Etta skrev 2019-03-29 14:25:08 följande:
Kan inte du tipsa om vad du äter, jag måste äta hela tiden också men äter som sagt massa onyttigheter...
Verum hälsofil (ibland med egen musli till eller lite flingor), yoghurt, yoghurt, drick youghurt. Kräm.
Ris och lite grillad kyckling. Gröt. Sallad i alla former. Mackor med lite socker i och gärna sallad, gurka och tomat på. Tacos utan köttfärs och liiite ost. Mår illa av matos och magen tål knappt stekt mat.
På de flytande saker tar jag alla smaker jag tycker om och väljer så långt det går det med minst socker i. Joo jag är less på samma sak hela tiden.. ibland är jag nära på att bryta ihop på vad lite jag kan äta och klarar i doft väg. Och så är jag sen före graviditeten nöt allergiker, doft känslig i övrigt och kan inte äta grädde eller vispad grädde eller glass med laktos... i övrigt inte laktos känslig :)
Lagomt begränsad och värdens sämsta fantasi, hinner i och för sig bara tänka "oooh va illa jag mår" när jag ska va kreativ. Men det blir liiite bättre, är inte lika trött längre heller.
Men sen har jag ju också lagt på mig några kilon....