• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Anonym (Emelie)
    Hsecka skrev 2019-03-24 23:34:44 följande:

Hej, är Fb sidan fortfarande aktiv , för jag hittar inte den på FB??!!

Sök på: Bf oktober/november 2019
  • Isolinde
    Hsecka skrev 2019-03-24 23:34:44 följande:

Hej, är Fb sidan fortfarande aktiv , för jag hittar inte den på FB??!!

Det finns en ny grupp som heter Oktoberbebisar 2019 (BF Oktober 2019) om du vill gå med i en lite mindre grupp :)
  • ballerinakakaoreo

Jag gick in i v. 13 i torsdags och har redan börjat läcka mjölk! Det kommer bara jag klämmer på brösten eller ligger på sidan/magen. Inte mycket, men tillräckligt för att det ska rinna. För övrigt har jag inga mer symptom nu mer än ökad hunger, ömma och rinnande bröst + molvärk. Tröttheten och illamåendet är som bortblåst. Har mitt tidiga ultraljud nästa vecka, är då i v. 14 och hoppas på att kanske få se ett litet kön!

Hur mår ni andra hittills?

• Kate000
    ballerinakakaoreo skrev 2019-03-26 02:36:59 följande:

Konstant illamånde, problem mage (magkatarr), öm om magen nertill och kan inte längre ha kläder som överhuvudtaget trycker mot magen. Sydde om ett par trosor igår bara för att kunna ha något (klädbutiker med mamma kläder ligger 25 min bil bort och jag jobbar på ett ställe där en dusch är ao efteråt innan shopping). Yr och socker känslig som bara den. Ja och när inte magen (tarmar osv) gör ont har jag konstant värk i livmodern. Sa jag att jag mår illa nästan jämt? Måste äta var 2h och ta lergigan comp 6ggr/dag... dag som natt. Fin huvudvärk som kommer och går. Och så får jag inge svar på privat bokning om kub test och det vanliga ultraljudet får jag i v 20...... man vill ju veta om det är frisk och om mitt skitliv idag är värt det... addera trötthet på det också.

Sen kommer alla och säger det är normalt att må dåligt. Ja tack jamen då mår man ju såååå mycket bättre!

Sen den 7 februari kämpar jag dagligen att orka allt. Allt är så mycket svårare än jag tror att jag ska orka.
  • Jinthry
    Kate000 skrev 2019-03-26 06:26:53 följande:
    Konstant illamånde, problem mage (magkatarr), öm om magen nertill och kan inte längre ha kläder som överhuvudtaget trycker mot magen. Sydde om ett par trosor igår bara för att kunna ha något (klädbutiker med mamma kläder ligger 25 min bil bort och jag jobbar på ett ställe där en dusch är ao efteråt innan shopping). Yr och socker känslig som bara den. Ja och när inte magen (tarmar osv) gör ont har jag konstant värk i livmodern. Sa jag att jag mår illa nästan jämt? Måste äta var 2h och ta lergigan comp 6ggr/dag... dag som natt. Fin huvudvärk som kommer och går. Och så får jag inge svar på privat bokning om kub test och det vanliga ultraljudet får jag i v 20...... man vill ju veta om det är frisk och om mitt skitliv idag är värt det... addera trötthet på det också.

Sen kommer alla och säger det är normalt att må dåligt. Ja tack jamen då mår man ju såååå mycket bättre!

Sen den 7 februari kämpar jag dagligen att orka allt. Allt är så mycket svårare än jag tror att jag ska orka.
    Tråkigt att du behöver vänta så länge på att få se ditt barn. Jag förstår att det måste vara riktigt jobbigt. Det är i princip hur jag överlever nu - kolla på UL bilden och mantra att det är för fostrets skull.. Jag vet att det suger att vara illamående, jag har varit sjukskriven i snart 6 veckor på grund av att jag inte får i mig tillräckligt mycket med vätskor eller mat.

Det kommer att bli bättre. Försök att stå ut!
  • Anonym (Emelie)

Jag gick in i v. 13 i torsdags och har redan börjat läcka mjölk! Det kommer bara jag klämmer på brösten eller ligger på sidan/magen. Inte mycket, men tillräckligt för att det ska rinna. För övrigt har jag inga mer symptom nu mer än ökad hunger, ömma och rinnande bröst + molvärk. Tröttheten och illamåendet är som bortblåst. Har mitt tidiga ultraljud nästa vecka, är då i v. 14 och hoppas på att kanske få se ett litet kön!

Är också i vecka 13. Jag gör KUB imorgon! Har hårda ömma bröst, otroligt trött på kvällarna och illamåendet kommer på eftermiddagen.
  • Anonym (Emelie)

Hur är era partners? Hur reagerar dom på ert förändrade humör tex? Är det partners första barn? :) Kul att veta!

• Anonym (Emelie)

Hur är era partners? Hur reagerar dom på ert förändrade humör tex? Är det partners första barn? :) Kul att veta!

• Issari

Jag gick också in i vecka 13 i torsdags! Vet att hjärtat slog i v 10 vilket är skönt. Dock har jag typ inga symptom förutom lite ömma bröst. Så har det varit hela vägen. Så svårt att veta om allt är som det ska. RUL i v. 20. Känns som lång väntan... Är lite sugen på att boka privat men samtidigt vill jag inte se mer förrän jag vet att NIPT är ok...
  • Etta

Då är vi några som ligger helt lika, gick också in i v 13 i torsdags! Mitt illamående är betydligt bättre men kommer på kvällarna och är fortfarande känslig för dofter och viss mat (framförallt stekt eller grillad, blä!) Fortfarande trött som en zombie och somnar i soffan kl 20 varje kväll. Måste gå och kissa en gång varje natt och har svårt somna om efter det.

Jag ska göra kub imorn, nervös inför det! Men ska bli roligt att få se, gjorde tidigt vul i v 8 men då såg man ju inget mer än ett hjärta i princip.

Lider verkligen med er som mår så illa, de veckorna jag mådde som värst tappade jag verkligen typ all livslust, det är svårt att glädjas åt graviditeten när man mår skit! Kämpa på och ta en dag i taget, det kommer släppa så småningom!

Svar på tråden BF oktober 2019!