• Sheltielife

Prata symtom INNAN bim

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

Har bim den 11/1

• Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • Smurfen88
    Tr0ust skrev 2019-08-17 21:02:24 följande:

Jag har också molvärk haft det till och från sedan ÄL. Jag är på ÄL+7 (8) (vet inte exakt) och på BIM-10 Idag. (Min cykel är på 35 dagar).

Jag inbillar mig säkert bara.. fast jag känner ju det. Är mer trött och hungrig fattar nadis:p

Ja det är så jobbigt att vänta. Blir ju att man inte tänker på nått annat och verkligen känner efter hela tiden.
  • Tr0ust
    Smurfen88 skrev 2019-08-17 21:23:53 följande:

Ja det är så jobbigt att vänta. Blir ju att man inte tänker på nått annat och verkligen känner efter hela tiden.

Precis.. det kanske är så
  • Fruffe
    Nextchapter skrev 2019-08-17 13:20:51 följande:

[quote=79837721][quote-nick]Fruffe skrev 2019-08-17 11:32:46 följande:[/quote-nick]Plussade för ett par dagar sen. Använde mig av fertilitetsmonitor som loggar din cykel, blev gravid på första försöket med den. Kan verkligen rekommendera![/

Vad är det för något? Tar man tempen med den eller hur fungerar det?

Det är en monitor där du börjar med att ställa in första dagen på mensen (då du börjar med den), sedan gör du ägglossningstester efter mensen är slut, då loggar den när du är låg/ hög och maximal (maximal=Ägglossning). Så ser du exakt, ist för dessa billigare tester som man inte riktigt ser hur starkt det är osv, detta reggas med test digitalt helatiden så man vet till 100 att ägglossningen är. Det är även bevisat att om man använder sig av den är det 89 % större chans att bli gravid. Och som sagt, jag blev gravid på första försöket. Hade sex på båda maximal dagarna samt en dag på hög. Den är dock dyr, men värt det!
  • Tr0ust
    Fruffe skrev 2019-08-17 22:56:50 följande:

Det är en monitor där du börjar med att ställa in första dagen på mensen (då du börjar med den), sedan gör du ägglossningstester efter mensen är slut, då loggar den när du är låg/ hög och maximal (maximal=Ägglossning). Så ser du exakt, ist för dessa billigare tester som man inte riktigt ser hur starkt det är osv, detta reggas med test digitalt helatiden så man vet till 100 att ägglossningen är. Det är även bevisat att om man använder sig av den är det 89 % större chans att bli gravid. Och som sagt, jag blev gravid på första försöket. Hade sex på båda maximal dagarna samt en dag på hög. Den är dock dyr, men värt det!

Men då är det väl bara att ta CB digitala ÄL test?
  • Nextchapter
    Fruffe skrev 2019-08-17 22:56:50 följande:

Ah okej, skall kika på det. Har inte alls kollat på sånna tester än så är dåligt insatt på hur det funkar. Men vet att jag inte kommer vilka lägga mer massa tid på att ta nån temp flera gånger/dag. Då kommer jag liksom inte tänka på annat o hjärnan kommer låsa sig.
  • Hejsvensan
    Tr0ust skrev 2019-08-17 20:52:16 följande:

Vart du gravid?

Fortfarande inte fått mens...
  • mamaps

Vad spännande, jag var på äl+3 igår och mitt upp i kalasförberedelserna blev jag tvungen att stanna upp pga en stickande och smått svidande värk snett ovanför naveln. Vet inte om det var ägget som fäste, har känt så vid mina tidigare graviditeter också fast på vänster sida. Jag är 40+ och har inte ägglossning varje månad längre, längesedan sist faktiskt men i onsdags kände jag av den, får så himla ont när jag har äl.

Gottegrisen91 skrev 2019-08-17 20:08:46 följande:

Hej ! Kände på ÄL +3 att nu hände något, hade konstant molvärk och på ÄL +7 kom tröttheten o h illamående, hunger o tömma blåsan typ varannan timme. Jag plussade på BIM -3 :)

• Gottegrisen91
    mamaps skrev 2019-08-18 16:38:19 följande:

Vad spännande, jag var på äl+3 igår och mitt upp i kalasförberedelserna blev jag tvungen att stanna upp pga en stickande och smått svidande värk snett ovanför naveln. Vet inte om det var ägget som fäste, har känt så vid mina tidigare graviditeter också fast på vänster sida. Jag är 40+ och har inte ägglossning varje månad längre, längesedan sist faktiskt men i onsdags kände jag av den, får så himla ont när jag har äl.

Åh det här låter ju super positivt!! Jag håller alla mina tummar och tår för att du får ett plus!! :D
  • Kira369

Hade äl i torsdags och igår hade jag sån molvärk. Detta är första försöket sen utomkveds graviditeten jag fick i Maj så vågar inte hoppas för mycket. Hoppas hoppas på att de tagit sig denna gången och att de håller i sig.

• Tr0ust
    Kira369 skrev 2019-08-19 09:05:16 följande:

Hade äl i torsdags och igår hade jag sån molvärk. Detta är första försöket sen utomkveds graviditeten jag fick i Maj så vågar inte hoppas för mycket. Hoppas hoppas på att de tagit sig denna gången och att de håller i sig.

Åh lycka till då!! :)
Svar på tråden Prata symtom INNAN bim