• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Kaol81
    Kapsyl skrev 2019-03-20 14:49:03 följande:

Heejje! V. 10 idag, det går framåt sakta men förhoppningsvis säkert.

Igår var jag in och tog järndepåvärde, blodgruppering och blodprover till KUB:en, och den 8/4 är det dags för ultraljudet. Jag är nervös, men försöker att inte tänka på allt som kan gå fel, utan tvärtom, vilken tur vi har som lyckades få till det igen.

I övrigt är den förlamande tröttheten det värsta just nu. Den dåliga aptiten och galna svullnaden över buken, och den där vansinniga kvällsfrossan är mindre kul, men absolut överkomligt.

Hur mår ni andra?

Hej.

Exakt samma för mig. Blodprover mm idag, (blodtryck 107/50 vilket förklarar min yrsel...)

UL för KUB samma datum också 8/4. Men iofs inte så nervös kring det trots min ålder. (37)

10+1 idag och är så otroligt trött igen!! Gömde mig på jobbets toalett å satt inlett hörn å blundade en kvart idag. Orkade verkligen inte vara igång hela dagen.

Tycker jag var piggare för någon vecka sedan. Kvällsfrossan visste jag inte ens kunde höra ihop med graviditeten, men den är där och kan inte ha några byxor pga svullna tarmar...

Enda egentliga skillnaden mellan oss är att jag har en galet stor aptit...
  • Kapsyl
    Kaol81 skrev 2019-03-20 18:22:52 följande:

Hej.

Exakt samma för mig. Blodprover mm idag, (blodtryck 107/50 vilket förklarar min yrsel...)

UL för KUB samma datum också 8/4. Men iofs inte så nervös kring det trots min ålder. (37)

10+1 idag och är så otroligt trött igen!! Gömde mig på jobbets toalett å satt inlett hörn å blundade en kvart idag. Orkade verkligen inte vara igång hela dagen.

Tycker jag var piggare för någon vecka sedan. Kvällsfrossan visste jag inte ens kunde höra ihop med graviditeten, men den är där och kan inte ha några byxor pga svullna tarmar...

Enda egentliga skillnaden mellan oss är att jag har en galet stor aptit...

Oj, ja, jag önskar att jag var sugen på något. Jag tvingar mest i mig mat när sambon lagat, annars är det smörgåsar som gäller. Och jag är galet törstig, häller i mig äppeljuice av någon anledning. Det har aldrig varit någon favorit förut, men nu kan det slinka i två liter om dagen.
  • Anonym (Snart fem?)

Jag har bara skrivit här en gång tidigare och då var jag väl mest i chock över nyheten att vi väntar barn. Nu har vi landat i att det blir bra och ser fram emot hösten med en ny liten bebis i familjen, om allt går bra.

Mår bra och har väl inga större krämpor. Mina tidigare graviditeter har varit lätta och jag har tränat ända fram till förlossningen. Det som hjälper mot illamåendet är motion för min del...

Oavsett om ni tränar eller inte: glöm inte bort knipövningarna! :) Jag har haft problem med svag bäckenbottenmuskulatur och det är för att jag har slarvat rejält med övningarna. Bättring denna gång.

• Isolinde

Hej allihopa!

Jag skapade precis en sluten facebookgrupp (dvs bara medlemmar kan se vem som är medlem) för alla som är gravida och har BF i oktober 2019.

Gruppen heter ?Oktoberbebisar 2019 ?????, skicka gärna en förfrågan om att gå med så kan vi skapa en mysig grupp tillsammans ????

/Ida

• Isolinde
    Isolinde skrev 2019-03-20 21:02:03 följande:

Hej allihopa!

Jag skapade precis en sluten facebookgrupp (dvs bara medlemmar kan se vem som är medlem) för alla som är gravida och har BF i oktober 2019.

Gruppen heter ?Oktoberbebisar 2019 ?????, skicka gärna en förfrågan om att gå med så kan vi skapa en mysig grupp tillsammans ????

/Ida

Ojdå, det blev lite konstigt med smileys som blev frågetecken istället. Men facebookgruppen heter i alla fall Oktoberbebisar 2019 (med ett hjärta efter).
    /Ida
  • Jinthry

Nu måste jag faktiskt klaga igen. Herregud vilken tur jag INTE har.

Gick in på vecka 9+0 igår!! Kan känna min lilla apelsin ovanför bäckenbenet. Vilken känsla.. Helt otroligt. Känslor överallt förutom i mitt halva ansikte.

Det blev akuten idag där det konstaterades att jag får ansiktsförlamning! Inte nog med att jag är helt uttorkad och orkeslös.

Hur ska man orka?!

• Dalia94
    Isolinde skrev 2019-03-20 21:02:03 följande:

Hej allihopa!

/Ida

Det finns redan en grupp sen några veckor tillbaka :)
  • Anonym (Tempare)
    Dalia94 skrev 2019-03-21 07:59:46 följande:

Jag gick med i den nya eftersom jag kan tycka det är skönt om det inte är alltför många i gruppen. Just nu är vi två, så några till får gärna hänga på!
  • Isolinde
    Dalia94 skrev 2019-03-21 07:59:46 följande:

Ja jag vet, men jag tänkte att det vore roligt med en ny lite mindre grupp så att det blir mer personligt :) Plus att det kanske finns många här som ännu inte gått med i någon grupp och då kan det vara skönt att gå med i en ny grupp istället för att komma in i en stor grupp där de flesta redan känner varandra eller har varit med länge! :)
  • Etta
    Jinthry skrev 2019-03-21 01:29:04 följande:

Nu måste jag faktiskt klaga igen. Herregud vilken tur jag INTE har.

Gick in på vecka 9+0 igår!! Kan känna min lilla apelsin ovanför bäckenbenet. Vilken känsla.. Helt otroligt. Känslor överallt förutom i mitt halva ansikte.

Det blev akuten idag där det konstaterades att jag får ansiktsförlamning! Inte nog med att jag är helt uttorkad och orkeslös.

Hur ska man orka?!

Men fy så jobbigt!! Är det något som kan hänga ihop med graviditet eller bara otur att du drabbades nu?
Svar på tråden BF oktober 2019!