jamåduleva skrev 2019-02-24 23:37:09 följande:
Apparna man använder säger ju till om de hittar ägglossningen, tempen höjs ganska mycket efter den, den grå linjen som finns med på bilderna ska tempen vara över efter att ägglossningen har skett och sen hålla sig över linjen till mensen startar, är man gravid så fortsätter tempen vara hög. Använder ÄL-tester också och de visar positivt lite innan temphöjningen så det klaffar bra. Tror att tempningen är det lättaste alternativet (och det enda tror jag) för en själv att se att ägglossning verkligen skett, annars är det ultraljud som gäller. Men jag känner att det ger en en övergripande koll i hur cykeln ser ut, kan inte lita på det till 100%. Det är en hel vetenskap, kan inte alls mycket jag heller än
Tråkigt med täcket, är det EDS eller nåt? (Du behöver absolut inte svara, skriv ett pm om du känner att du vill prata) Fy vad jobbigt det låter. Jag fick AGB nu, tänkte testa mer när jag får täcket och hoppas att den kombon funkar, för nu ligger jag vaken hela nätterna om jag tar den. Går på Stillnoct nu, tacksam att jag klarar mig på 5-10mg, sover dock bara 4h sen vaknar jag och sen är det bara något mellanting mellan att vara vaken och sova, då kombinerar jag ändå med 50mg propavan. Fattar verkligen inte varför jag inte sover! Funkar inte täcket går jag nog under, jag kan inte minnas sist jag sov en hel natt. Tänk att bara få slockna och sen ha det gött, ah, vilken dröm
Men vad sjukt att du sover så länge och så hårt! Jag sover inte alls, haha. Man får trösta sig med att andra också sovit sig igenom barnskrik som sagt, min sambo sover igenom brandvarnaren, känns tryggt Sen kan vi ju tänka så som så att vi två är vana vid att inte sova så en liten bebbe är la inget, haha. Man måste tänka lite positivt i det här och ha lite humor.
Åhhh du visste vad EDS är för något. En liksom förutsätter att ingen vet. Men ja det är EDS, klassisk typ. Så det är ju rätt mycket påverkat "inuti" kroppen så att säga
Haha ja, ja vi kommer ju absolut inte gå under av sömnbristen. Bara ett välkommet sällskap om den dryga natten