Jinthry skrev 2019-03-26 06:36:22 följande:
Tråkigt att du behöver vänta så länge på att få se ditt barn. Jag förstår att det måste vara riktigt jobbigt. Det är i princip hur jag överlever nu - kolla på UL bilden och mantra att det är för fostrets skull.. Jag vet att det suger att vara illamående, jag har varit sjukskriven i snart 6 veckor på grund av att jag inte får i mig tillräckligt mycket med vätskor eller mat.
Det kommer att bli bättre. Försök att stå ut!
Ja jag vill inte låta bitter men min verklighet är inte kul. Jag blev lagomt less igår och bokade vanligt ultraljud privat om en vecka. Jag behöver veta att min lilla lever och är frisk. Försöker kasta motivations morötter åt mig själv. Hej hå :) Kanske bör nämna att min läkare frågade om jag inte bara skulle bli sjukskriven istället men jag sa ifrån, för jag mår sämre av att "bara gå hemma". Jag har det alternativet men jag vet att jag gräver ner mig själv då.
De spontan sydda mamma trosorna jag knåpa ihop igår var rena drömmen idag. Men så är också min mage jätte stor, om än något mindre sen mag medicinerna börja ge verkan. Nu sticker inte magen ut ovanför naveln specielt mer än vad den gör nedanför. Alltid något. Är i v 12+ 2 men ser ut som sju -åtta månader :/ lagomt roligt. Men känns helt ok med att stå och trycka ut magen och massera den offentligt (typ när man är på ikea) ingen behöver ju veta hur långt jag har kvar. Haha ;)