• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Etta
    Kate000 skrev 2019-03-28 18:15:06 följande:

Forts.. har lagt på mig 7kg och hade redan högt bmi. Därav proverna.

Jag mår jätte illa av socker nu när jag är gravid, fast jag vanligtvis inte intar "extra" socker iochmed att jag lever med en diabetiker. Fy sjutton så dålig jag kan bli av ex en matsked kladdkaka! Huvva :S

Ja det är också snålt! :/

Knäppt att det kan vara så olika ändå! Hade utan tvekan kunnat sätta i mig ett par bitar kladdkaka under tiden jag inte kunde äta lagad mat alls.
  • ballerinakakaoreo
    Kate000 skrev 2019-03-28 18:09:20 följande:

Jag ska göra ett till i v28, men så har jag lagt på mig redan nu 7 kg och haee

Vilken vecka är du i nu?
  • Annisennn
    Isolinde skrev 2019-03-28 17:28:17 följande:

Ansök gärna till Oktoberbebisar 2019 (med ett hjärta efter), vi är än så länge 5st i gruppen så det är bara roligt om det kommer fler :D

Jag hittar inte gruppen. Är den synlig?
  • Kate000
    ballerinakakaoreo skrev 2019-03-29 01:02:01 följande:

Vilken vecka är du i nu?

Idag är jag i v12 +5.

Blev dålig i v 6 men äntligen börjar det klinga av sakta och är inte lika trött längre. Men min problem mage och magkatarr fortgår tyvärr
  • LittelG
    Annisennn skrev 2019-03-29 04:14:36 följande:

Hej! Den är synlig. Prova igen! Alt. kan vi kanske bjuda in dig....? Du kanske kan skicka pm med ditt namn till Isolinde? Lite osäker på hur det funkar :) Det är i alla fall en liten, trevlig grupp som inte ska bli allför stor. Välkommen!
  • Jinthry

Hahaha! Det var fan inte dåligt med 7 kilo redan!

Jag har haft så mycket illamående och problem med att få i mig föda + vätska, vilket inneburit att jag gått ner 5 kilo i vikt istället. Är på vecka 11 :)

• Isolinde
    Annisennn skrev 2019-03-29 04:14:36 följande:

Ja den ska vara synlig för alla (men man kan inte se vem som är medlem om man inte själv är medlem). Den heter Oktoberbebisar 2019 (BF Oktober 2019), och så ett rosa dubbelhjärta innan parentesen :)
  • Kate000
    Jinthry skrev 2019-03-29 05:45:42 följande:

Hahaha! Det var fan inte dåligt med 7 kilo redan!

Jag har haft så mycket illamående och problem med att få i mig föda + vätska, vilket inneburit att jag gått ner 5 kilo i vikt istället. Är på vecka 11 :)

Nä förvisso kan jag lagt på mig 1-2 kg över jul. Men efter att ha kräks nonstop i 2 veckor. Äter jag nu hela tiden istället. Verkar som om jag kräks så fort magen är tom eller om jag är minsta lilla hungrig. Så jag äter hela tiden istället :P Dock måste jag äta snäll mat för magen annars gör det ont (magkatarr efter allt kräkande) och jag kan inte äta något med för mycket socker i. Ex dricker jag en vanlig söt festis spyr jag, dricker jag en halv festis spyr jag också. Äter jag en full matsked kladdkaka utan grädde... oj oj oj så dålig jag blir.
  • Etta
    Kate000 skrev 2019-03-29 12:37:32 följande:

Nä förvisso kan jag lagt på mig 1-2 kg över jul. Men efter att ha kräks nonstop i 2 veckor. Äter jag nu hela tiden istället. Verkar som om jag kräks så fort magen är tom eller om jag är minsta lilla hungrig. Så jag äter hela tiden istället :P Dock måste jag äta snäll mat för magen annars gör det ont (magkatarr efter allt kräkande) och jag kan inte äta något med för mycket socker i. Ex dricker jag en vanlig söt festis spyr jag, dricker jag en halv festis spyr jag också. Äter jag en full matsked kladdkaka utan grädde... oj oj oj så dålig jag blir.

Kan inte du tipsa om vad du äter, jag måste äta hela tiden också men äter som sagt massa onyttigheter...
  • ballerinakakaoreo
    Etta skrev 2019-03-29 14:25:08 följande:
    Kan inte du tipsa om vad du äter, jag måste äta hela tiden också men äter som sagt massa onyttigheter...
    Jag kan tipsa om snabba och lätta grejer som lättar både mitt sug och illamående och det är bland annat knäckemackor som det är salt och sesamfrön på (jag älskar märket Ryvita - sesam rye) sedan lägga skivad eller mosad avokado med skivad eller hackad tomat och strö på lite salt och peppar, eventuellt lite chiliflakes. Eller skiva gurka tunt med en osthyvel och strö ut ett ordentligt lager på brödet och sedan strö på aromatkrydda är också väldigt gott. 

Gul banan med lite bruna prickar har även det funkat bra, men också både röda och gröna äpplen (granny smith) som får ligga i kylskåpet så de blir kalla. Vill man ha det lite mer mättande så brukar jag skära äpplet i klyftor och doppa klyftorna i turkisk yoghurt (jätte gott att ringla lite honung i yoghurten). Just turkisk yoghurt och granny smiths äpplen är lite surare så det är perfekt om man mår illa av just sött och sockrigt. 

Dessa är både nyttigare, goda, stillar suget men också lättar illamåendet och innehåller vitaminer och fibrer som är bra för både dig, bebis och mot förstoppning! 
Svar på tråden BF oktober 2019!