• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Malin888
    Liit skrev 2019-02-26 08:10:55 följande:

Jag testade imorse pga så mycket ?gravid känsla? i kroppen. Vet dock inte vad jag ska tro?

Testa imorgon igen!!!!
  • Jagerika

Jag testade imorse pga så mycket ?gravid känsla? i kroppen. Vet dock inte vad jag ska tro?

Jag ser ett extra streck! Det blir sökert tydligare om nån dag :D
  • Jilo

Vet inte vad min kropp och/eller ägglossningstesterna håller på med just nu...Igår på cd 13 kom äntligen blinkande gubbe (men nu ville jag inte ha den längre utan ställde mitt hopp till förra veckans glada gubbe). Samtidigt var det sista testet såklart, så köpte ny förpackning och testade igen på eftermiddagen - negativt?? Tänkte att datorn i behållaren kanske måste lära känna min kropp först? Så tog på kvällen, som jag alltid gör innan sängdags, med både gamla och nya. Nya var fortf neg men på den gamla var det en blinkande gubbe. Var sjukt arg på min sambo men då det var många dagar sen vi hade sex sist så vågade jag inget annat än spela med på hans invit igår, tack vare den blinkande gubbjäveln. I morse var båda testerna negativa....!!! Fattar noll men ställer mitt hopp till förra veckan.

• Jsv17
    Malin888 skrev 2019-02-26 00:28:55 följande:

Ngn av er som plussat förut som verkligen inte trott ni varit gravida pga mensvärk etc?

Jag var 100% säker att jag inte var gravid med sonen då jag hade molvärk (vilket ju känns som mensvärk) och verkligen NOLL symptom i övrigt och plussade sent dessutom och när man testat neg på bim så tror man ju liksom inte att det ska bli nåt, men det blev det
    Pojke 9-12-17
  • Anonym (Kajsan86)

Håller tummarna, får man fråga hur länge ni har försökt? :) Kram!
  • Liit
    Jagerika skrev 2019-02-26 08:27:16 följande:

Jag ser ett extra streck! Det blir sökert tydligare om nån dag :D

Jag kommer köra tidiga test nu i några dagar då!

Har två missfall bakom mig så vågar inte bli glad. Har inte ens fått mens emellan senaste missfallet och den här eventuella graviditeten...
  • MaoaM
    sockertoppen90 skrev 2019-02-26 07:13:44 följande:

Grattis till plusset :D!!

Jag förstår de hjärtat stannade varje gång precis innan ul när vi väntade vår dotter.. De verkar på som att du har varit med om en tom livmoder vid UL tidigare?? Jag beklagar <3

Men denna gång har de nog kommit för att stanna :)!!

Jag har tänkt att jag ska testa imorgon med testa tidigt.. Funderade på att ta idag för att man är så otroligt otålig (för vi båda har en känsla över att vi träffade rätt denna månad och min mage har känts öm och svullen :D) men min man stannar hela sjuk idag från jobbet så de jobbet att vara mycket lättare att hålla sig idag och verkligen hoppas på positivt imorgon på hans födelsedag trots att de är lite tidigt de också en vecka innan BIM tihi..

Tack så mycket! Ja i oktober på kub var jag med om det :(
  • MaoaM
    Jilo skrev 2019-02-26 08:18:15 följande:

Åh vad glad jag blir, stort grattis!!! :) Jag tror vi har skrivit i samma tråd om mf i början på året? Blir så glad för din skull!

Tack! Med min son som kom jun-17 var jag hur lugn som helst, inte ett uns oro.

Inte heller när jag blev gravid i somras, i oktober v. 14 fick jag bekräftat mola, förenklat: fostret dör och tillbakabildas och istället växer en tumör. Tumören utsöndrar graviditetshormon, oftast sjukt jobbiga mängder så man mår som en röv. Det gjorde jag hela 14 veckor. Sen följde graviditetsförbud för att man var tvungen att se att hcg-nivån sjönk.

Detta var försök 2 efter att jag blev friskförklarad.

Du tänker nog på någon annan :)
  • MaoaM

Ska det vara ett streck eller ett plus? Ser ett streck iaf :)
  • frugr95
    MaoaM skrev 2019-02-26 06:31:17 följande:

Bah! Jag smäller aaaav!

Så jäkla skönt herregud! Innan jag tog testet mådde jag illa å tänkte att jag va så trött på min kropp som bara jäklas. Bim - 4 enligt flo

Angående mola är jag inte rädd för det, rädd för missfall. Kommer ha ångest inför varje ultraljud, rädslan att se en tom livmoder igen är stor. Men ännu värre se nån vars hjärta sluta slå.

Någon mer som ska testa idag?

MEN ÅH!!! Stort grattis!!! <3 va skönt att du iaf inte oroar dig för molan. Och jag förstår rädslan för missfall.

Men tänk att du ska få en bebis nu ju :D SÅ KUL!!
Svar på tråden BIM Mars 2019