• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Etta

Jag är på dag 12+0 idag! Känns som en milstolpe, men oroar mig nu för kub istället.... Om allt ser bra ut på kub ska jag börja njuta på riktigt tänker jag..;) Mitt illamående är betydligt bättre och kommer nu främst när jag är hungrig, samt på kvällen. Verkligen en lättnad och hoppas det snart försvinner helt! Fortfarande osugen på den mesta maten men kan få i mig den vilket också är skönt. Tröttheten är dock lika konstant och tung fortfarande. Somnade 19.30 när jag nattade dottern igår, vaknade 22 och gick direkt in och la mig. Blir inte så mkt gjort på kvällarna direkt!

• Xrissy
    Etta skrev 2019-03-18 15:17:25 följande:

Inte i samband med toalettbesök, däremot har kräkreflexen kickat in på mig flera gånger när jag böjer mig ner för att lyfta upp något eller går i snabb takt efter att ha suttit stilla. Vid minsta ansträngning liksom! Jätteirriterande! Tycker nästan det känns lite psykiskt? Nu i vecka 12 börjar jag tack och lov återfå aptiten lite så hoppas illamåendet snart lägger sig helt!

Ja den där kräkreflexen är inte att leka med! Har själv funderat på om det är psykiskt, nu prövar jag att nynna på en visa under toalettbesöken för att hålla tankarna på annat håll. Peppar peppar det verkar fungera!

Här har jag också gått in i vecka 12 men har hittills idag spytt tre gånger så för mig verkar det snarare bli värre... Hoppas verkligen att jag har fel! Däremot kommer aptiten så smått tillbaka även här, hurra för oss båda :)
  • Etta
    Xrissy skrev 2019-03-21 15:11:02 följande:

Ja den där kräkreflexen är inte att leka med! Har själv funderat på om det är psykiskt, nu prövar jag att nynna på en visa under toalettbesöken för att hålla tankarna på annat håll. Peppar peppar det verkar fungera!

Här har jag också gått in i vecka 12 men har hittills idag spytt tre gånger så för mig verkar det snarare bli värre... Hoppas verkligen att jag har fel! Däremot kommer aptiten så smått tillbaka även här, hurra för oss båda :)

Jag kräktes i måndags sist (11+4) så inte borta här heller, men har vissa timmar på dagen när jag inte mår illa alls, plus aptit så är lovande tycker jag! Ska kanske prova det där nynnandet...
  • Mia86a

Är i vecka 10 nu, femte veckan med konstant illamående. Ibland mår jag så fruktansvärt dåligt att jag inte vet var jag ska ta vägen.

Jag hade i alla fall läkartid igår hos graviditetsläkaren och nästa träff med henne blir i v. 25. Fick veta att jag kommer behöva gå på minst två TUL, ett kring v 32 och det andra i v 37. Jag kommer också behöva lämna blodstatus, dvs flera rör, var fjärde vecka hela graviditeten för att de inte ska missa när mina värden dyker. Och sen den där glukosbelastningen, har bara hört hur äckligt det är så mår lite extra illa redan nu när jag tänker på att jag också måste igenom den denna gång, haha. Någon som har positiva erfarenheter av glukosbelastning?

Sen fick jag också info om att de kommer skriva in i min journal till förlossningen att dropp, antibiotika, blod etc ska finnas förberett på mitt rum innan ankomst, haha. Jag kan bara skratta åt det men jag är på riktigt livrädd när jag tänker på det ibland, och att då ha typ 30 veckor kvar att gå känns ju väldigt segt...

• Jinthry
    Etta skrev 2019-03-21 12:28:59 följande:
    Men fy så jobbigt!! Är det något som kan hänga ihop med graviditet eller bara otur att du drabbades nu?
    Nej, det sker pga virus eller borrelia! Så det har ingenting med graviditet att göra tyvärr :D Då hade det varit lite enklare att smälta det :D
  • Anonym (Emelie)
    Etta skrev 2019-03-21 12:35:58 följande:

Jag är på dag 12+0 idag! Känns som en milstolpe, men oroar mig nu för kub istället.... Om allt ser bra ut på kub ska jag börja njuta på riktigt tänker jag..;) Mitt illamående är betydligt bättre och kommer nu främst när jag är hungrig, samt på kvällen. Verkligen en lättnad och hoppas det snart försvinner helt! Fortfarande osugen på den mesta maten men kan få i mig den vilket också är skönt. Tröttheten är dock lika konstant och tung fortfarande. Somnade 19.30 när jag nattade dottern igår, vaknade 22 och gick direkt in och la mig. Blir inte så mkt gjort på kvällarna direkt!

Jag gick in i vecka 12+0 idag! Känns så bra. Börjar smått fatta att det kommer att komma en till bebis till oss här..fantastiskt :) min dotter är 4 år.

Lider av trötthet precis som du..den är otroligt tung. Illamåendet är lite bättre här men jag är känslig för alla lukter och konsistenser så jag spyr ibland när jag äter middag.
  • kattfnatt

Vecka 12 nu. Illamåendet är värre än nånsin speciellt kvällarna, kan knappt somna pga det. Blodtrycket är superlångt 90/45, blir yr av ingenting. Kan knappt jobba.

• 3mmaHavsg1itter

12+0, yeay!

Igår var jag på inskrivning o blodtagning för kub, fick en tid den 2 april.

Ni som kan känna livmodern, hur hård känns den? När jag ligger på rygg kan jag just nu känna en kula mellan höftbenen nästan upp till naveln. Men den är rätt så hård, påminner mig om när jag hade sammandragningar i slutet av förra graviditeten. Ska det vara så??? Eller har man redan nu sammandragningar?

• 3mmaHavsg1itter

Efter jag har kissat är den hårda grapefruiten borta så livmodern var nog bara konstigt upptryckt från blåsan tror jag :)

• Hsecka

Hej, är Fb sidan fortfarande aktiv , för jag hittar inte den på FB??!!

Svar på tråden BF oktober 2019!