• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • piis

JAg har precis scrappat en ny lo och ska strax lägga in den i mitt galleri. nu orkar jag dock inte mer i dag...

• Porslinsdockan

Några bra tips på bra alfabets stämpla?
    och vart de finns att köpa

• Soolina

JAG VILL OXÅ SCRAPPA!!!

D finns säker bara proffs här inne

Finns det några böcker man kan köpa om scrapping...och kan någon rekomendera nått bra start kit???

• Skumpis
    Soolina - Nix, inte bara proffs, jag är här också

Jag tycker att det bästa sättet att lära sig på är att köpa lite syrafritt papper, någon limprodukt och nån dekoration och sen sätta igång att klippa och klistra. Man lär sig mycket av att hänga i den här tråden och kika in i allas galleri. Köp sen saker efterhand när du märker att det fattas saker på dina LOs. De behöver inte vara så avancerade i början.
    ♥ En glad amatör
  • Amelié77

Alla är inte proffs här! Jag började scrappa för några veckor sen, så jag är inte alls så duktig som jag skulle vilja vara ännu. Det är bara att börja, Soolina!

• Skumpis

2xA - NÅgra veckor sedan? Du är ju jätteduktig! Alla lär sig så himla snabbt *avis*

• Soolina

Skumpis...men du har ju jättefina Scraps redan!!!!!!

• Loppan79

Soolina - här är en till som absolut inte är proffs

Det finns startpaket att köpa i flera nätbutiker bla scrapoteket vet jag har. Sen är det som skumpis sa bara att sätta igång och klippa och klistra. Ta hjälp av en skiss eller ta inspiration från gallerierna här på fl.

Titta också i första inlägget i tråden, där finns en massa tips för nybörjare.

Lycka till!

Svar på tråden Scrapträsket