jamåduleva skrev 2019-02-24 22:06:35 följande:
Ja, tänkte också att det var för tidigt, men efter att ha provat mig fram så är det tiden jag sovit som gör skillnad. Vad skönt att du kunnat sluta med de starka tabletterna! Fick melantonin utskrivet nyss men det har inte funkat alls. Ska få testa ett tyngdtäcke snart och hoppas så att det ska funka, är mitt sista alternativ. Haft sömnproblem i tio år.
Hoppas det blir rätt med bilderna nu, skriver från mobilen, annars får jag fixa det med datorn senare.
Första är i alla fall från första månaden, tempade inte mycket alls då jag inte fick till det och det varierande så mycket.
Sen andra så flög det upp och ner med men sen efter ägglossning så började fick jag in rutinen mer och det blev bättre
Nu ser kurvan ut såhär, så nöjd, haha
Ja kurvan ser ju helt klart mycket jämnare ut. Sen har jag ingen kunskap att läsa av den och kan se om den ger några "svar"? Får du bekräftat att du faktiskt haft ÄL av din kurva?
Jag har tyngdtäcke med
Det är skönt. Men jag kan inte sova med mitt för då trycker det mina leder ur läge tyvärr när jag liksom sover och slappnar av. (Är ju en av sakerna defekt bindväv ger att lederna är glappiga och ostabila). Vilket melatonin har du testat? Cirkadin funkade inte alls på mig medan Melatonin AGB och 4-6 mg ändå funkar rätt okej, men inte så jag enbart somnar pga av dom liksom. Jag är född med sömnproblem, har aldrig haft en normal sömn, inte ens som bebis..var vaken dygnet runt slumrade endast 10 min i taget sådär.
Dock tidigare var det så att jag inte kunde somna men när jag väl sov så kunde jag sova igenom ett världskrig och jag sov länge (som längst 36 h utan att stiga ur sängen) men nu sedan jag gick i väggen för några år sedan så kan jag somna iaf ibland MEN jag sover som ALDRIG en hel natt. Har inte sovit en hel natt på 4 år, inte ens med 20 mg Stilnoct som jag stod på tidigare. Så jag kan iaf föreställa mig hur jobbigt du har det. Kan tänka mig att det nästan måste vara än värre att få sömnproblem när man vet hur det är att inte ha det. Det måste vara så frustrerande och en sorg liksom.
Jag vet ju liksom inget annat. För mig är detta ju "normalt". Dock lite intressant när man blev mamma och inte vaknade när barnen vaknade om jag hade somnat. MEN för de nu oroliga här, de har ju en pappa också! Inte värre att mamman inte vaknar för hur många pappor är det inte som sovit sig igenom sina barns småbarnsår. Det var iaf vad BVC "tröstade" mig med...