• Sheltielife

Prata symtom INNAN bim

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

Har bim den 11/1

• Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • bananafish

Hej! Hoppar in här i väntan på mens - eller positivt test :)

BIM-5 idag. Inga särskilda symptom förutom en ovanligt hög kroppstemp (36,9). Så hög temp har jag i princip aldrig så det fick mig att börja fundera. Dock sjönk den till 36,8 imorse; vet inte om den lilla dippen innebär att graviditet kan uteslutas, men det är fortfarande en hög siffra för att vara mig.

Vet någon mer om tempkurvor vid graviditet? Är det ?okej? att dippa lite, dvs räcker det att tempen håller sig i ett högt spann. Eller innebär dippen att det inte tagit sig denna månaden?

Håller tummarna för er andra!

• joss1234
    bananafish skrev 2019-09-24 08:05:10 följande:

Hej! Hoppar in här i väntan på mens - eller positivt test :)

BIM-5 idag. Inga särskilda symptom förutom en ovanligt hög kroppstemp (36,9). Så hög temp har jag i princip aldrig så det fick mig att börja fundera. Dock sjönk den till 36,8 imorse; vet inte om den lilla dippen innebär att graviditet kan uteslutas, men det är fortfarande en hög siffra för att vara mig.

Vet någon mer om tempkurvor vid graviditet? Är det ?okej? att dippa lite, dvs räcker det att tempen håller sig i ett högt spann. Eller innebär dippen att det inte tagit sig denna månaden?

Håller tummarna för er andra!

Har själv hamnat på en högre temp i flera dar (har bim idag och ingen mens än) och har tempar typ 2 månader så är ingen expert men lite kan den ju diffa och fortfarande va okej, men bäst är att använda en termometer med 2 decimaler, då får man mer exakta tal och kan se hur stor skillnaden verkligen är. Mina symtom är lite molvärk till och från sen två dar tillbaka och lite ömma bröst (inte i närheten av vad min pms brukar va) och fått några konstiga finnar på ens bröstet :O nån som har erfarenhet av det vid graviditet? Ska testa imorgon om inte mensen kommer!
  • Anonym (Funderas)

Hej. Skulle så gärna vilja ha er hjälp att analysera ett graviditetstest även jag. Jag är på bim-4 och fick det här under eftermiddagen.

• Anonym (Funderas)

Här kommer även två andra bilder.

• joss1234
    Anonym (Funderas) skrev 2019-09-24 21:52:53 följande:

Sjukt svårt men kan ana något kanske! Du får testa om nån dag igen och se :) håller tummarna!
  • SamiraBudva

Här ser jag
  • bananafish
    joss1234 skrev 2019-09-24 21:40:18 följande:

Har själv hamnat på en högre temp i flera dar (har bim idag och ingen mens än) och har tempar typ 2 månader så är ingen expert men lite kan den ju diffa och fortfarande va okej, men bäst är att använda en termometer med 2 decimaler, då får man mer exakta tal och kan se hur stor skillnaden verkligen är. Mina symtom är lite molvärk till och från sen två dar tillbaka och lite ömma bröst (inte i närheten av vad min pms brukar va) och fått några konstiga finnar på ens bröstet :O nån som har erfarenhet av det vid graviditet? Ska testa imorgon om inte mensen kommer!

Okidoki. :) Jo, jag har termometer med två decimaler, så de egentliga siffrorna är 36.94 och 36.81. Imorse 36.89 igen. Får hålla tummarna!

Har du BIM imorgon eller har du redan passerat. Lycka till!!
  • bananafish

Jodå. Jag ser nåt :)
  • Anonym (Funderas)

Tack för er hjälp. Ska testa de igen imorse och ser ut som att det blir starkare.. men jag får avvakta och se

:)

Svar på tråden Prata symtom INNAN bim