ballerinakakaoreo skrev 2019-09-19 16:18:52 följande:
Man känner sig så maktlös i situationen gällande rörelser. Man kan inte göra någonting för att rädda det lilla liv man bär på, mer än att vara uppmärksam och åka in då. Det skulle vara så skönt att föda snart så man iallafall kan se hur den lille mår, känna om han blir varm/kall, hålla koll på andningen och pulsen m.m. Nu vet man ingenting... Att vara gravid ska vara underbart mysigt men jag har nog lidit hela graviditeten av denna ständiga oro
Jag har inte lyckats få in något riktigt mönster alls. Precis som du skrev som svar på mitt inlägg har jag försökt ligga på höger o vänster sida o buffa o trycka, men den enda klockrena grejen där rörelse alltid kommer är när barnmorskan ska lyssna på hjärtat. Då rör sej lilltjejen minsann därinne och försöker komma undan och då blir det alltid minst en spark också.
Sista tiden har hon alltid varit livlig när jag lyssnar på musik eller sjunger också.
Har moderkakan i framvägg så kan ju vara en möjlighet till att man inte känner allt? Men det är ju just det där med ?magkänsla?... Jag är en grymt lugn person i vanliga fall och brukar inte stressa upp mej. Men hur törs man lita på en magkänsla? När jag inte direkt känner att något är fel men heller inte känner tösen röra sej blir jag direkt fundersam på om jag kan lita på magkänslan och så drar en spiral av oro igång.
Spännande att du är så nära! Känns otroligt långt att vänta typ (minst?) 5 veckor till:/
Jag ska i alla fall få samtalsstöd hos bm och får åka dit igen redan nästa vecka:)