• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • frugr95
    jamåduleva skrev 2019-02-25 12:47:28 följande:

Hur många dagar efter ÄL är du? Har läst att många som varit gravida fått en tempdipp runt ÄL+5-6 när ägget fäster. Jag fick en dipp förra månaden men det var en väldigt liten och sen kom mensen efter några dagar. Men hoppas att det var ägget som fäste för dig! 

Åh va kul att se andras grafer haha :D ÄL+5 ungefär! Dudå?:)
  • jamåduleva
    frugr95 skrev 2019-02-25 15:18:48 följande:
    Åh va kul att se andras grafer haha :D ÄL+5 ungefär! Dudå?:)
    Jag tror att min ÄL är idag eller imorgon, tog ett ÄL-test igår som var positivt. Blev så förvånad för jag väntade mig att den skulle ske först om en vecka, nu verkar det som den velat flytta på sig! Haha, tur jag tog ett test igår, hade tänkt vänta. Så nu hoppas vi att det tar sig den här gången! Håller tummarna för digSkrattande
  • Malin888
    RedAngel skrev 2019-02-25 00:30:15 följande:
    Woho.. Jag blir 39 i år o hoppas på första barn DETTA år! :P

KUL!

Jag har en 16 åring, en abort för 4 år sedan och en 1 åring :)

• Pluppa

Troligtvis kört va? =(

Jag å sambon myste till de i onsdags, på fredagen hade jag äl men pga sjukdom har de inte blivit något mer sen onsdagen så chansen för att de skulle ha blivit något är väl lika med noll denna månad då? =( skit...

• frugr95
    jamåduleva skrev 2019-02-25 15:51:53 följande:

Jag tror att min ÄL är idag eller imorgon, tog ett ÄL-test igår som var positivt. Blev så förvånad för jag väntade mig att den skulle ske först om en vecka, nu verkar det som den velat flytta på sig! Haha, tur jag tog ett test igår, hade tänkt vänta. Så nu hoppas vi att det tar sig den här gången! Håller tummarna för dig

Lurigt de där när kroppen bestämmer sig för att tjuvstarta haha :D då får ni sexa löss möe nu i början på veckan då!! Hur lång är din lutealfas??:)
  • jamåduleva
    frugr95 skrev 2019-02-25 17:12:51 följande:

Lurigt de där när kroppen bestämmer sig för att tjuvstarta haha :D då får ni sexa löss möe nu i början på veckan då!! Hur lång är din lutealfas??:)

Ja, kände att jag fick lite fan för att jag bestämde mig för att vara lite laid back den här månaden och inte testa och ha mig, haha, vilken tur att jag har noll självkontroll och tog ett test igår ändå. Jag vet inte hur lång den är riktigt, 11-13 dagar än så länge, slutade med p-piller i november, så försöker lära mig kroppen fortfarande. Den här gången ska det ta sig. Fula är att jag kommer få gå som en anka, mycket sex gör en öm, haha :D längtar dock inte till lutealfasen, tiden går sååå sakta och man känner precis alla symtom. Man blir lite galen
  • Editb
    Pluppa skrev 2019-02-25 16:48:47 följande:

Troligtvis kört va? =(

Jag å sambon myste till de i onsdags, på fredagen hade jag äl men pga sjukdom har de inte blivit något mer sen onsdagen så chansen för att de skulle ha blivit något är väl lika med noll denna månad då? =( skit...

Tja ni hade ju sex 2 dagar innan ägglossning och spermier överlever ju ett bra tag inne i kroppen så visst finns det en chans. Vi fick endast till det 3 dagar innan ägglossning denna månad, så har inte heller så stort hopp. Men - visst finns det en chans ändå :)
  • Pluppa
    Editb skrev 2019-02-25 17:39:49 följande:

Tja ni hade ju sex 2 dagar innan ägglossning och spermier överlever ju ett bra tag inne i kroppen så visst finns det en chans. Vi fick endast till det 3 dagar innan ägglossning denna månad, så har inte heller så stort hopp. Men - visst finns det en chans ändå :)

Mja de är sant men känns ändå helt hopplöst hehe... Men den som väntar får se =) går nog in med att de inte bli så blir man inte allt för besviken haha... Lycka till till er med ????
  • frugr95
    jamåduleva skrev 2019-02-25 17:36:12 följande:

Ja, kände att jag fick lite fan för att jag bestämde mig för att vara lite laid back den här månaden och inte testa och ha mig, haha, vilken tur att jag har noll självkontroll och tog ett test igår ändå. Jag vet inte hur lång den är riktigt, 11-13 dagar än så länge, slutade med p-piller i november, så försöker lära mig kroppen fortfarande. Den här gången ska det ta sig. Fula är att jag kommer få gå som en anka, mycket sex gör en öm, haha :D längtar dock inte till lutealfasen, tiden går sååå sakta och man känner precis alla symtom. Man blir lite galen

Hahah de hade jag aldrig klarat - alltså att va laid back ;) min är PRICK 13 dagar sen november! Ja men man gööör ju de Hahaha.. ank-gången! Ja jag har haft mensvärk som FASEN idag så tog en alvedon.. ska bli intressant och se om de finns någon anledning till att min kropp knäppar sig :)
  • jamåduleva
    frugr95 skrev 2019-02-25 18:15:59 följande:

Hahah de hade jag aldrig klarat - alltså att va laid back ;) min är PRICK 13 dagar sen november! Ja men man gööör ju de Hahaha.. ank-gången! Ja jag har haft mensvärk som FASEN idag så tog en alvedon.. ska bli intressant och se om de finns någon anledning till att min kropp knäppar sig :)

Nej, jag förtjänar ett pris för att jag varit så lugn den här månaden. Man blir utmattad av det här, haha. Vet inte hur många gånger jag tittar på min kurva varje dag, bara för att kanske kaaaanske se nåt som tyder på att man blir gravid den här gången.

Åh, hoppas så att det är nåt! Brukar du känna sånt molande eller är det nytt för den här gången? :) så svårt att avgöra om det är bra, man får ju alltid så mycket symtom.
Svar på tråden BIM Mars 2019