• Sheltielife

Prata symtom INNAN bim

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

Har bim den 11/1

• Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • Frostälva

Enda symtomet jag hade var att bröstvårtorna skavde obehagligt igår. Testade idag för att mensen var sen. Visade positivt. Beräknad 4 maj.

Tonight is the night when we travel into the heart of the unknown....
  • joss1234

Hej igen här! Jag är nu på Äl+7 och hade igår en dip i temperatur som idag gick upp igen så kan ha varit en implantationsdipp :D Utöver det så känner jag mig sååå extremt trött, började i lördags, sovit middag varje dag sen dess och har även haft ett sånt hunger. Blivit hungrig kort efter jag ätit och haft blodsockerfall osv. Brukar aldrig ha så innan mens i alla fall. Även börjat idag att få sjukt ömma bröst på typ sidorna upp mot armhålan + lite på mina nipples, sjukt mkt ondare än jag brukar ha vid pms. Även halsbränna.

Det är nåt som känns annorlunda från tidigare månader men kan inte helt sätta fingret på det. Vill börja testa men är typ rädd att de ska va negativt så vill typ vänta lite. Är på bim-5 idag!

Nån som känner igen dessa symtom som kan ge en lite hopp? :D

• joss1234
    Frostälva skrev 2019-08-26 15:25:13 följande:

Enda symtomet jag hade var att bröstvårtorna skavde obehagligt igår. Testade idag för att mensen var sen. Visade positivt. Beräknad 4 maj.

åh grattis!!! :D
  • Ssandra

Hejsan! Jag har precis gjort en hemlig grupp på Facebook där dom som vill får vara med :) alla vi som försöker bli gravida med Bf 2020 !! Där kan vi diskutera allt möjligt tills vi förhoppningsvis får plus på stickan allihopa och sedan även efter det fortsätta hålla kontakt :)

Skriv till mig med namn och efternamn så lägger jag till! (Gruppen är hemlig så ingen förutom dom jag bjudit in kan se den)

• Monsteria

Tänkte skriva vad jag hade för graviditetssymptom innan jag plussade då jag själv googlade mycket innan jag fick ett plus.

Dag 1 är mensens första dag.

Dag 9 i menscykeln- ägglossningstest negativt

Dag 10 - ägglossningstest mellansvagt

Dag 11 -

Ägg.test på morgon mellansvagt negativt med CLear blue

Äggtest kl 14- mellan positivt m testlagret

Äggtest kl 15:00 med CB - positivt ????

Dag 12

Äggtest - starkt positivt på både CB och g.kollen???? kl 13;00

Lite nyp i magen

Dag 13

Lite ont i magen

Äggtest CLear blue negativt .

Äggtest Testlagret mellan svagt .

Dag 14

Lite ont i magen?

Dag 15

Kvällssex! Kändes som perioden av fertilitet var över men men vi kämpade på ändå

Dag 23

BIM -6

Mardrömmar

Känns som samma symptom som sist ?:(

Lite varm om kinderna

Mol

Dag 24

Mol

Varm

Dag 27 BIM

NERVÖS!!!

MOL!!

Varm!!

Vet att jag måste räkna med minst dag 30 innan jag kan hoppas på något .. så det är idag och två dagar till att hoppas ...

Dag 28 BIM

ÄL +15 (egen beräkning) + 14 med appen

05:00 varm och nervös för allt

10:00 känns hela tiden som de rinner . Är man tokig eller ?

Känt efter hela dagen.

16:30 - inget än. Men blir det som sist??? (Mens)

20:00 inget än. Men varm om kinderna.

Dag 29

ÄL +16 (egen beräkning) +15 med appen

04:00 kallare? Inget

06;00 varmare men oro i magen

12:00 känner såklart efter och tror de rinner hela tiden. Men inget än. Hoppas och ber att den inte kommer.

17:00 inget än... vad ska man tro nu? Man tror ju verkligen på något bra

21:00 sjukligt trött nu går jag och sover och hoppas på det bäst

Snällaaaaaa

Dag 30

ÄL +17 (egen beräkning) +16 enligt appen

05:00 ingenting än.

Fortfarande varm om kinderna

Börjar känna mig lite förkyld men tror det är förskolebaciller

Lite ömma bröst

08:00 inget men lite mol

16:00 inget men lite tryck i magen , stress?

22:00 inget än , lite klåda? Ömmare bröst?

Dag 31

Bröstvårtorna är lite ömma

Ännu lite varm om kinderna när jag tänker efter

ÄL + 18 / 17 enligt appen

Om jag inte är gravid nu är det ju riktigt konstigt. Har aldrig haft så sen mens. Peppar peppar.

Enligt graviditets uträkning är jag Isf i v 4+2.

Måste ta ett test snart ??

Kväll: hungrig .. jag är absolut mer hungrig nu! Kroppen börjar väl redan kräva mer energi ?

32

ÄL + 19/ 18

12:00 inget , men blev riktigt yr när jag reste mig snabbt efter maten.

33

ÄL +20/19

06:00 drömmer mkt

Yr

Retlig

Sjukt trött på EM/kvällen!!!

Dag 35

1 vecka över tiden

Varm, hungrig, humörsväningar, lite ömma bröst

Mkt tankar

Imorgon ska vi ta test är tanken

Vaknar 05 ofta nu ..

36

Postitivt test ??

• Monsteria

Oj råkade bli ett frågetecken där på slutet men ja- jag fick ett positivt test. :) så glad . Känner mig fortfarande varm om kinderna dag BIM+11

• Frostälva
    joss1234 skrev 2019-08-26 18:07:17 följande:
    åh grattis!!! :D
    tack :D

Har en son sen innan som har tjatat på syskon i flera år nu (känns det som iaf) - men är ju ingen idé att berätta något än...
    Tonight is the night when we travel into the heart of the unknown....
  • Ebeckman94

Jag hoppar in här med och hoppas någon har/haft liknande, jag och min sambo försöker bli gravida med första barnet, är på ÄL+9 ( 20/8 ) och den 26/8 fick jag blod på pappret på kvällen och mensen är beräknad den 3/9 och blöder fortfarande men det är både brunt och rött, kommet bara på pappret och knappt något i bindan. Men det är rätt mycket på pappret.. har väldigt ont i brösten och molnande värk i magen och i ljumskarna.. är det fler som blöder såhär så många dagar innan mensen, tänkte det kanske är nidblödning men känns lite mycket för att vara det ????

• Tr0ust
    Ebeckman94 skrev 2019-08-29 10:26:52 följande:

Jag hoppar in här med och hoppas någon har/haft liknande, jag och min sambo försöker bli gravida med första barnet, är på ÄL+9 ( 20/8 ) och den 26/8 fick jag blod på pappret på kvällen och mensen är beräknad den 3/9 och blöder fortfarande men det är både brunt och rött, kommet bara på pappret och knappt något i bindan. Men det är rätt mycket på pappret.. har väldigt ont i brösten och molnande värk i magen och i ljumskarna.. är det fler som blöder såhär så många dagar innan mensen, tänkte det kanske är nidblödning men känns lite mycket för att vara det ????

Alla nidblödningar är olika :) ta ett testa tidigt :) det borde synas nu :)
  • Anonym (Ellie)

Hade ägglossning för 6 dagar sedan, ni fick jag plötligt ett stick i livmodern följt av lite mol.

Kanske ska gå och köpa lite tester! :)

Svar på tråden Prata symtom INNAN bim