Asparaghus skrev 2019-02-24 22:33:33 följande:
Ja kurvan ser ju helt klart mycket jämnare ut. Sen har jag ingen kunskap att läsa av den och kan se om den ger några "svar"? Får du bekräftat att du faktiskt haft ÄL av din kurva?
Jag har tyngdtäcke med
Det är skönt. Men jag kan inte sova med mitt för då trycker det mina leder ur läge tyvärr när jag liksom sover och slappnar av. (Är ju en av sakerna defekt bindväv ger att lederna är glappiga och ostabila). Vilket melatonin har du testat? Cirkadin funkade inte alls på mig medan Melatonin AGB och 4-6 mg ändå funkar rätt okej, men inte så jag enbart somnar pga av dom liksom. Jag är född med sömnproblem, har aldrig haft en normal sömn, inte ens som bebis..var vaken dygnet runt slumrade endast 10 min i taget sådär.
Dock tidigare var det så att jag inte kunde somna men när jag väl sov så kunde jag sova igenom ett världskrig och jag sov länge (som längst 36 h utan att stiga ur sängen) men nu sedan jag gick i väggen för några år sedan så kan jag somna iaf ibland MEN jag sover som ALDRIG en hel natt. Har inte sovit en hel natt på 4 år, inte ens med 20 mg Stilnoct som jag stod på tidigare. Så jag kan iaf föreställa mig hur jobbigt du har det. Kan tänka mig att det nästan måste vara än värre att få sömnproblem när man vet hur det är att inte ha det. Det måste vara så frustrerande och en sorg liksom.
Jag vet ju liksom inget annat. För mig är detta ju "normalt". Dock lite intressant när man blev mamma och inte vaknade när barnen vaknade om jag hade somnat. MEN för de nu oroliga här, de har ju en pappa också! Inte värre att mamman inte vaknar för hur många pappor är det inte som sovit sig igenom sina barns småbarnsår. Det var iaf vad BVC "tröstade" mig med...

Apparna man använder säger ju till om de hittar ägglossningen, tempen höjs ganska mycket efter den, den grå linjen som finns med på bilderna ska tempen vara över efter att ägglossningen har skett och sen hålla sig över linjen till mensen startar, är man gravid så fortsätter tempen vara hög. Använder ÄL-tester också och de visar positivt lite innan temphöjningen så det klaffar bra. Tror att tempningen är det lättaste alternativet (och det enda tror jag) för en själv att se att ägglossning verkligen skett, annars är det ultraljud som gäller. Men jag känner att det ger en en övergripande koll i hur cykeln ser ut, kan inte lita på det till 100%. Det är en hel vetenskap, kan inte alls mycket jag heller än
Tråkigt med täcket, är det EDS eller nåt? (Du behöver absolut inte svara, skriv ett pm om du känner att du vill prata) Fy vad jobbigt det låter. Jag fick AGB nu, tänkte testa mer när jag får täcket och hoppas att den kombon funkar, för nu ligger jag vaken hela nätterna om jag tar den. Går på Stillnoct nu, tacksam att jag klarar mig på 5-10mg, sover dock bara 4h sen vaknar jag och sen är det bara något mellanting mellan att vara vaken och sova, då kombinerar jag ändå med 50mg propavan. Fattar verkligen inte varför jag inte sover! Funkar inte täcket går jag nog under, jag kan inte minnas sist jag sov en hel natt. Tänk att bara få slockna och sen ha det gött, ah, vilken dröm
Men vad sjukt att du sover så länge och så hårt! Jag sover inte alls, haha. Man får trösta sig med att andra också sovit sig igenom barnskrik som sagt, min sambo sover igenom brandvarnaren, känns tryggt
Sen kan vi ju tänka så som så att vi två är vana vid att inte sova så en liten bebbe är la inget, haha. Man måste tänka lite positivt i det här och ha lite humor.