 2019-09-07 16:26:33 följande:[/quote-nick]

• Anonym (Ellie)

Jag har fortsatt haft lite konstiga känningar runt tiden då ägget borde ha fäst. Molvärk och det har dragit lite i livmodern. Tog ett test för ett par dagar sedan som var negativt. Har bim imorgon. Stod med nytt test i handen idag haha! Men sen så tänkte jag att jag kan lika gärna vänta tills imorgon eller på söndag, jag blir ju varken mer eller mindre gravid och om det är ett plus så blir det kanske tydligare. Så att man även kan visa det för sambon. ;)

Häller tummarna!

• Anonym (Ellie)
    Monsteria skrev 2019-08-26 22:18:00 följande:

Oj råkade bli ett frågetecken där på slutet men ja- jag fick ett positivt test. :) så glad . Känner mig fortfarande varm om kinderna dag BIM+11

Grattis!!!
  • Daphodil

Varit gravid tre gånger. De två första gångerna var symtomen innan plus mensvärk på kvällarna och trötthet. Detta kom ca en vecka efter ägglossning.

Vid denna graviditet kände jag inget alls innan plus. Jo, jag frös mer. Var på badhus och kunde inte förmå mig att lämna bubbelpoolen för att det var så kallt. Men ingen mensvärk innan plusset ÄL+11.

Aldrig haft illamående eller ömma bröst innan BIM.

• Anonym (Ellie)

Vad tror ni om detta då? Jag har symptomet ingen mens denna månad det kan jag ju tycka borde vara ett gott tecken. Ändå tycker jag inte att jag ser nåt positivt streck. Det är samma test på alla bilder...

Svar på tråden Prata symtom INNAN bim