ballerinakakaoreo skrev 2019-09-25 14:40:41 följande:
Vilket hopp du ger mig!! Finns din förlossningsberättelse att läsa någonstans eller har du den privat? Älskar att läsa och få hoppas :) Hoppas verkligen det är på gång för snart orkar jag inte vänta mer. Alla mina krämpor är borta som tur är så jag har verkligen fått ett skönt slut på graviditeten men väntan är ju det allra jobbigaste ;) Vet inte om det är slemproppen som gått men jag tror verkligen det eftersom det är rent slem och det är segt och äckligt, just att det var lite blod i också. Det skiljer sig ju från mina vanliga flytningar om man säger så. Vissas slemmisar ser ju ut som en stor klump med hård gelé haha.
Är hemkommen nu efter en lååång promenad. Det kändes ordentligt i magen kan jag säga! Nu är magen sådär hård igen, så nu ska jag vila och se om det händer något :) Hur lång tid har du kvar nu?
Har den i min dagbok tyvärr, men kan återge lite förkortad version:
Hade molande ihållande mensvärksliknande känsla två nätter i rad som försvann på morgonen, dag tre var magen stenhård från ca 10-tiden på förmiddagen och kände ett stekt tryck neråt, men ingen värk. Hade från eftermiddagen lättare mensvärk som kom och gick. Runt 21-tiden tilltog det och värkarna kom med 10-15 minuters mellanrum och olika intensitet hela natten (sov max två timmar), från 07 på morgonen tätare och riktigt onda värkar, var 7-8 minut hela dagen. Ringde förlossningen vid lunch som sa att det inte var läge att komma in förrän jag hade 3 värkar på 10 min. Vid 20-tiden hade jag två värkar på 10 min men eftersom jag gått så länge med det fick jag komma in, om inte annat för att få en sovdos. Var vid 21-tiden enbart öppen 2 cm och skulle bli hemskickad, men när jag gick på toaletten hade jag en rejäl blödning så blev istället ivägskickad på en timmes promenad, när jag kom tillbaka var jag öppen 4 cm och fick stanna. Fick lustgas först och tyckte den funkade bra några timmar, sen blev det outhärdligt och fick då epidural, vilket kändes som himmelriket! Förlossningen stannade dock av ngt och fick värkstimulerande dropp, då kom det igång igen. Var öppen 9 cm kl 07 och då trodde de jag hade minst en timme kvar men sen gick det fort och hon kom ut 07.30 efter enbart 20 minuters krystande. :)
Såhär i efterhand upplevde jag latensfasen som värst eftersom den blev så utdragen även om smärtan var värre under den aktiva fasen. Får se hur det blir denna gång! Går in i v 40 imorn. :)