• Sheltielife

Prata symtom INNAN bim

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

Har bim den 11/1

• Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-03-22 07:30:41 följande:

Men gud!! Jag har plussat!

Hej, hoppas allt är bra med dig.

Jag lovade att skrika när mitt pluss kom, skriker nu!!! 1 år och 10 månader senare, skam den som ger sig alltså
  • Anonym (DV)

Gammal tråd men det här är ju vad man vill läsa när man symptomletar. Här är mina symptom innan plus och BIM:
    - Ingen värk i brösten. De brukar ömma från ÄL till strax innan BIM.
    - Bara lite pms-värk i magen, och inte från direkt efter ÄL utan från ca en vecka efter ÄL. Värken var en bubblande känsla, mindre molande än innan mens. Det fanns dock tillfällen då jag trodde att mensen var på väg, så denna är knepig.
    - Jag var gråtmild men inte sur och lättirriterad (vilket jag annars är varje månad).
    - Precis innan BIM försvann alla symptom istället för att förvärras - jag kände ingenting. 
    - Rapar okontrollerat sen ca ÄL+10.
    - Kissar varannan timme sen ca ÄL+10.

Att jag kände av mindre värk och humör än andra månader är det tydligaste tecknet. Plus rapandet.

• midnattsängel

ÄL + 4/5 (troligtvis) och har i flera dagar haft som stick i magen några ggr varje dag som jag aldrig haft innan vad jag kan minnas i alla fall, och absolut inte i flera dagar. Men kan ju vara äl-smärta eller skengraviditet då det är första månaden som jag medvetet tänker på att jag vill bli gravid. Idag hade jag även som en ganska svag strålning mellan magen och ryggen :S

• Linneans

Hej! Hoppar på här också.. Har PCOS och väldigt oregelbunden cykel, har varierat mellan 21-60 dagar typ... så ägglossning vet jag aldrig nät jag har men enligt NC hade jag ÄL 13/6, är alltså idag på ÄL+10 (enligt appen). Totalt cykeldag 36. Har försökt bli gravid aktivt sedan nov typ, men inte ätit något p-piller sedan drygt ett år tillbaka.

Har i princip haft lätt "mensvärk" sedan ÄL och även väldigt ömma bröstvårtor (dock gick det över typ... igår?). Mensvärken är kvar lite svagt. Idag kom från ingenstans en väldigt "uppblåst" känsla och rapar och bubblar i magen. Har lite känslig mage sedan innan så det kan också vara nåt helt orelaterat.. 

Enligt NC ska jag ta gravtest på mån/tis.. då är jag på CD 40-41. Vågar inte tro nåt men hoppas såklart! Man blir ju lite hoppfull när man läser här ????.

• Anonym (Inget)

Hoppar in här! Jag är för närvarande gravid (v7) och ville bara dela med mig av mina symtom innan bim. Jag hade inga. Ingenting alls med andra ord och det var vad som fick mig att ana ugglor i mossen och mycket riktigt plussade jag på ÄL+ 11. 

• Anonym (Längtan efter syskon)

Puffar upp denna tråden! Dags att den får liv igen ❤️ va med i denna när jag plussade med min nuvarande så tänker nu kör vi igen!

• Anonym (Johanna)
    Anonym (Längtan efter syskon) skrev 2022-10-26 13:57:25 följande:

Puffar upp denna tråden! Dags att den får liv igen ❤️ va med i denna när jag plussade med min nuvarande så tänker nu kör vi igen!

vi försöker också just nu!
    men jag känner mig tyvärr exakt så som jag brukar dagarna innan mens. förutom lite mer öm i brösten än jag brukar.
    Hoppas och drömmer om ett plus.
    första försöket till ett syskon ❤️

• Anonym (Robin)

Jag plussade igår på äl 11 och har haft molvärk sedan i förrgår, men mildare än mensvärk, mer att det är aktivitet liksom.  Var på bim -3 igår och brukar inte få mensvärk i förväg i vanliga fall, var därför jag testade.

Har varit varm under ett par dagar, men tidvis också kall, vilket iofs inte är ovanligt.

Fick en urinvägsinfektion dagen efter äl. Förmodligen bara sammanträffande, men har aldrig haft uvi tidigare, så den får vara med.

Hade fruktansvärt ont i bröstvårtorna direkt efter bim, särskilt i ena. Får ont ibland efter äl men vanligen mycket mildare, och samma i båda. Försvann runt äl 7 och inget ont alls i brösten nu.

Har varit väldigt gråtmild sedan äl, på ett sätt som jag aldrig varit tidigare. Kan bränna till bakom ögonlocken av någon scen på tv som inte ens är sorglig.

Har varit gravid 3 ggr tidigare och hade då helt andra symptom, eller så kom de vid andra tidpunkter, har även haft massa cykler med supertydliga symptom, men i inte varit gravid. 

• Anonym (Johanna)
    Anonym (Robin) skrev 2022-10-27 06:52:24 följande:

Jag plussade igår på äl 11 och har haft molvärk sedan i förrgår, men mildare än mensvärk, mer att det är aktivitet liksom.  Var på bim -3 igår och brukar inte få mensvärk i förväg i vanliga fall, var därför jag testade.

Har varit varm under ett par dagar, men tidvis också kall, vilket iofs inte är ovanligt.

Fick en urinvägsinfektion dagen efter äl. Förmodligen bara sammanträffande, men har aldrig haft uvi tidigare, så den får vara med.

Hade fruktansvärt ont i bröstvårtorna direkt efter bim, särskilt i ena. Får ont ibland efter äl men vanligen mycket mildare, och samma i båda. Försvann runt äl 7 och inget ont alls i brösten nu.

Har varit väldigt gråtmild sedan äl, på ett sätt som jag aldrig varit tidigare. Kan bränna till bakom ögonlocken av någon scen på tv som inte ens är sorglig.

Har varit gravid 3 ggr tidigare och hade då helt andra symptom, eller så kom de vid andra tidpunkter, har även haft massa cykler med supertydliga symptom, men i inte varit gravid. 

med min dotter hade jag samma, det där med att det bränner bakom ögonlocken när man tittar på tv!! 

Jag kände så väldigt tidigt, det var nog det som gjorde att jag insåg att jag var gravid! Det var helt orimliga saker som fick mig att vilja gråta.

första graviditeten var det allsång på Skansen, tror de sjöng typ Sveriges nationalsång! Den graviditeten stanna inte med mig.
    graviditet 2, min dotter, grät jag för att en person i en serie hade köpt en ny kostym. ?Nääää så tyckte han den var fiiiiin!!!? Och så spruta tårarna! Hahah!
    jag minns även att jag kände extra mycket kärlek till mina bonusbarn. Ville bara krama dem och pussa dem hela tiden, kändes som att mitt hjärta skulle explodera så mycket jag älska dem.

allt detta var ca 1 vecka innan bim.

båda graviditeterna hade jag värk i livmodern, illamående och ömma bröst.
    styva bröstvårtor också!

har bim om 3-4 dagar och känner inget av ovanstående.
    dock Kände jag allt förra månaden men sen kom mensen! satt och grät i bilen åt en låt jag aldrig hört förut osv. 
    men kanske blir man extra känslig nu för att man vill så gärna. Jag vet inte? 

och Grattis Robin till plusset!! vad kul! En liten sommarbebis ❤️

• GuldKvinnan

Hej! Jag brukar ha väldigt ömma bröst ca en vecka innan mens i vanliga fall men nu känner jag plötsligt ingenting. Har alltid läst att man får ömma bröst i början av en graviditet men har nu läst att det finns flera som upplevt samma, att de ömma brösten "försvann" innan pluset. Jag har BIM på torsdag/fredag denna vecka... åh vad jag hoppas på ett plus!! Jag inbillar mig i alla fall att jag några dagar efter ÄL känt lite annorlunda känslor i höger äggstock, i magen/bakom naveln. Vad tror ni, någon som känner igen? :)

Svar på tråden Prata symtom INNAN bim