Kate000 skrev 2019-03-26 06:26:53 följande:
Konstant illamånde, problem mage (magkatarr), öm om magen nertill och kan inte längre ha kläder som överhuvudtaget trycker mot magen. Sydde om ett par trosor igår bara för att kunna ha något (klädbutiker med mamma kläder ligger 25 min bil bort och jag jobbar på ett ställe där en dusch är ao efteråt innan shopping). Yr och socker känslig som bara den. Ja och när inte magen (tarmar osv) gör ont har jag konstant värk i livmodern. Sa jag att jag mår illa nästan jämt? Måste äta var 2h och ta lergigan comp 6ggr/dag... dag som natt. Fin huvudvärk som kommer och går. Och så får jag inge svar på privat bokning om kub test och det vanliga ultraljudet får jag i v 20...... man vill ju veta om det är frisk och om mitt skitliv idag är värt det... addera trötthet på det också.
Sen kommer alla och säger det är normalt att må dåligt. Ja tack jamen då mår man ju såååå mycket bättre!
Sen den 7 februari kämpar jag dagligen att orka allt. Allt är så mycket svårare än jag tror att jag ska orka.
Tråkigt att du behöver vänta så länge på att få se ditt barn. Jag förstår att det måste vara riktigt jobbigt. Det är i princip hur jag överlever nu - kolla på UL bilden och mantra att det är för fostrets skull.. Jag vet att det suger att vara illamående, jag har varit sjukskriven i snart 6 veckor på grund av att jag inte får i mig tillräckligt mycket med vätskor eller mat.
Det kommer att bli bättre. Försök att stå ut!