• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • RedAngel

BIM lista;

1/3 Malin888, vwmamman, Mezzy, Elinanorden, Funderar, MaoaM, Anonym(syskonlängtan), Rhubarb82 

2/3 Love5, ETOVA, Seseli, Cis 

3/3 Eveh 

4/3 Minnie768, Liit 

5/3 Editb, NervösAnonym,

6/3 Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019, sockertoppen90, Förälskadilivet

7/3 QueenS, Missempi, frugr95, Lejon90 

8/3 Sjp30, Bebislängtan, Jagerika, CH90 

9/3 Siri88, höstmamma, babymys 

10/3 Kakan32, Senistarten, Jsv17 

11/3 Geranium, RedAngel

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, jamåduleva 

13/3 evi82, Tirin 

14/3 Anonim(Milla) 

15/3 Em0ma, Kajsan86, Räkan123 

16/3 Hallonsaft24 

17/3 Ängelby 

18/3 Grumpycavat 

23/3 Nicciz 

26/3 Malin888 

PLUS lista; 

Elinanorden

• jamåduleva
    frugr95 skrev 2019-02-25 20:24:49 följande:

Hahaha åh igenkänningen där då!!

Näääeee absolut inte.. jag förutsätter ändå att de typ är mensen som kommer 2 veckor för tidigt istället fast jag blött så lite haha!

Ja, det är bättre att vara lite småbitter från början så kan man intala sig att besvikelsen inte blir lika stor, haha. Men det låter ju som en nidbilding, hoppas!
  • Nicciz

Äntligen är mensen över och jag väntar in ägglossning som är beräknad till nästa vecka någon gång. Försöker hålla sambon på behörigt avstånd så han är toksugen nästa vecka. Om jag skulle bli gravid denna månad så är födseln beräknad till slutet av november. Egentligen vill jag vänta en månad och få barn nästa år istället men jag skulle bli så lycklig om jag blir gravid så det är lite struntsamma. Började försöka bli gravid i maj 2018. Blev gravid andra månaden som jag tyvärr var tvungen att avbryta under hösten. Började försöka igen i november och är nu snart inne på fjärde försöket. Använder ägglossningstester och ser en tydlig stegring, har sex både dagarna innan och på ägglossningsdagen... men nada! Ibland blir det deppigt och man vill skriva av sig lite. Hoppas vi kan peppa varandra i tråden

• RedAngel
    Nicciz skrev 2019-02-25 23:18:02 följande:

Äntligen är mensen över och jag väntar in ägglossning som är beräknad till nästa vecka någon gång. Försöker hålla sambon på behörigt avstånd så han är toksugen nästa vecka. Om jag skulle bli gravid denna månad så är födseln beräknad till slutet av november. Egentligen vill jag vänta en månad och få barn nästa år istället men jag skulle bli så lycklig om jag blir gravid så det är lite struntsamma. Började försöka bli gravid i maj 2018. Blev gravid andra månaden som jag tyvärr var tvungen att avbryta under hösten. Började försöka igen i november och är nu snart inne på fjärde försöket. Använder ägglossningstester och ser en tydlig stegring, har sex både dagarna innan och på ägglossningsdagen... men nada! Ibland blir det deppigt och man vill skriva av sig lite. Hoppas vi kan peppa varandra i tråden

Tråkigt att ni fick avbryta! =/ Låter väldigt tufft!!

Kroppen kanske inte var mogen, men nu jäklar ska de gå den här gången! Precis struntsamma att de blir slutet av året, viktigaste är ju att vi äntligen får våra friska efterlängtade babyisar! <3
  • Funderar81

Några dagar till. Suck. BIM på fredag. Testade en sticka idag bara för att kolla. Hur blankt som helst. Trodde heller inte de skulle visa nåt, så det gör inget. Ville egentligen bara veta om medicinen efter ägglossningssprutan var ute ur systemet och det var det iallafall. Så blank sticka att jag blev bländad.. ;)

• Malin888

Ngn av er som plussat förut som verkligen inte trott ni varit gravida pga mensvärk etc?

• Linneaalice14

God morgon hoppar in här, då inte ens någon mens dykt upp i februari pga prolblem med ägglossningen. 
    Men i fredags iaf så fick jag utskrivet primolut-nor 5mg. Som jag skall äta i tio dagar 2 ggr per dag, Igår började jag känna lite molande mensvärk, men inte alls mycket. 
    Men gyn läkaren sa till mig att äta dessa och räkna med mens 2-5 dagar efter avslutad kur och sedan om jag får mens, så skall jag räkna 14-15 dagar efter o börja då med ägglossningstester ungefär 9dagar efter mens. Så håll nu tummar o tår för mig. Att vi kan få ig¨ång ägglossningen. Annars är både jag o min sambo iväg skicakde till barnmoprska samt älkare för att han skall få lämna spermieprover. 
    O jag i såfall skall få börja med sprutor. 
    Men dettaa är sista utvägen, (Slutade med pspruta i sep 17) i oktober 18 fick jag p piller för att få ordning på det, men hjälpte inte. Så nu sitter man här, men vet också att de kan ta tid efter avslutad p piller kur, o den slutade jag med 9 december 18. 

Nicole
  • MaoaM
    frugr95 skrev 2019-02-25 21:33:54 följande:

Du måste lägga upp bild på testet! :D spännande!

Hur känner du inför mola nu och så? Vill inte ge dig negativa tankar men jag har skitsvårt för att slappna av och längta!! Åh

Bah! Jag smäller aaaav!

Så jäkla skönt herregud! Innan jag tog testet mådde jag illa å tänkte att jag va så trött på min kropp som bara jäklas. Bim - 4 enligt flo

Angående mola är jag inte rädd för det, rädd för missfall. Kommer ha ångest inför varje ultraljud, rädslan att se en tom livmoder igen är stor. Men ännu värre se nån vars hjärta sluta slå.

Någon mer som ska testa idag?
Svar på tråden BIM Mars 2019