• Sheltielife

Prata symtom INNAN bim

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

Har bim den 11/1

• Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • cilia81
    Anonym (Samma) skrev 2019-08-16 22:10:27 följande:

Oj 4st vad kul! Hur gamla är dom?

Dem är 19, 13, 11 och 9 år.
  • Fruffe

Plussade för ett par dagar sen. Använde mig av fertilitetsmonitor som loggar din cykel, blev gravid på första försöket med den. Kan verkligen rekommendera!

• Nextchapter

[quote=79837721][quote-nick]Fruffe skrev 2019-08-17 11:32:46 följande:[/quote-nick]Plussade för ett par dagar sen. Använde mig av fertilitetsmonitor som loggar din cykel, blev gravid på första försöket med den. Kan verkligen rekommendera![/

Vad är det för något? Tar man tempen med den eller hur fungerar det?

• Anonym (Mel)

Idag äl+9 bim-5

Mått illa som bara den senaste dagarna, kommer i omgångar.

Rejäl molvärk som kommer och går, Illamåendet kommer i samband med det..

Molvärken känns liksom svidande/brännande och i vågor. Ganska stark.

Aldrig upplevt det tidigare.

Någon som haft liknande? :O

• SamiraBudva

Följer lite här. Äl+11 fått finnar, fick migrän igår BIM imorgon. Inga andra symtom. Tror inte på att jag är gravid, men får vänta och se helt enkelt.

• Gottegrisen91

Hej ! Kände på ÄL +3 att nu hände något, hade konstant molvärk och på ÄL +7 kom tröttheten o h illamående, hunger o tömma blåsan typ varannan timme. Jag plussade på BIM -3 :)

• cilia81

Jag vet inte vad min kropp håller på med. Haft ont i ena sidan av ryggen, molande värk i tjejmagen. Men nu har jag fått som en blodblandade flytningar i 3 dagar. Jag tog ett test och det visade neg. Så nu behöver jag lite råd om vad det kan vara??

• Smurfen88

Är på bim-3 idag kännt molvärk till och från sen i måndags, torsdag blev jag så himla trött så la mig och sov på em vilket jag aldrig gör annars samma fredag och idag. Tänker givetvis att det är för att jag har sovit dåligt och tar ikapp sömnen. Mår lite illa till och från också men testet imorse visade solklart negativt. Så känns som att det bara är kroppen som spökar med en.

• Tr0ust
    Hejsvensan skrev 2019-08-04 17:32:22 följande:

Idag har jag även fått "mensvärk" utan mens. Brukar alltid FÖRST få mens utan att känna något och sedan sjuk mensvärk men nu är det BARA "mensvärk"

bim -4 borde de vara just nu

Vart du gravid?
  • Tr0ust
    Smurfen88 skrev 2019-08-17 20:50:33 följande:

Är på bim-3 idag kännt molvärk till och från sen i måndags, torsdag blev jag så himla trött så la mig och sov på em vilket jag aldrig gör annars samma fredag och idag. Tänker givetvis att det är för att jag har sovit dåligt och tar ikapp sömnen. Mår lite illa till och från också men testet imorse visade solklart negativt. Så känns som att det bara är kroppen som spökar med en.

Jag har också molvärk haft det till och från sedan ÄL. Jag är på ÄL+7 (8) (vet inte exakt) och på BIM-10 Idag. (Min cykel är på 35 dagar).

Jag inbillar mig säkert bara.. fast jag känner ju det. Är mer trött och hungrig fattar nadis:p
Svar på tråden Prata symtom INNAN bim