• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Mia86a

Min första fixerade sig strax innan förlossningen, den andra låg rörlig och gjorde kullerbyttor i magen i princip ända fram till förlossningen. Nr tre, som är i magen nu, var rörlig sist jag var hos bm, men med huvudet nedåt sedan några veckor, men jag förväntar mig inte att han kommer fixera dig innan det är dags att komma ut. Men som redan sagts i tråden är det viktigt att komma ihåg att tänka på det om vattnet skulle gå. Ingen av mina förlossningar hittills har startat med vattenavgång men det betyder ju inte att det inte kommer starta så denna gång.

• ballerinakakaoreo
    lynx vox skrev 2019-09-22 16:22:55 följande:

Jag ska gå till någon expert de har för just graviditetsproblem o förlossningsrädsla o sånt så antar att det blir typ samma sort som du gått till.

Hur går det med dina förvärkar?

Ja det är det nog. Här i Småland heter det amandabarnmorskor men vet att de kallas för klara/aurora på andra ställen. Hon jag träffade var verkligen gulvärd, skulle vilja plocka ner henne i en väska och ta upp henne hemma när jag är orolig eller behöver prata ut haha! Hoppas att det hjälper för dig också :)

Ja alltså jag hade extrema förvärkar förra veckan och satt i badkaret och andades och trodde att jag skulle gå av på mitten, och så har det inte varit något mer (tyvärr, faktiskt).. har gått med mensvärk konstant flera dagar i rad och nu har magen kört ihop sig helt med gaser så allt som känns i magen nu är väl pga gaserna, för så har det varit tidigare. Lite hopplöst!

Ska till frissan imorgon och fräscha till håret ordentligt för första gången på månader så inatt får det faktiskt inte starta, men imorgon får det gärna starta med värkar eller vattenavgång eller allt på samma gång!
  • lynx vox

[quote=79918201][quote-nick]Fröken W skrev 2019-09-22 18:53:09 följande:[/quote-nick]Kommer inte riktigt ihåg när mitt första barn fixerade sig men vill minnas att det var runt vecka 33-35.

Är i vecka 36 nu, andra barnet, och bebis har inte fixerat sig än. Sist när jag var till bm för två veckor sedan så låg bebis lite på sniskan, fötterna under mina revben på höger sida och huvudet vid min vänstra höft. Nytt besök imorrn, hoppas att lill*n lagt sig rätt då åtminstone.[/

Låter som min då nästan fast troligen rumpan på höger sida revben. Man undrar ibland om de verkligen ligger på det mest bekväma sättet därinne ;)

• lynx vox
    ballerinakakaoreo skrev 2019-09-22 20:05:56 följande:

Ja det är det nog. Här i Småland heter det amandabarnmorskor men vet att de kallas för klara/aurora på andra ställen. Hon jag träffade var verkligen gulvärd, skulle vilja plocka ner henne i en väska och ta upp henne hemma när jag är orolig eller behöver prata ut haha! Hoppas att det hjälper för dig också :)

Ja alltså jag hade extrema förvärkar förra veckan och satt i badkaret och andades och trodde att jag skulle gå av på mitten, och så har det inte varit något mer (tyvärr, faktiskt).. har gått med mensvärk konstant flera dagar i rad och nu har magen kört ihop sig helt med gaser så allt som känns i magen nu är väl pga gaserna, för så har det varit tidigare. Lite hopplöst!

Ska till frissan imorgon och fräscha till håret ordentligt för första gången på månader så inatt får det faktiskt inte starta, men imorgon får det gärna starta med värkar eller vattenavgång eller allt på samma gång!

Låter ju klockrent att det kommer sätta igång inatt då :D

Håller tummarna för att du klarar frissan o att det sen sätter igång på riktigt!
  • Etta

Nio dagar kvar till BF idag! Känt mig yr sedan ett par timmar vilket känns lite olustigt, hade tänkt fixa med massa grejer idag och ta en sväng på stan osv. Men kanske bäst att ta det lugnt. Hur långt har ni andra kvar?

• Etta
    ballerinakakaoreo skrev 2019-09-22 20:05:56 följande:

Håller tummarna att det startar efter frissan! :)
  • ballerinakakaoreo
    Etta skrev 2019-09-23 11:44:22 följande:

Nio dagar kvar till BF idag! Känt mig yr sedan ett par timmar vilket känns lite olustigt, hade tänkt fixa med massa grejer idag och ta en sväng på stan osv. Men kanske bäst att ta det lugnt. Hur långt har ni andra kvar?

Det kanske är blodsockret? När jag antar att mitt sjunker så blir jag yr och helt skakig, försvinner när jag äter. 
    Etta skrev 2019-09-23 11:45:24 följande:
    Håller tummarna att det startar efter frissan! :)
    lynx vox skrev 2019-09-22 21:46:10 följande:
    Låter ju klockrent att det kommer sätta igång inatt då :D

Håller tummarna för att du klarar frissan o att det sen sätter igång på riktigt!
    Var klar hos frissan 16:30 och än har ingenting startat buhu :( Han blev helt galen i magen när hon startade hårfönen och började blåsa håret haha, men något mer än det har inte hänt idag. Är bubblig och dålig i magen bara men det har man ju varit förr under graviditeten så jag tror inte att det är någon klassisk tömning på g.. 

Har en märklig känsla att det startar på fredag, men det är ju sååå himla långt dit.. Har ju dock 12 dagar kvar till BF och som förstföderska går man ju oftast över tiden så så sätt blir jag glad om jag bara behöver vänta tills fredag och inte i flera veckor till. Imorgonbitti är det dags för att kolla blodtrycket och urinen igen.

• Etta
    ballerinakakaoreo skrev 2019-09-23 21:41:48 följande:

Det kanske är blodsockret? När jag antar att mitt sjunker så blir jag yr och helt skakig, försvinner när jag äter. Var klar hos frissan 16:30 och än har ingenting startat buhu :( Han blev helt galen i magen när hon startade hårfönen och började blåsa håret haha, men något mer än det har inte hänt idag. Är bubblig och dålig i magen bara men det har man ju varit förr under graviditeten så jag tror inte att det är någon klassisk tömning på g.. 

Har en märklig känsla att det startar på fredag, men det är ju sååå himla långt dit.. Har ju dock 12 dagar kvar till BF och som förstföderska går man ju oftast över tiden så så sätt blir jag glad om jag bara behöver vänta tills fredag och inte i flera veckor till. Imorgonbitti är det dags för att kolla blodtrycket och urinen igen.

Ja, jag tror det var blodsockret, blev precis så, yr och skakig! Kom på att jag nog ätit för lite till frukost, inte alls lika hungrig nu som för några veckor sen. Blev bättre efter lunch och lite vila. Jag var riktigt kass i magen i början av förra veckan och sprang på toa flera ggr om dagen men nu är det som vanligt igen så var uppenbarligen inget tecken. Ja, känns sååå segt om man ska gå över tiden också, tycker mina 9 dagar känns som en evighet..
  • Mia86a

Har varit på TUL igen idag och bebis beräknas vara 12-13% större än ?normalt? just nu. Ska bli jättespännande att se hur han växt till nästa TUL. Fick se lite bebisvalkar och stora runda kinder, så välmående är han absolut, haha. Barnmorskan kunde knappt hålla sig för skratt för att han var så rund och go. Så jag har inga förhoppningar längre om att få en liten bebis utan det blir nog en till på 5 kg...

Svar på tråden BF oktober 2019!