ballerinakakaoreo skrev 2019-09-12 19:37:45 följande:
Jag går in i v. 38 på söndag och min livmoder mättes till 34 cm förra veckan. Det känns lite litet, men jag är förstföderska och jag tycker nog ändå att den får gärna stanna i den längden för det känns som om jag verkligen inte får plats med en endaste till ynka liten centimeter livmoder i min lilla kropp haha!
Lillen har legat fixerad sedan v. 30 men det är inte förrän nu som det verkligen trycker neråt varje dag och ilar ihjäl sig mellan benen! Jag känner mig kissnödig hela tiden när jag sitter och står just på grund av detta ilande. Jag har även börjat svullna för ingenting längre, jag häller i mig säkert flera liter vatten och andra drycker varje dag men ändå svullnar ben och fötter när jag står och går. Det är knappt märkbar bättre skillnad efter jag sovit och händerna varierar mellan att vara vanliga och svullna hela dagarna, händerna värker även lite, kanske borde ta upp detta på nästa bm besök. Det känns verkligen att man är höggravid..
Ang ytterkläder så har vi bara köpt raggsockor, mössor och vantar. När vi kommer gå ut i höst och vinter så kommer lillen få åka vagn i åkpåse med filt/täcke, samt en tunnare mjukisoverall över sina kläder om det är riktigt kallt. Sånt där får man nog se och känna efter lite så de små varken blir för kalla eller för varma. Skor behövs ju inte när de är så små tänker jag och en riktig vinteroverall är väl inte heller så nödvändigt nu när barnen bara kommer vara 0-6 mån när det är kyligt, känns lite som en onödig kostnad när det finns åkpåse, eller vad tycker ni?
Åh, det där ilandet har jag med ofta, är så obehagligt!! Och kissnödig ja, konstant liksom! Såå jobbigt att vara iväg nånstans där det inte finns toalett!
Nä, tjock vinteroverall behövs ju inte om man har en tjock åkpåse när de är så små, ska nog satsa på en flecceoverall tror jag, jag tycker det svåraste känns just i början om det är typ 10-15 grader, då kan det ju vara lite varmt med tjock åkpåse men samtligt för kallt med bara täcke/filt. Men bästa är väl att satsa på flera filter och kanske ngn tjockare kofta.