• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Kate000
    Jinthry skrev 2019-03-26 06:36:22 följande:

Tråkigt att du behöver vänta så länge på att få se ditt barn. Jag förstår att det måste vara riktigt jobbigt. Det är i princip hur jag överlever nu - kolla på UL bilden och mantra att det är för fostrets skull.. Jag vet att det suger att vara illamående, jag har varit sjukskriven i snart 6 veckor på grund av att jag inte får i mig tillräckligt mycket med vätskor eller mat.

Det kommer att bli bättre. Försök att stå ut!

Ja jag vill inte låta bitter men min verklighet är inte kul. Jag blev lagomt less igår och bokade vanligt ultraljud privat om en vecka. Jag behöver veta att min lilla lever och är frisk. Försöker kasta motivations morötter åt mig själv. Hej hå :) Kanske bör nämna att min läkare frågade om jag inte bara skulle bli sjukskriven istället men jag sa ifrån, för jag mår sämre av att "bara gå hemma". Jag har det alternativet men jag vet att jag gräver ner mig själv då.

De spontan sydda mamma trosorna jag knåpa ihop igår var rena drömmen idag. Men så är också min mage jätte stor, om än något mindre sen mag medicinerna börja ge verkan. Nu sticker inte magen ut ovanför naveln specielt mer än vad den gör nedanför. Alltid något. Är i v 12+ 2 men ser ut som sju -åtta månader :/ lagomt roligt. Men känns helt ok med att stå och trycka ut magen och massera den offentligt (typ när man är på ikea) ingen behöver ju veta hur långt jag har kvar. Haha ;)
  • D3ssan

Hej! Jag går in i v.10 nu och det är mitt och sambons första barn. Har som några av er också problem med illamående. Dock har kräksituationerna minskat senaste veckan. Mellan ca v.5 och 8 var det som värst. Var illamående hela tiden och tappade matlusten. Fick tvinga i mig något att äta. Köpte receptfria tabletter (tror dem heter postafen eller något liknande, minns inte namnet just nu) på apoteket och de hjälpte. Tar en tablett varje kväll och sedan dess har illamåendet på morgonen försvunnit. Blir dock fortfarande illamående på efm/kvällen. Hoppas det avtar snart och att illamåendet försvinner helt. Jag ska på första tidiga UL den 10 april, någon som vet om man kan få reda på könet redan då eller behöver man vänta till ett senare UL?

• 3mmaHavsg1itter
    D3ssan skrev 2019-03-26 18:46:12 följande:

Hej! Jag går in i v.10 nu och det är mitt och sambons första barn. Har som några av er också problem med illamående. Dock har kräksituationerna minskat senaste veckan. Mellan ca v.5 och 8 var det som värst. Var illamående hela tiden och tappade matlusten. Fick tvinga i mig något att äta. Köpte receptfria tabletter (tror dem heter postafen eller något liknande, minns inte namnet just nu) på apoteket och de hjälpte. Tar en tablett varje kväll och sedan dess har illamåendet på morgonen försvunnit. Blir dock fortfarande illamående på efm/kvällen. Hoppas det avtar snart och att illamåendet försvinner helt. Jag ska på första tidiga UL den 10 april, någon som vet om man kan få reda på könet redan då eller behöver man vänta till ett senare UL?

Grattis till graviditeten! Könet ser man först senare, vanligtvis får man reda på det på RUL kring vecka 18 (eller via Nipt resultatet).
  • D3ssan
    3mmaHavsg1itter skrev 2019-03-26 18:55:26 följande:

Grattis till graviditeten! Könet ser man först senare, vanligtvis får man reda på det på RUL kring vecka 18 (eller via Nipt resultatet).

Tack så mycket :) Ok då var det som jag misstänkte. Tack för snabbt svar :)
  • ballerinakakaoreo

Oj vad sent ni får era ultraljud!! Jag får mitt tidiga ultraljud i v. 15, alltså nästa torsdag den 4e. Vill fråga om könet men vet inte riktigt om jag vågar, jag har hört och läst att vissa får sura svar närmade frågat och i kallelsen står det klart och tydligt att ingen könsbestämning görs..

Ang min partner så tar han allting väldigt bra och lugnt. Jag har inga humörsvängningar utan det är min bekalgelse av mina gravidkrämpor han ständigt får stå ut med och det känns som att jag tjatar hål i skallen på honom haha! Jag har fått tillbaka mitt illamående, går in i v. 14 imorgon och trodde att jag skulle få fortsätta må bra men icke. I helgen fick jag min första släng av foglossning, otroligt jobbigt. Lider med er som har det tufft just nu, vi får tänka att lidandet är för en bra sak.

• Etta

Då har jag varit på kub, fick låg sannolikhet för alla kromosomavvikelser och vi fick se en liten sprattlande böna med armar och ben på plats! :) Så underbart!

Angående illamående så kräktes jag imorse, så mitt kommer och går verkar det som.

• Annisennn

Går också gärna med i gruppen på fb om det fortfarande är okej. Så inaktiv på fl :)

• Anonym (Emelie)
    ballerinakakaoreo skrev 2019-03-27 11:49:23 följande:

Oj vad sent ni får era ultraljud!! Jag får mitt tidiga ultraljud i v. 15, alltså nästa torsdag den 4e. Vill fråga om könet men vet inte riktigt om jag vågar, jag har hört och läst att vissa får sura svar närmade frågat och i kallelsen står det klart och tydligt att ingen könsbestämning görs..

Ang min partner så tar han allting väldigt bra och lugnt. Jag har inga humörsvängningar utan det är min bekalgelse av mina gravidkrämpor han ständigt får stå ut med och det känns som att jag tjatar hål i skallen på honom haha! Jag har fått tillbaka mitt illamående, går in i v. 14 imorgon och trodde att jag skulle få fortsätta må bra men icke. I helgen fick jag min första släng av foglossning, otroligt jobbigt. Lider med er som har det tufft just nu, vi får tänka att lidandet är för en bra sak.

Vilka får ultraljud sent? :o jag tyckte ditt var ganska sent; vecka 15!
  • Anonym (Emelie)

Gjorde KUB idag! Ultraljudet tog en timme att göra för att bebis var så väldigt aktiv där inne ;) hen vinkade och sprattlade, gjorde volter och verkligen imponerade på oss hehe. Fick lägsta sannolikhet för kromosomavvikelse iallafall.

• Kapsyl

Jag kommer inte ihåg hur det var sist, ni som gjort KUB, får ni svar på detta (blodprover och allt) vid ultraljudet?

Svar på tråden BF oktober 2019!