• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • frugr95

Alltså jag går typ och är negativ som attan innan BIM för att besvikelsen inte ska bli så stor :( kollar runt på Google efter liknande blödningar - om nid, tempdippar, mellanblödningar och allt. Hoppet är liiiite kvar. Är så rädd för mola igen!! Jävla hjärnspöken asså. 10 dagar tills jag vågar tempa iallafall...

Fick en tempdipp idag - hoppas på stigning imorgon då det är vanligt när man blir gravid. Vilka här inne är det som tempar med NC? Jag sett några :) Visa gärna era kurvor från förra ÄL och fram till mensen <3

• vwmamman

jaghar en fråga. försöker lista ut mär ja vart gravid me sonen

. had mens 31oktober 2017 till 5 november 2017. den 13 plussade ja 2-3veckor m CB vecko indikator cykel 32. blöder 7 lutlfas 14... min hjärna funkar inte. nör ungefär borde äl ha varit på et CA alltså

• Jagerika
    vwmamman skrev 2019-02-25 09:46:00 följande:

. had mens 31oktober 2017 till 5 november 2017. den 13 plussade ja 2-3veckor m CB vecko indikator cykel 32. blöder 7 lutlfas 14... min hjärna funkar inte. nör ungefär borde äl ha varit på et CA alltså

Du måste fått en ägglossning innan mensen och redan va gravid när Du blödde? Eller tänker jag helt fel nu? Man kan också ibland få blödning vid ägglossning så det kanske va det du hade då?
  • babymys

Uppdaterar min BIM eftersom äl blev lite senare än förväntat, så ny BIM 9/3 :) nu ska man gå igenom den eeeeevigt låååånga väntan igen!Drömmer hur går det för er andra? Hjärta

BIM LISTA 

1/3 Malin888, vwmamman, Mezzy, Elinanorden, Funderar, MaoaM, Anonym (syskonlängtan), Rhubarb82 

2/3 Love5, ETOVA, Seseli, Cis 

3/3 Eveh 

4/3 Minnie768, Liit 

5/3 Editb, NervösAnonym,

6/3 Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019, sockertoppen90 , Förälskadilivet

7/3 QueenS, Missempi, frugr95, Lejon90 

8/3 Sjp30, Bebislängtan, Jagerika, CH90 

9/3 Siri88, höstmamma,  babymys 

10/3 Kakan32 , Senistarten, Jsv17 

11/3 Geranium 

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, RedAngel, jamåduleva 

13/3 evi82, Tirin 

14/3 Anonim(Milla) 

15/3 Em0ma, Kajsan86, Räkan123 

16/3 Hallonsaft24 

17/3 Ängelby 

18/3 Grumpycavat 

23/3 Nicciz 

26/3 Malin888 

Pluslista; 

Elinanorden

• Grumpycavat
    babymys skrev 2019-02-25 10:20:05 följande:

Uppdaterar min BIM eftersom äl blev lite senare än förväntat, så ny BIM 9/3 :) nu ska man gå igenom den eeeeevigt låååånga väntan igen!Drömmer hur går det för er andra? HjärtaBIM LISTA 

Åååh, denna långa väntan ja, jag har som tur väl även "Den roliga biten" kvar, är bara på cykeldag 8, så jag förväntar mig ÄL senare i veckan. 
    Jag har precis börjat använda fertilitetsmonitor, och idag testade jag för 3e gången enligt instruktion. 
    Den säger ju som väntat att fertiliteten är "LÅG", men hoppas den skiftar över till Hög i mitten av veckan, och sen kanske max i början av nästa. 

Det är så himla spännande med den här monitorn, ser framemot varje morgon. haha. 

Kämpa på alla ni andra också. 
  • vwmamman
    Jagerika skrev 2019-02-25 10:03:15 följande:

Du måste fått en ägglossning innan mensen och redan va gravid när Du blödde? Eller tänker jag helt fel nu? Man kan också ibland få blödning vid ägglossning så det kanske va det du hade då?

tack för svar men ja e ju lite trög borde skrivit att ja plussa 13e december hehe är ju lite viktigt haha. trög jag är ibland
  • Jsv17
    vwmamman skrev 2019-02-25 09:46:00 följande:

När du räknar cykler så är det från mensens första dag som räknas, har du en cykel på 32 dagar och lutealfas på 14 dagar så så borde du alltså fått mens den 2:-a December nåt sånt? Och då blev du gravid ca 14 dagar innan det så runt 18:e Nov Men testade du inte äl så vet du ju inte om den kanske skedde senare den månaden eller så, men generellt så kan man ju räkna så
    Pojke 9-12-17
  • Jagerika
    vwmamman skrev 2019-02-25 10:58:12 följande:

tack för svar men ja e ju lite trög borde skrivit att ja plussa 13e december hehe är ju lite viktigt haha. trög jag är ibland

Du blev gravid runt den 18:de november då du hade ägglossning :) iallafall om man kollar gravidkalendern här på familjeliv! Föddes din son ca 10 augusti?
  • jamåduleva
    frugr95 skrev 2019-02-25 07:36:13 följande:

Alltså jag går typ och är negativ som attan innan BIM för att besvikelsen inte ska bli så stor :( kollar runt på Google efter liknande blödningar - om nid, tempdippar, mellanblödningar och allt. Hoppet är liiiite kvar. Är så rädd för mola igen!! Jävla hjärnspöken asså. 10 dagar tills jag vågar tempa iallafall...

Fick en tempdipp idag - hoppas på stigning imorgon då det är vanligt när man blir gravid. Vilka här inne är det som tempar med NC? Jag sett några :) Visa gärna era kurvor från förra ÄL och fram till mensen <3

Hur många dagar efter ÄL är du? Har läst att många som varit gravida fått en tempdipp runt ÄL+5-6 när ägget fäster. Jag fick en dipp förra månaden men det var en väldigt liten och sen kom mensen efter några dagar. Men hoppas att det var ägget som fäste för dig!Skrattande 
  • vwmamman
    Jagerika skrev 2019-02-25 12:26:03 följande:

Du blev gravid runt den 18:de november då du hade ägglossning :) iallafall om man kollar gravidkalendern här på familjeliv! Föddes din son ca 10 augusti?

han var beräknad 24e. augusti men kom den 4 september.

anledning till att jagundrar är för att jag kollade längre bak i min kalender å skrivit bim den 15december. men om de va den 8e december så plussa ja efter bim och inte före bim som jag trott
Svar på tråden BIM Mars 2019