Etta skrev 2019-03-29 14:25:08 följande:
Kan inte du tipsa om vad du äter, jag måste äta hela tiden också men äter som sagt massa onyttigheter...
Jag kan tipsa om snabba och lätta grejer som lättar både mitt sug och illamående och det är bland annat knäckemackor som det är salt och sesamfrön på (jag älskar märket Ryvita - sesam rye) sedan lägga skivad eller mosad avokado med skivad eller hackad tomat och strö på lite salt och peppar, eventuellt lite chiliflakes. Eller skiva gurka tunt med en osthyvel och strö ut ett ordentligt lager på brödet och sedan strö på aromatkrydda är också väldigt gott.
Gul banan med lite bruna prickar har även det funkat bra, men också både röda och gröna äpplen (granny smith) som får ligga i kylskåpet så de blir kalla. Vill man ha det lite mer mättande så brukar jag skära äpplet i klyftor och doppa klyftorna i turkisk yoghurt (jätte gott att ringla lite honung i yoghurten). Just turkisk yoghurt och granny smiths äpplen är lite surare så det är perfekt om man mår illa av just sött och sockrigt.
Dessa är både nyttigare, goda, stillar suget men också lättar illamåendet och innehåller vitaminer och fibrer som är bra för både dig, bebis och mot förstoppning!